کشف یک سازۀ باستانی رازآمیز در ایتالیا

کشف یک سازۀ باستانی رازآمیز در ایتالیا

به تازگی یک سازۀ اسرارآمیز باستانی که هدف از ساخت آن مشخص نیست، در منطقه فریولی ونتزیا جولیا در شمال شرقی ایتالیا کشف شده است.

کد خبر : ۱۲۷۵۱۱
بازدید : ۲۱۳۶۶

فرادید | اکتشاف این سازۀ مرموز حین حفاری برای نصب فیبر نوری در شهر تورآِنو (Torreano) اتفاق افتاد. این سازۀ باستانی از تخته سنگ‌های سنگینی ساخته شده که یک مستطیل را شکل داده‌اند؛ با دو دیوارۀ طولانی و یک پشتی کوتاه که روی آن سقف قرار گرفته است. باستانشناسان در آغاز تصور می‌کردند این سازه یک قبر کنده شده در سنگ یا ساخته شده از آن است، اما حفاری این سازه هیچ نشانی از بقایای انسانی نداشت و فقط حاوی خاک گل آلود آبراهه‌ها بود.

به گزارش فرادید؛ این اکتشاف به شکل علنی توسط ایوانو دوربولو محقق تاریخ و باستانشناسی گزارش شد. دوربولو در بیانیه‌ای اعلام کرد محتمل‌ترین فرضیه در حال حاضر اینست که اینجا جاده‌ای بوده که به گاری‌ها اجازه عبور از یک مسیر آبی باستانی می‌داده که از میان این سازه جریان داشته است.

کشف یک سازه باستانی با هدف نامعلوم در شمال شرقی ایتالیا

گزینۀ دیگر این است که شاید این سازه یک آبگذر یا ناودان بوده است؛ اما این تخته سنگ‌های سنگین، انتخاب خوبی برای چنین هدفی نیستند. با در نظر گرفتن وزن و اندازۀ سنگها، این احتمال وجود دارد که این سازه، سازه بی اهمیتی نبوده که یک کشاورز محلی آن را ساخته باشد، بلکه یک پروژه زیرساختی مهم بوده که پیشبرد آن به سرمایه‌گذاری مالی و انسانی نیاز داشته است.

این اکتشاف هیچ داده لایه نگاشتی دربرنداشته و تاریخ گذاری تخته سنگ‌های آن در غیاب مصنوعات یا بقایایی که برای تحلیل رادیوکربنی یا تحلیل درخت گاه-شماری مناسب باشند، تقریبا غیرممکن است. بطور خلاصه، ما هیچ ایده‌ای نداریم که این سازه باستانی چیست و چند سال دارد.

پس از اعمال کنترل‌های لازم در این منطقه، کار محققان ادامه خواهد یافت. این سازه هم اکنون برای محفاظت، دوباره دفن شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید