عروس شهر های ایران کجاست؟

عروس شهر های ایران کجاست؟

رامسر که به عروس شهرهای ایران معروف است، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران است. این شهر در استان مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع شده و به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان، آب و هوای دلپذیر و امکانات گردشگری متنوع، شهرت زیادی دارد. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و جاذبه‌های این شهر زیبا می‌پردازیم.

کد خبر : ۱۹۱۵۹۸
بازدید : ۱۴۲۳۸

همه شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند اما این شهر به زیباترین شهر ایران شهرت دارد .

عروس شهرهای ایران را می‌شناسید؟ همه شهرهای کشور ایران عزیزمان زیبا و منحصر به فرد هستند و هر کدام از این شهرها ویژگی خاص خود را دارند. اما به نظر شما عروس ایران کدام شهر است؟ چرا به این شهر چنین لقبی داده‌اند؟ 

5

رامسر که به عروس شهرهای ایران  معروف است، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران است. این شهر در استان مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع شده و به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان، آب و هوای دلپذیر و امکانات گردشگری متنوع، شهرت زیادی دارد. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و جاذبه‌های این شهر زیبا می‌پردازیم.

عروس شهرهای ایران

6

عروس شهرهای ایران در غرب استان مازندران و در دامنه‌های رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد. این شهر از یک سو به دریای خزر و از سوی دیگر به جنگل‌های انبوه البرز منتهی می‌شود. آب و هوای رامسر معتدل و مرطوب است، با تابستان‌های خنک و زمستان‌های ملایم.

    جاذبه‌های گردشگری رامسر

رامسر دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر عبارتند از:

7

تله‌کابین عروس شهرهای ایران

این تله‌کابین یکی از طولانی‌ترین و زیباترین تله‌کابین‌های ایران است که از ساحل دریای خزر شروع شده و به ارتفاعات البرز می‌رسد. مناظر فوق‌العاده‌ای از جنگل و دریا در طول مسیر مشاهده می‌شود.

قلعه مارکوه

این قلعه تاریخی که بر روی تپه‌ای بلند واقع شده، مناظری بی‌نظیر از شهر رامسر و دریای خزر ارائه می‌دهد.

باغ‌های مرکبات و چای

رامسر به داشتن باغ‌های مرکبات و چای شهرت دارد. بازدید از این باغ‌ها و تجربه چیدن میوه و نوشیدن چای تازه تجربه‌ای به یاد ماندنی است.

آبشارها و چشمه‌های طبیعی

از جمله آبشارهای معروف رامسر می‌توان به آبشار ایج و آبشار جواهرده اشاره کرد که با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود مورد توجه گردشگران قرار دارند.

پارک جنگلی صفارود

این پارک جنگلی زیبا با مسیرهای پیاده‌روی و پیک‌نیک، مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت است.

روستای جواهرده

جواهرده یکی از روستاهای زیبا و مشهور رامسر است که در ارتفاعات البرز و در فاصله 27 کیلومتری از شهر واقع شده است. این روستا با آب و هوای خنک و مطبوع، مناظر بکر و جنگل‌های سرسبز، مقصدی محبوب برای گردشگران به شمار می‌رود.

آبگرم‌ها

رامسر دارای چندین چشمه آبگرم معدنی است که خواص درمانی دارند. این چشمه‌ها مورد توجه بسیاری از گردشگران و افراد محلی قرار می‌گیرند. رامسر با طبیعت بکر، جاذبه‌های گردشگری متنوع، فرهنگ غنی و امکانات رفاهی مناسب، یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران است که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب زیبایی‌های خود می‌کند.

منبع: دلتامگ

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید