۵ نکته مهم برای پخت شیرینی اسکار گردویی

۵ نکته مهم برای پخت شیرینی اسکار گردویی

شیرینی اسکار یکی از شیرینی‌های سنتی است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و برای پذیرایی در عید نوروز بسیار مناسب است.

کد خبر : ۱۲۶۲۰۶
بازدید : ۶۵۴۱

فرادید | در این روزهای سال نو پخت شیرینی‌های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی رونق می‌گیرد و همه به تکاپوی تهیه شیرینی می‌افتند. شیرینی‌های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می‌شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند.

به گزارش فرادید، شیرینی اسکار گردویی یکی از این شیرینی‌های خوشمزه و مخصوص نوروز است که علاوه‌بر ایران در کشور‌های گوناگون هم تهیه می‌شود. شیرینی اسکار در ایالت متحده آمریکا به شیرینی اثر انگشتی و در سوئد به غار تمشک معروف است که منشأ آن را کشور سوئد می‌دانند. این شیرینی خشک که از ماندگاری بالایی برخودار است، از ترکیب آرد با کره، پودر قند، هل و گردو تهیه می‌شود که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و برای پذیرایی در نوروز گزینه بسیار زیبا و مناسبی است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی همراه با ارائه نکات مهم مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

آرد سفید شیرینی: ۱۲۵ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
کره: ۷۵ گرم
پودر قند: ۵۰ گرم
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
پودر هل: نصف قاشق چای‌خوری
مغز گردو خرد شده: ۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی اسکار

۵ نکته مهم برای پخت شیرینی اسکار گردویی

مرحله اول: برای شروع کار کره را که به دمای محیط رسیده است، همراه با پودر قند با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و شفاف شود؛ سپس زرده تخم مرغ را جدا کنید و همراه با وانیل و پودر هل به مواد بالا اضافه کنید و حدود یک تا دو دقیقه دیگر با همزن بزنید.

مرحله دوم: در این مرحله همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید. آرد را کم کم و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و هم‌زمان با لیسک یا همزن دستی هم بزنید. وقتی مواد حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار بگذارید و با دست ورز بدهید تا حالت یک خمیر منسجم را پیدا کند که به دست نچسبد. توجه داشته باشید که خمیر را بیش از اندازه ورز ندهید؛ زیرا خمیر به روغن می‌آید و شیرینی شما بعد از پخت خشک می‌شود.

مرحله سوم: از خمیر گلوله‌هایی ده گرمی به اندازه فندق بزرگ یا گردوی کوچک بردارید و با کف دستتان گرد کنید. سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید. گلوله خمیر را داخل سفید تخم مرغ بندازید؛ سپس با چنگال بردارید و در مغز گردو بغلتانید. گلوله‌های آماده را داخل سینی فر که روی آن کاغذ روغنی پهن کرده‌اید، با فاصله از هم بچینید و سینی را در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار بدهید تا شیرینی‌ها بپزند. بعد از این‌که شیرینی را از فر خارج کردید و خنک شد، روی آن‌ها کمی پودر قند بپاشید و در ظرف سرو بچینید.

۵ نکته مهم برای پخت شیرینی اسکار گردویی

۱ ـ دمای پخت شیرینی اسکار برای فر‌های برقی ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه است.

۲ ـ برای تهیه شیرینی اسکار می‌توانید به دلخواه به جای مغز گردو از کنجد یا مغز پسته خرد شده استفاده کنید.

۳ ـ این شیرینی را داخل ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

۴ ـ برای تزیین شیرینی اسکار گردویی می‌توانید روی خمیر قبل از پخت یک حفره کوچک درست کنید و بعد از پخت و خنک شدن شیرینی داخل حفره را با ژله بریلو یا شکلات تخته‌ای آب شده پر کنید.

۵ ـ برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید