امیر تتلو کیست؟

امیر تتلو کیست؟

حالا پس از گذشت ۵ سال از این ماجرا، امیر تتلو در صفحه اینستاگرام اش گفته که قصد دارد به ایران بازگردد. اما به اعتقاد کاربران و فعالان رسانه‌ای این ادعا صرفا برای جلب توجه و حاشیه سازی بوده است.

کد خبر : ۱۳۳۹۷۷
بازدید : ۱۰۱۵

فرادید| امیرحسین مقصودلو که به نام هنری امیر تتلو شناخته می‌شود، خواننده سبک رپ، پاپ و آر اند بی است. او متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در محله مجیدیه تهران است. طبق گفته خودش در یک خانواده ۵ نفره متولد شده و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد.

به گزارش فرادید، تتلو چند سال قبل در یک گفتگوی رسانه‌ای گفته بود که دیپلم ریاضی دارد و پیش از ورود به عرصه موسیقی در یک کارگاه نجاری و یک سوپر مارکت مشغول به فعالیت بوده است.

او سال ۸۲ کارش را در حوزه موسیقی شروع کرد و آثارش را در یک وبلاگ شخصی منتشر می‌کرد. امیر تتلو در نهایت سال ۹۰ آلبوم زیر همکف را به شکل زیر زمینی منتشر کرد و با استقبال بخشی از جوانان قرار گرفت.

حواشی امیر تتلو

امیر تتلو دو سال پس از انتشار زیر همکف، دومین آلبوم اش را تحت عنوان تتلیتی منتشر کرد. این انتشار غیر قانونی سبب شد تا او از سوی مقامات قضایی بازداشت شود. البته او پس از مدتی آزاد شد و فعالیت اش را از سر گرفت.

او یک سال بعد هم قطعه منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال نشر داد. این حمایت با حواشی و واکنش برخی از اهالی فوتبال مواجه شد.

در سال ۹۴ هم امیر تتلو موزیک ویدئوی پر سر وصدای «انرژی هسته ای» را بر عرشه یک ناو نظامی ایرانی منتشر کرد. موزیک ویدئویی که در حمایت از تیم مذاکره کننده منتشر شده است. 

DliYWE5NzQxO

پس از این ماجرا او در سال ۹۵ به اتهام توهین به قاضی از سوی ماموران بازداشت شد. چندی بعد هم از زندان آزاد شد.

تتلو در سال ۹۶ نیز وارد کمپین‌های انتخاباتی شد و در گام اول از کاندیداتوری محمدباقر قالیباف حمایت کرد. اما پس از کناره گیری او از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. این حمایت با واکنش‌هایی روبرو شد.

چند ماه بعد او اعلام کرد که برای همیشه از موسیقی کناره گیری کرده است، ولی چند هفته بعد دوباره بازگشت.

او در سال 1400 نیز رسما خبر ازدواج اش با سحر قریشی را اعلام کرد. اما شش ماه بعد امیر تتلو در کامیونیتی اینستاگرام اش نوشت که آن ها جدا شده اند.

مهاجرت امیر تتلو به ترکیه و ادعای بازگشت به ایران

امیر تتلو در سال ۹۷ خبر از مهاجرت اش به ترکیه داد و گفت که علت این تصمیم عدم صدور مجوز برای آثار و برگزاری کنسرت بوده است.

او یک سال بعد هم از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد و خبر‌هایی در رابطه با استرداد او به پلیس این مطرح شد. اما در نهایت پلیس ترکیه اعلام کرد که چنین تصمیمی ندارد.

حالا پس از گذشت ۵ سال از این ماجرا، امیر تتلو در صفحه اینستاگرام اش گفته که قصد دارد به ایران بازگردد. اما به اعتقاد کاربران و فعالان رسانه‌ای این ادعا صرفا برای جلب توجه و حاشیه سازی بوده است

آثار امیر تتلو

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، امیر تتلو آلبوم زیر همکف را در سال ۹۰ منتشر کرد. پس از آن هم آلبوم تتلیتی را در سال ۹۲، من را در سال ۹۳، شماره ۶ را در سال ۹۴، ممنوع را در سال ۹۴، شماره ۷ را در سال ۹۵، قهرمان را در سال ۹۶، امیر را در سال ۹۶، سایه را در سال ۹۷، جهنم را در سال ۹۷، برزخ را در سال ۹۸، آلبوم ۷۸ را در سال ۹۹، شیطان را در سال ۹۹، فرشته را در سال ۱۴۰۰، فرشته را در سال ۱۴۰۰، سهم را در سال ۱۴۰۰، بهت را در سال ۱۴۰۱، کاس موس را در سال ۱۴۰۱ و بهشت را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرد.

حذف اینستاگرام امیر تتلو

سال 97 بود که اینستاگرام صحفحه میلیونی امیر تتلو را به خاطر توهین به زنان و گزارش گروهی کاربران بست. اما چندی بعد او به اینستاگرام بازگشت و برخی رکوردهای این شبکه اجتماعی را شکست.

دو سال بعد هم امیر تتلو قطعه جنجالی حرم سرا را منتشر کرد که با واکنش جامعه زنان مواجه شد. این انتقادها باعث شد تا اینستاگرام صفحه امیر تتلو را برای همیشه حذف کند. همچنین او از ایجاد صفحه در اینستاگرام برای همیشه محروم شد.

پس از این ماجرا امیر تتلو به یوتیوب مهاجرت کرد.

۵
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید