گوشی عجیب بلک بری با صفحه کلید نمایشگر

گوشی عجیب بلک بری با صفحه کلید نمایشگر

طرح‌های مفهومی گوشی جدید بلک بری را که New B Berry نامیده می‌شود را در شبکه اجتماعی Behance به اشتراک گذاشته است. Behance یک پلت فرم رسانه‌های اجتماعی برای طراحان است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از Adobe Systems است که با نرم افزار‌هایی مانند Photoshop و Acrobat Reader (PDF) شناخته می‌شود.

کد خبر : ۹۵۹۰۵
بازدید : ۲۲۵۱۴
مصطفی جرفی | شرکت آمریکایی OnwardMobility پس از معرفی مدل مفهومی اولین گوشی هوشمند BlackBerry خود که از صفحه کلید فیزیکی بهره می‌برد، اکنون دوباره طرحی مفهومی از یک گوشی هوشمند را ارائه کرده است که این بار صفحه کلید دستگاه به صورت نمایشگر بر روی صفحه نمایش دستگاه جای داده شده است.

سال گذشته، شرکت چینی TCL که مجوز طراحی و ساخت گوشی‌های بلک بری را در اختیار داشت، رسماً اعلام که به علت پایان مجوز چهار ساله این شرکت با بلک بری، به زودی فروش گوشی‌های این برند را متوقف می‌کند.

با انتشار این خبر حرف و حدیث‌های فراروانی در خصوص آینده بلک بری مطرح شد و حتی صحبت از این بود که این برند به پایان راه خود رسیده است، اما خیلی زود مشخص شد که شرکت آمریکایی OnwardMobility حق مجوز این برند را به دست گرفته است.

در ماه مارس سال جاری میلادی، پیتر فرانکلین، مدیرعامل OnwardMobility از جدیت این شرکت در ورود به عرصه تولید گوشی‌های بلک بری خبر داد و در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: «این شرکت قصد دارد در نیمه اول سال میلادی ۲۰۲۱، یک گوشی هوشمند بلک بری، با سیستم عامل اندروید، پشتیبانی از فناوری ۵G و بهره گیری از صفحه کلید فیزیکی را در بازار‌های آمریکای شمالی و اروپا عرضه کند».
با این حال نیمه دوم سال میلادی به پایان رسید و ما هنوز هیچ اقدامی در عرضه اولین گوشی بلک بری ساخت شرکت OnwardMobility ندیده ایم و خود این شرکت نیز هیچ اظهار نظری دراین خصوص نکرده است.
گوشی عجیب بلک بری

گوشی عجیب بلک بری با صفحه کلید نمایشگر

چند ماه قبل یک طراح گرافیک مشهور با نام جرمین اسمیت، معروف به Concept Creator با کمک وبسایت LetsGoDigital توانست این گوشی جدید بلک بری را که دارای صفحه کلید فیزیکی است، طراحی کند و این بار یک گرافیست مطرح با نام Niel D از گوانگژو چین است که دست بکار شده تا دومین گوشی بلک بری را با طرح‌های سه بعدی بازسازی کند.
این گرافیست، طرح‌های مفهومی گوشی جدید بلک بری را که New B Berry نامیده می‌شود را در شبکه اجتماعی Behance به اشتراک گذاشته است. Behance یک پلت فرم رسانه‌های اجتماعی برای طراحان است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از Adobe Systems است که با نرم افزار‌هایی مانند Photoshop و Acrobat Reader (PDF) شناخته می‌شود.

براساس تصاویر مفهومی جدید، متوجه می‌شویم که New B Berry از طراحی گوشی‌های قبلی همچون مدل محبوب BlackBerry Bold تبعیت کرده و گوشه‌هایی گرد دارد. لبه‌های گوشی نیز همچون آیفون ۱۲ کاملاً صاف هستند و ظاهر بدون دکمه و لبه‌های بسیار باریک صفحه نمایش، ظاهری کاملاً ویژه و مدرن به این گوشی جدید داده است.
این طراح معتقد است که بلک بری باید در مفید بودن یک صفحه کلید کامل، تجدید نظر کند. تلفن هوشمند مفهومی به یک صفحه کلید QWERTY مجهز است، اما بدون کلید‌های خاص. این بدان معنی است که می‌توان دکمه‌ها را تا حدی بزرگتر نشان داد که از راحتی تایپ بهره‌مند شد.
گوشی عجیب بلک بری

گوشی عجیب بلک بری با صفحه کلید نمایشگر

این صفحه کلید، صفحه‌ای است که بسته به نوع کاربرد می‌تواند انواع مختلفی از محتوا را نشان دهد. همچنین می‌توان صفحه کلید نمایشگر "Expression" را با شکلک‌ها نشان داد. سایر امکاناتی که در رندر‌های سه بعدی Neil D ظاهر می‌شود، شامل؛ کنترل موسیقی، پذیرش یا رد تماس ورودی و ناوبری است.
در واقع این صفحه کلید، با صفحه کلید مجازی موجود در خود گوشی تفاوت دارد و این نمونه یک صفحه کلید مجزا است (مشابه صفحه کلید فیزیکی) که با استفاده از نمایشگر عمل می‌کند. این صفحه کلید در هنگام لزوم به راحتی دردسترس قرار می‌گیرد و در هنگام عدم استفاده نیز کنار می‌رود تا فضا را اشغال نکند.

قسمت پشتی گوشی نیز از شیشه مات ساخته شده است و طراح یک صفحه پشتی طلای مات با آرم سیاه و سفید 'New B Berry' را انتخاب کرده است. حروف صفحه کلید طلایی همراه با کلید‌های مشکی، ترکیبی شیک را در این گوشی ایجاد می‌کند. در گوشه بالا سمت چپ، یک دوربین منفرد قرار دارد که از نظر طراحی کاملاً بزرگ به نظر می‌رسد. در زیر دوربین یک فلاش LED گرد کوچک قرار دارد.
برای گرفتن عکس‌های سلفی یک دوربین حفره دار که در مرکز صفحه نمایش گوشی قرار دارد، انتخاب شده است. سرانجام، یک اتصال USB Type-C در پایین قاب گوشی نیز دیده می‌شود.

اکنون که شرکت TCL دیگر مجوز تلفن‌های هوشمند BlackBerry را ندارد، این سوال مطرح است که OnWardMobility چه از نظر طراحی و چه از نظر عملکرد در عرصه گوشی‌های هوشمند، از کدام استراتژی پیروی خواهد کرد. علاوه بر این، باید دید که وضعیت فعلی اولین تلفن هوشمند ۵G بلک بری که قرار بود در نیمه سال جاری عرضه شود، به کجا ختم می‌شود.
به هرحال، اکنون شرکت آمریکایی OnwardMobility، فرصت پیشرفت با برند تجاری BlackBerry را در اختیار گرفته است. این شرکت با همکاری FIH Mobile Limited متعهد به احیای BlackBerry است و برای همین به نظر می‌رسد در آینده، در مورد گوشی هوشمند جدید BlackBerry اطلاعات بیشتری خواهیم شنید.


منبع: خبرگزاری فرارو به نقل از LetsGoDigital
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید