خوشمزه‌ترین خوراکی که می‌توانیم صبح‌ها با شیر بخوریم

خوشمزه‌ترین خوراکی که می‌توانیم صبح‌ها با شیر بخوریم

بعد از ناهار و حتی شام، برای رهایی از سنگینی غذا، یک دسر خوشمزه حتما می‌تواند کمک کند.

کد خبر : ۱۳۳۴۷۲
بازدید : ۳۰

مافین هویج و دارچین یکی از پیشنهادهایی است که می‌توانید به آن فکر کنید. مافین دارچین و هویج را با یک نوشیدنی گرم میل کنید.

۱. پیش از هر کاری، کره را از یخچال خارج کنید تا نرم شود. فر را هم روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید.

۲. هویج را رنده کنید. سپس آرد، بیکینگ پودر، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. کره را در ظرفی جادار بزنید، سپس شیر و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید.  

۳. مخلوط‌های مایع و خشک را که تاکنون درست کرده‌اید، با هم مخلوط کنید و حسابی بزنید. هویج رنده شده را اضافه کنید و دوباره همه‌چیز را هم‌بزنید. باید خمیر یک‌دستی داشته باشید.  

۴. درون قالب‌های مافین را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی بگذارید. سپس مواد را داخل قالب‌ها بریزید و آنها را داخل فر بگذارید. ۲۵ دقیقه بعد مافین شما آماده است.

مواد لازم:

۳۰۰ گرم آرد

۲ عدد تخم‌مرغ

۲۰۰ گرم هویج

۲ /۱ ق‌چ بیکینگ پودر

یک ق‌ م دارچین

۵۰ گرم شکر

۷۵ گرم کره

۳ پیمانه شیر

دارچین

دارچین را گیاه گرم می‌دانند؛ به همین دلیل دارچین پای ثابت لوبیاپلو، زرشک‌پلو، عدس‌پلو و آلبالوپلو است. اما نکته مورد توجه اینکه مصرف بیش از حد دارچین، به ویژه در زنان باردار باعث ایجاد مسمومیت می‌شود. دارچین ضد نفخ است؛ به همین دلیل چای دارچین و نبات می‌تواند ناراحتی‌های گوارشی را برطرف کند.

یه جور دیگه

اگر قالب مافین ندارید، از یک تابه دیواره‌دار بزرگ استفاده کنید؛ کف آن را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی بگذارید. همان زمان را برای پخت لازم دارید. برای سرو هم باید مافین را ببرید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید