فروش ناگهانی خودروی برقی

فروش ناگهانی خودروی برقی

نخستین مرحله فروش خودروهای وارداتی برقی از فردا در سامانه یکپارچه آغاز خواهد شد؛ این در شرایطی است که گفته می‌شود وزارت صنعت، معدن و تجارت با حذف یا تعدیل برخی محدودیت‌های کلی در فروش برقی‌ها موافقت کرده است.

کد خبر : ۱۸۹۱۴۸
بازدید : ۶۵

نخستین مرحله فروش خودروهای وارداتی برقی با فریز ۱۰۰میلیون تومان سپرده در یکی از بانک‌های منتخب کلید خورد. در غیاب اطلاع‌رسانی رسمی، بانک‌ها با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، از ثبت‌نام برقی‌ها با بلوکه کردن مبلغ پیش‌خرید خبر دادند. در این دوره، محدودیت‌های ثبت‌نامی حذف و قیمت برقی‌ها نیز مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیست.

بر این اساس، وزارت صمت موافقت کرده که فروش خودروهای برقی نه فقط برای متقاضیان قبلی خودروهای وارداتی، بلکه برای همه شهروندان آزاد شود.

هرچند عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه، میانه اردیبهشت امسال کلید خورد، اما نمی‌توان آن را فروش اختصاصی برقی دانست، زیرا مختص ثبت‌نام‌کنندگانی بود که در اسفند 1401 با بلوکه کردن 500میلیون تومان در حساب‌های وکالتی، اقدام به ثبت‌نام خودروهای وارداتی کرده‌بودند.

16اردیبهشت امسال، سامانه یکپارچه به‌روی آن دسته از متقاضیانی که در اسفند 1401 ثبت‌نام کرده بودند، باز شد تا آنها بتوانند خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند. ازآنجاکه در این مرحله، سه مدل خودروی برقی نیز عرضه شد، این تصور به وجود آمد که فروش اختصاصی برقی‌ها آغاز شده است.

این در حالی است که وزارت صمت قصد دارد فروش اختصاصی خودروهای برقی را از فردا کلید بزند. وزارت صمت البته ظاهرا ترجیح داده به جای اطلاع‌رسانی عمومی درباره آغاز فروش خودروهای برقی، این خبر را از طریق روابط‌عمومی بانک‌ها منتشر کند، چه آنکه شهروندان از طریق پیامک‌های بانکی از فروش اختصاصی برقی‌ها مطلع شده‌اند.

طی دو روز گذشته شهروندان پیامک‌هایی را از بانک‌های مختلف دریافت کرده‌اند که از آنها دعوت شده برای افتتاح حساب وکالتی بابت ثبت‌نام خودروهای برقی، اقدام کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید