سلطه کرونا رو به پایان است؟!

سلطه کرونا رو به پایان است؟!

اکنون با استفاده از واکسن، ایمنی بدن انسان در برابر آن افزایش یافته است و در آینده نزدیک، کرونا هم مانند آنفلوانزا بدل به یک بیماری واگیر عادی فصلی خواهد شد.

کد خبر : ۹۶۴۳۱
بازدید : ۳۲۲۱

به نوشته روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن، دانشمندان می‌گویند پس از ابتلای ۱۹۴ میلیون نفر و گرفتن جان بیش از چهار میلیون قربانی، به نظر می‌رسد که سلطه ویروس کرونا یا گونه امروزی آن موسوم به کووید-۱۹، رو به پایان باشد.

بر اساس این گزارش، ویروسی که در دهه آخر قرن نوزدهم میلادی، در یک سال، بیش از یک میلیون نفر را کشت، در آن زمان «آنفلوانزای روسی» نام داشت و از گاو به انسان منتقل شده بود.

بن اسپنسر، نویسنده این گزارش، می‌گوید که همه‌گیری کووید به‌زودی بدل به یک بیماری واگیر عادی خواهد شد که با واکسن و دارو قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

پل هانتر، استاد بهداشت عمومی دانشگاه ایست انگلیای لندن، گفت که کرونا «مدت‌ها با ما خواهد بود و حتی نوه‌های ما را مبتلا خواهد کرد، ولی دیگر مشکلی جدی نخواهد بود، زیرا واکسن‌ها نشانه‌های بیماری را تغییر داده‌اند، و امسال این نشانه‌ها بیشتر شبیه سرماخوردگی عادی‌اند.»

دیوید متیوز، ویروس‌شناس دانشگاه بریستول، نیز گفت که سال‌ها طول می‌کشد تا این ویروس رام شود، «اما می‌توانم بگویم بعد از موج اخیر، بحران شیوع بیماری وخیم‌تر نخواهد شد.»

کارشناس دیگری دلیل خوشبینی ویروس‌شناسان را چنین بیان کرد که وقتی این گونه از ویروس کرونا سال گذشته در ووهان چین ظاهر شد، جدید بود و دستگاه ایمنی بدن انسان هیچ راهی برای مقابله با آن نداشت...، اما اکنون با استفاده از واکسن، ایمنی بدن انسان در برابر آن افزایش یافته است و در آینده نزدیک، کرونا هم مانند آنفلوانزا بدل به یک بیماری واگیر عادی فصلی خواهد شد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید