ایران در سوپرلیگ آسیا چند سهمیه دارد؟!

ایران در سوپرلیگ آسیا چند سهمیه دارد؟!

سهمیه 2+1 ایران برای همین رده ملقب به سطح الیت خواهد بود.

کد خبر : ۱۳۴۰۳۷
بازدید : ۱۴

ا اعلام رسمی AFC، ایران در سطح نخست لیگ قهرمانان آسیا دارای سهمیه 2+1 و در سطح دوم دارای یک سهمیه مستقیم خواهد بود.

همانطور که از چندی پیش نیز بحث و گمانه زنی های آن مطرح شده بود، سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل 2024 – 2025 اعلام شد که ایران در سطح نخست این پیکارها دارای 2 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود. همچنین یک کرسی مستقیم نیز در سطح دوم برای فوتبال ایران وجود دارد.

پس از اینکه چند روز پیش میزان امتیازات کشورهای مختلف در رقابت های لیگ قهرمانان و AFC کاپ طی هشت دوره گذشته (به استثنا دوره سال 2020) منتشر شد، حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در وب سایت خود، کرسی کشورهای مختلف برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را منتشر کرده است.

باشگاه های ایرانی از سال 2014 تاکنون موفق به جمع آوری امتیازات مختلف شدند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ نخبگان، سهمیه ایران را 2+1 در نظر بگیرد. یعنی دو تیم مستقیما راهی مرحله گروهی می شوند و یک تیم نیز در پلی آف شرکت خواهد کرد.

رقابت های باشگاهی در قاره آسیا، از فصل 2024 – 2025 در سه سطح برگزار می شود. در لیگ نخبگان، 12 تیم از غرب و 12 تیم از شرق آسیا به مصاف هم می روند که سهمیه 2+1 ایران برای همین رده ملقب به سطح الیت خواهد بود.

1878095

1878096

ایران در سطح دوم مسابقات نیز یک سهمیه مستقیم خواهد داشت و در سطح سوم که برای کشورهای تازه توسعه یافته است، هیچ سهمیه ای برای کشورهای بزرگ قاره در نظر گرفته نشده است. هنوز ساز و کار و نحوه برگزاری مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید