(تصاویر) معماری مدرن یک خانۀ خاکستری در دشت‌های سبز «ماکو»

(تصاویر) معماری مدرن یک خانۀ خاکستری در دشت‌های سبز «ماکو»

در میان باغ‌های پر از درختان گردو، گیلاس و زردآلو، در کنار رودخانه‌ای خروشان، ویلایی باشکوه با چشم‌اندازی خیره‌کننده به جاده و دشت‌های سبز خودنمایی می‌کند. «ویلای خاکستری» با طراحی مدرن و خلاقانه، همزمان نوعی تضاد و هماهنگی خوشایند را با طبیعت اطراف خود به وجود آورده است.

کد خبر : ۱۹۰۷۷۲
بازدید : ۱۷۷۷۹

فرادید| هدف اصلی معماران در طراحی این ویلا، خلق فضایی متمایز و به یادماندنی در ورودی شهر ماکو بود. آنها با الهام از طبیعت بکر منطقه و با کمترین آسیب به آن، ویلایی را طراحی کردند که با محیط اطراف خود در تعامل کامل قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ استفاده از یک طرح نامنظم و منحصر به فرد که کوه‌های سر به فلک کشیدۀ منطقه را تداعی می‌کند، این پروژه را به یک ویلای وفادار به طبیعت تبدیل کرده است. به کار بردن سنگ بازالت در نمای ساختمان، به عنوان ماده‌ای بومی، این ارتباط با محیط را عمیق‌تر می‌کند. رنگ خاکستری و حجم بزرگ ویلا نیز حس آرامش و سکون را به ارمغان می‌آورد.

10

طراحی هوشمندانه برای استفاده از نور و منظر

بنای اصلی ویلا با وجود حجم بزرگ خود، به واسطه طراحی هوشمندانه، به خوبی در طبیعت ادغام شده است. تمامی بخش‌های این ساختمان از نور روز در تمام جهات بهره‌مند می‌شوند و ساکنان خانه می‌توانند از منظره‌های بی‌نظیر ارتفاعات شمالی، دشت‌های جنوبی، رودخانه و جاده اصلی لذت ببرند.

ویلای-خاکستری-جامعه-معماران-ایران-1

دسترسی آسان و تجربه‌های متنوع

طبقه اول ویلا به سالن نشیمن و آشپزخانه اختصاص دارد و از طریق دو راه پله فلزی و سبک از حیاط قابل دسترسی است. راه پله طبقه بالا به پشت بام منتهی می‌شود و از آنجا می‌توان از چشم‌اندازهای 360 درجه اطراف لذت برد.

08

فرم ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که کاربر هنگام ورود به ویلا، به طور کامل در طبیعت غوطه‌ور می‌شود. پنجره‌های بزرگ ویلا نیز تجربه‌ای متفاوت از مناظر اطراف را در هر فصل و هر زمان از روز به ارمغان می‌آورند.

در مجموع می‌توان گفت ویلای خاکستری نمادی از رویکردی مدرن در معماری است. این ویلا با رنگ‌ها، حجم‌ها و ارتباطات مدرن خود با طبیعت، بازتابی از اندیشه‌های نوین در این زمینه به شمار می‌رود.

09

ویلای-خاکستری-جامعه-معماران-ایران-13

۳۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید