قیمت های عجیب اسکلت‌های کشف شده دایناسور در بازار

قیمت های عجیب اسکلت‌های کشف شده دایناسور در بازار

یک آگهی دهنده که ساکن خیابان آذربایجان تهران است، مدعی است که تخم دایناسوری را کشف کرده است. او گفته که این تخم دایناسور را ۳۰ میلیون تومان می‌فروشد و حاضر به تخفیف دادن هم نیست.

کد خبر : ۱۳۴۰۰۶
بازدید : ۲۱۳۳

فرادید| فروش اسکلت کشف شده دایناسور‌ها و دیگر حیوانات باستانی منقرض شده در جهان رونق قابل توجهی گرفته است. این بازار زمانی شکل گرفت که خانه حراج فرانسوی Aguttes در سال ۲۰۱۸ یک دایناسور گوشتخوار را به قیمت ۲.۴ میلیون دلار به فروش رساند و توجه کلکسیون داران جهان جلب شد.

به گزارش فرادید، حالا حدود ۵ سال است که حراجی‌های متعددی برای فروش اعضا و اسلکت‌های باقی مانده از دایناسور‌ها برگزار می‌شود.

جالب است بدانید که این تب و تاب به ایران رسیده و برخی از کاربران مدعی اند که بخشی از اعضای دایناسور را کشف کرده اند. بعد هم در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین قیمت های نجومی برای فروش داده‌های کشف شده غیر رسمی خود طلب می‌کنند.

تخم دایناسور ۳۰ میلیون تومان!

یک آگهی دهنده که ساکن خیابان آذربایجان تهران است، مدعی است که تخم دایناسوری را کشف کرده است. او گفته که این تخم دایناسور را ۳۰ میلیون تومان می‌فروشد و حاضر به تخفیف دادن هم نیست.

Capture

فروشنده دیگری هم که ساکن یکی از استان‌های شمال کشور است، تصویری از یک فسیل منتشر کرده و گفته که بخشی از اسکلت دایناسور را در اختیار دارد. او برای این تکه استخوان ۶ میلیون تومان طلب کرده است.

1184935_483

یک آگهی دهنده دیگر هم تصویری از ردپای یک حیوان را منتشر کرده و گفته است که این ردپا متعلق به یک دایناسور چند میلیون ساله است. او برای این رد پا قیمتی اعلام نکرده است. اما گفته که از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داشته است.

قیمت اعضای دایناسور در بازار‌های جهانی

در بازار‌ها و حراجی‌های جهانی شرایط قدری متفاوت است و معمولا برگزار کنندگان حراجی پیش از هر چیزی صحت و قدمت داده‌ها را بررسی می‌کنند.

34

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از دندان دایناسور تا جمجه دایناسور‌های منقرض شده برای فروش وجود دارد. در این رابطه حراجی مشهور ساتبی برای دندان ریشه دار یک دایناسور تیرانوسوروس قیمت پایه ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار را تعیین کرده است. این رقم به پول ما چیزی در حدود ۴ تا ۴.۵ میلیارد تومان آب می‌خورد.

45643

همچنین برای جمجمه یک دایناسور تریسراتوپس یا سه‌شاخ‌چهره عدد قابل توجه ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار را اعلام کرده است.

5434523

برای استخوان پای دایناسور آلوسور یا دِگَرسور نیز قیمت پایه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار تعیین شده است.

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید