روش‌های رفع ارور Moisture has been detected در گوشی سامسونگ

روش‌های رفع ارور Moisture has been detected در گوشی سامسونگ

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ به هر نحوی گوشی‌تان در معرض رطوبت قرار گرفت، با احتمال زیاد با ارور تشخیص رطوبت مواجه خواهید شد. یکی از بهترین روش‌ها برای خشک کردن رطوبت از همه پورت‌های گوشی، جاروبرقی است. جاروبرقی به بهترین شکل مممکن می‌تواند رطوبت را از پورت‌های شارژ، اسپیکر و دیگر پورت‌ها خارج کند.

کد خبر : ۹۹۲۶۷
بازدید : ۳۰۲۱۴

ارورهایی که گاهی وقت‌ها روی گوشی‌های هوشمندتان می‌بینید، همگی نشان دهنده یک مشکل اساسی که شما را نگران کنند، نیستند. برخی از آن‌ها تنها به این علت ظاهر می‌شوند که از خرابی گوشی سامسونگ خودداری کنند. پس اگر تنها مانعتان از عدم خرید گوشی سامسونگ مشکل رفع ارور moisture has been detected است. این پیغامی است که بیشتر کاربران سامسونگ حداقل یکبار آن را تجربه کرده‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا روش‌های مختلف حل این ارور را با شما در میان بگذاریم.

هشدار رطوبت در گوشی سامسونگ

این خطا معمولا در گوشی‌های گلکسی و نوت 9 سامسونگ بسیار دیده می‌شود. البته این پیغام، نشانگر ضعف عملکرد این گوشی‌ها نیست، زیرا این خطا به نوعی محافظت از گوشی در برابر رطوبت است. این خطا به کاربر یادآور می‌شود که حسگرهای گوشی رطوبت را در پورت USB شارژ تشخیص داده‌اند. بنابراین شما موظف هستید که سریعا گوشی را از شارژ جدا کرده و رطوبت را به طریقی خشک کنید.

حال سوال اینجاست که با چه روش‌هایی می‌توان رطوبت را در گوشی‌های سامسونگ خشک کرد.

استفاده از جاروبرقی و یا سشوار

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ به هر نحوی گوشی‌تان در معرض رطوبت قرار گرفت، با احتمال زیاد با ارور تشخیص رطوبت مواجه خواهید شد. یکی از بهترین روش‌ها برای خشک کردن رطوبت از همه پورت‌های گوشی، جاروبرقی است. جاروبرقی به بهترین شکل مممکن می‌تواند رطوبت را از پورت‌های شارژ، اسپیکر و دیگر پورت‌ها خارج کند.

در صورتی که استفاده از جاروبرقی برایتان مشکل است، سشوار نیز گزینه خوبی به نظر می‌رسد. در صورت استفاده از سشوار، حواستان به دمای آن باشد، زیرا اگر دمای سشوار زیاد باشد، احتمال آسیب به قطعات داخلی گوشی زیاد است. فراموش نکنید بیش از دو یا سه دقیقه از سشوار برای تبخیر رطوبت استفاده نکنید.

پس از خشک شدن، کامل قطعات بررسی کنید که آیا همچنان با این ارور مواجه می‌شوید یا خیر. اگر جوابتان خیر بود، به این معناست که رطوبت به طور کامل از پورت‌های گوشی‌تان تبخیر شده است.

استفاده از برنج برای رفع رطوبت

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برنج جاذب بسیار قوی رطوبت است. بنابراین اگر پس از خرید گوشی سامسونگ با این ارور روبه‌رو شدید، گوشی‌تان را در ظرف پر از برنج به مدت یک یا دو ساعت قرار بدهید.

استفاده از پنبه الکلی

یکی از بهترین راه‌ها برای تمیز کردن پورت USB گوشی و حل پیغام خطا پس از خرید گوشی سامسونگ ، استفاده از پنبه الکلی است. آن را به آرامی درون پورت بکشید. سپس چند دقیقه برای خشک شدنش صبر کنید.

استفاده از پارچه کتان نرم

یکی دیگر از راه‌های حل این ارور پس از خرید گوشی سامسونگ ، استفاده از پارچه کتان نرم و البته تمیز است.

پاک کردن پورت‌های شارژ

چند نکته که هنگام از بین بردن رطوبت از پورت‌های گوشی‌تان باید بدان‌ها توجه کنید:

  • قبل از اقدام به تمیز کردن پورت‌های گوشی‌تان، آن را خاموش کنید.
  • می‌توانید از یک دستمال کاغذی برای خشک کردن رطوبت داخل پورت‌های گوشی استفاده کنید. برای این منظور، به مدت یک تا دو دقیقه دستمال را در همانجا قرار دهید تا مطمئن شوید رطوبت به طور کامل جذب دستمال شده است.
  • سپس داخل پورت را فوت کنید تا گرد و خاک داخل آن پاک شود.
  • داخل پورت را به خوبی بررسی کنید و ببینید که آیا پین‌ها در جای خود به درستی قرار گرفته‌اند. در صورت خم شدن، با موچین آن‌ها را محکم و صاف کنید. البته برای این کار نهایت ظرافت را به کار ببرید.

بررسی کابل و شارژ گوشی

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ با این پیغام روبه‌رو شدید، این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است خود کابل یا شارژر گوشی مرطوب باشد. در صورت نیاز آن‌ها را با دستمال کاغذی به آسانی می‌توانید خشک و تمیز کنید. برای تمیز کردن پورت شارژر، الکل نیز گزینه خوبی است. اگر با همه این کارها مشکل کابل حل نشد، بهتر است به دنبال کابل شارژ جدیدی برای گوشی خود باشید.

مواجه شدن با پیغام ارور رطوبت درحالت safe mode

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ ، به وجود رطوبت در گوشی خود مطمئنید، روش‌های زیر را دنبال کنید:

  • گوشی‌تان را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید و زمانی آن را رها کنید تا مدل گوشی‌تان را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. پس از مشاهده نام سامسونگ، می‌توانید دکمه پاور را رها کنید.
  • پس از رها کردن دکمه پاور، دکمه کاهش صدا را فشار دهید و صبر کنید تا گوشی‌تان ریستارت بشود. در این حالت می‌توانید حالت safe mode را که در گوشه سمت چپ قرار دارد، مشاهده کنید.
  • در این زمان باید دکمه کاهش صدا را رها کنید. حال می‌توانید گوشی‌تان را شارژ کنید.

مشکلات نرم‌افزاری

ارور رطوبت که بسیاری از کابران پس از خرید گوشی سامسونگ آن را تجربه می‌کنند، گاهی اوقات به دلایل نرم‌افزاری رخ می‌دهد. برای این منظور:

  • وارد قسمت تنظیمات گوشی‌تان بشوید و گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • از سه نقطه‌ای که بالای صفحه نمایش می‌بینید، گزینه show system apps را انتخاب کنید و از آنجا گزینه USB storage را پیدا کرده و روی آن را لمس کنید.
  • پس از لمس این گزینه، دکمه Clear data را انتخاب کنید. در صورتی که پیغامی مشاهده کردید، آن را تایید کنید.

رد پیغام خطا

این روش را تنها در صورتی انجام دهید که تمامی روش‌های بالا را امتحان کردید ولی پیغام همچنان بر روی گوشی‌تان ظاهر می‌شود. برای این منظور:

  • شارژر را به برق بزنید و سر دیگرش را به گوشی‌تان وصل کنید. احتمالا پیغام ارور را مشاهده می‌کنید و این پیغام باعث می‌شود تا گوشی‌تان شارژ نشود.
  • گوشی‌تان را ریستارت کنید. با اینکار به احتمال زیاد، گوشی‌تان خود به خود عمل شارژ کردن را انجام خواهد داد.

ریست کردن گوشی

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ با این پیغام مواجه شدید و ۱۰۰% مطمئنید که هیچ رطوبتی در داخل گوشی‌تان وجود ندارد، گوشی‌تان را ریست کنید.

دقت کنید ریست کردن گوشی، باعث پاک شدن همه اطلاعاتتان خواهد شد. بنابراین، قبلا از اطلاعات مهم خود یک بک-آپ تهیه کنید.

برای ریست کردن، مراحل زیر را باید طی کرد:

  • گوشی‌تان را خاموش کنید.
  • همزمان دکمه افزایش صدا و بیکسبی را فشار دهید. سپس دکمه پاور را فشار دهید.
  • پس از مشاهده لگوی سبز اندروید، همه کلیدها را با هم رها کنید.
  • دوباره دکمه کاهش صدا را چند بار فشار دهید تا گزینه wipe data/factory reset را مشاهده کنید. با کمک دکمه پاور آن را انتخاب کنید و سپس با همین روش گزینه yes- delete all user data را انتخاب کنید تا فرایند ریست کردن شروع بشود.
  • پس از پایان گزینه reboot system now را (با همان دکمه پاور) انتخاب کنید تا گوشی‌تان ریستارت بشود.

استفاده از شارژ بی‌سیم

اگر پس از خرید گوشی سامسونگ نمی‌خواهید به هیچ وجه با این پیغام روبه‌رو شوید، این روش را دنبال کنید. به یاد داشته باشید این روش، به هیچ وجه یک راه‌حل نیست.

سخن آخر

با روش‌هایی که در بالا گفته شد، به احتمال زیاد مشکل این ارور حل می‌شود. اگر مشکل به دلیل نرم‌افزاری باشد، ریست کردن گوشی به سادگی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

در صورتی‌که با تمامی راهکار‌های گفته شده در اینجا، این مشکل همچنان به قوت خود پایدار بود، چاره‌ای جز مراجعه به یک تکنسین ماهر ندارید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید