(تصاویر) کشف جانور دریایی «پوشیده از خار» در دریای چین جنوبی

دانشمندان در اعماق دریای چین جنوبی موجودی پوشیده از تیغ را یافتند و پس از آمدن به سطح و نگاه دقیقتر دریافتند یک گونه جدید را کشف کرده اند.

کد خبر : ۱۸۸۸۵۹
بازدید : ۶۵۰

فرادید|بر اساس مطالعه‌ای که روز ۳ می‌ در مجله معتبر Raffles Bulletin of Zoology منتشر شد، محققان دریای چین جنوبی را از طریق غواصی‌هایشان در یک شناور سرنشین‌دار در مارس ۲۰۲۱ کاوش کردند.

به گزارش فرادید، محققان در جریان یکی از این غواصی‌ها، یک خرچنگ بزرگ را روی تعدادی مرجان یافتند و آن را به دام انداختند. آن‌ها پس از رسیدن به سطح، نگاه دقیق‌تری به این حیوان ساکن اعماق دریا انداختند و دریافتند گونه‌ی جدیدی را کشف کرده‌اند: Gordonopsis mazupo یا خرچنگ باربر مازو. 

بر اساس این مطالعه، خرچنگ مازو بزرگ و دارای پاهای بسیار بلند و چنگال‌های تیغ‌مانند است. به گفته پیتر ان‌جی، یکی از نویسندگان این مطالعه، طول بدن این خرچنگ حدود ۱.۲ اینچ و طول پاهایش بیش از ۳.۵ اینچ است. در مجموع، اندازه این حیوان پوشیده از تیغ بیش از ۸ اینچ است. 

2

گوردونوپسیس مازوپو یا خرچنگ باربر مازو

در عکس‌ها رنگ نارنجی کم‌رنگ خرچنگ مازو را به وضوح می‌بینید. محققان می‌گویند این گونه جدید را با الهام از الهه چینی یا مادربزرگ دریا، مازو نامگذاری کرده‌اند. 

1

گوردونوپسیس مازوپو یا خرچنگ باربر مازو

تاکنون تنها یک خرچنگ باربر مازو در مرجان بامبو در عمق ۲۹۰۰ فوتی زیر سطح دریای چین جنوبی پیدا شده است.

این گونه جدید از روی پاها، خارها، شکل بدن، اندازه و دیگر ویژگی‌های فیزیکی ظریفش شناسایی شده است. محققان تجزیه و تحلیل DNA این گونه جدید را ارائه نکردند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید