(تصاویر) کشف جانوری در جنگل‌های هند که شبیه یکی از نقاشی‌های «ون‌گوگ» است

(تصاویر) کشف جانوری در جنگل‌های هند که شبیه یکی از نقاشی‌های «ون‌گوگ» است

بر اساس مطالعه‌ای که در 27 مارس 2024 در مجله معتبر ZooKeys منتشر شد، محققان در جستجوهایی که در سال 2022 در منطقۀ حفاظت‌شدۀ تامیل‌نادو در هند داشتند، با مارمولک‌های خالداری مواجه شدند که رنگ‌بندی پوستشان بی‌شباهت به رنگ‌بندی تابلوی «شب پرستاره» اثر ون‌گوگ نبود.

کد خبر : ۱۸۳۷۴۷
بازدید : ۷۷۶

فرادید| در این مطالعه آمده است که در طول این بازدید، محققان هفت مورد از این مارمولک ها را برای بررسی بیشتر به دام انداختند. آنها نگاه دقیق‌تری به حیوانات انداختند و به سرعت متوجه شدند که گونه جدیدی را کشف کرده‌اند؛ گونه‌ای که نامش را گذاشته‌اند: Cnemaspis vangoghi یا «مارمولک کوتوله پرستاره ون گوگ».

به گزارش فرادید؛ ایشان آگاروال، نویسنده همکار این مطالعه گفت: «مارمولک «سِنِماسپیس ونگوگی» به نام نقاش هلندی ونسان ون گوگ نامگذاری شده است، زیرا رنگ‌بندی چشمگیر این گونه جدید یادآور یکی از مشهورترین نقاشی‌های ون‌گوگ یعنی «شب پرستاره» است».

2

عکس‌هایی که از مارمولک کوتوله پرستاره ون گوگ منتشر شده، نشان می‌دهند که بیشتر بدن آن به رنگ خاکستری آبی تیره و پوشیده از لکه های سفید است. قسمت بالایی بدن زرد روشن و چشم نواز است. این ترکیب شبیه آسمان شب در نقاشی ون‌گوگ است.

در این مطالعه آمده است که این مارمولک نسبتا کوچک در نظر گرفته می‌شود زیرا طول آن به حدود 2.6 اینچ می‌رسد. مارمولک کوتولۀ پرستارۀ ون‌گوگ دارای بدنی لاغر با بافتی ناهموار، چشمان قرمز و پنجه‌های قوی است.

1

در این مطالعه آمده است که رنگ گونه‌های جدید بین نرها و ماده‌ها به شدت متفاوت است. در حالیکه نرها بدنی پرستاره دارند، ماده‌ها عمدتا قهوه‌ای هستند و با لکه‌های سیاه پوشیده شده‌اند.

به گفته محققان، مارمولک‌های کوتوله ستاره‌ای ون گوگ در جنگل‌های پست زندگی می‌کنند و در طول روز بیشترین فعالیت را دارند. آن‌ها اغلب بر روی صخره‌ها و تنه درختان یافت شدند. در این مطالعه آمده است که تاکنون گونه جدید فقط در ذخیره‌گاه ببر در تامیل نادو یافت شده است. این پارک ملی در نزدیکی جنوب هند و در حدود 1600 مایلی جنوب دهلی نو قرار دارد.

در این مطالعه آمده است که گونه جدید با رنگ آمیزی و اندازه آن شناسایی و توصیف شده است. تجزیه و تحلیل DNA نشان داد که گونه جدید حداقل 7 درصد واگرایی ژنتیکی با سایر مارمولک‌های کوتوله دارد.

4

نقاشی شب پرستاره اثر ون‌گوگ

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید