(تصاویر) معماری جذاب یک خانۀ استثنایی روی شیب 42 درجه!

(تصاویر) معماری جذاب یک خانۀ استثنایی روی شیب 42 درجه!

این خانه سفارشی برای زوج جوانی است که مکان منحصر به فردی را برای خانه‌شان انتخاب کردند: روی تپه‌ای با شیب ۴۲ درجه، روبروی دریای مدیترانه با مناظر خیره‌کننده!

کد خبر : ۱۸۹۶۹۴
بازدید : ۴۳۰

فرادید| مأموریت معماران این پروژه ادغام این خانه با چشم انداز باشکوه پیرامون آن و هدایت فضا‌های قابل زندگی به سمت دریا بود. ساخت خانه با بودجه بسیار کم، زمین ظاهرا نامناسب و‌ ایده‌های جاه طلبانه مشتری و معمار انجام شد.

به گزارش فرادید، فرم خانه و سقف فلزی، ابهام زیباشناسی حساب شده‌ای بین طبیعت و دست سازه ایجاد می‌کند؛ سقفی که هم شبیه پوست اژد‌هایی است که در زمین نشسته و از سوی دیگر امواج دریا را نیز تداعی می‌کند.

1

 

2

این خانه دو طبقه دارد: یک طبقه نشیمن تراس دار بزرگ به دنبال شیب کوه، متصل به یک تراس کنسولی با یک استخر شنا و طبقه دوم با اتاق‌هایی که نقاط دیدشان بالای پشت بام است.

فضا‌های قابل سکونت با یک پوسته دوتایی منحنی از بتن مسلح پوشیده شدند که با هندسه زمین بازی می‌کند و در عین حال مناظر را قاب کرده و جریان‌های هوایی از دریا به داخل خانه را جهت می‌دهد. این پوسته روی دیوار‌های حائل که ۱۴ متر از هم فاصله دارند، بدون هیچ تکیه گاه، ستون یا دیوار داخلی دیگر، نگه داشته می‌شود.

به لطف همین دیوار‌های حائل، فضای اصلی خانه، به صورت چند جزیره سازمان‌دهی شده که می‌تواند به صحنه و سالنی برای ۷۰ نفر تبدیل شود، همچنین فضایی برای میزبانی مهمانی‌های بزرگ باشد که به طور کامل رو به چشم‌انداز است و یک تراس کمکی دارد که با یک نمای شیشه‌ای متحرک جدا شده است.

3

 

4

 

5

 

6

سقف خانه با استفاده از یک توری فلزی تغییرشکل‌پذیر بسیار کارآمد ساخته شده است. این تکنیک با توجه به گزینه‌هایی که معمولاً در ساخت و ساز استفاده می‌شود، مانند قالب‌های چوبی یا فولادی، با هزینه بسیار کمتری ساخته شد. پرداخت سقف با پوسته‌های روی انجام شد و با دست از مواد خام ساخته شد. این انتخاب در قیاس با سیستم‌های پیش ساخته صنعتی، هزینه را کاهش داد. به همین ترتیب، ساخت مبلمان به طور کامل با دست و از روی مدل‌های دیجیتال ساخته شد. این تکنیک‌ها بین دست سازه و دیجیتال متغیر بود و ترکیب منحصربه‌فردی از کیفیت‌ها را ایجاد کرد.

7

 

8

 

9

 

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید