تکنیک «ساندویچ رتینول» چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

تکنیک «ساندویچ رتینول» چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

به نظر می‌رسد استفاده از تکنیک ساندویچ رتینول می‌تواند عوارض جانبی رتینول را کاهش دهد.

کد خبر : ۱۹۴۷۳۵
بازدید : ۱۸

«ساندویچ رتینول» اصطلاح جدیدی است که این روزها زیاد می‌شنویم. خود رتینول یک ماده مراقبت از پوست همه‌کاره است اما استفاده از آن اغلب با عوارضی همراه است. با این حال به نظر می‌رسد استفاده از تکنیک ساندویچ رتینول می‌تواند عوارض جانبی رتینول را کاهش دهد.

رتینول چیست؟

2_11zon (27)

قبل از بررسی روش ساندویچ رتینول، مهم است که بدانیم رتینول چیست و چه کاری برای پوست ما انجام می‌دهد.

رتینول ماده‌ای مشتق شده از ویتامین A است که به‌طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. هدف آن رفع علائم پیری پوست، خطوط ریز و چین و چروک، روشن کردن چهره، بهبود بافت و منافذ پوست و درمان آکنه است.

این ماده در طول زمان گردش خون و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و با ترغیب به گردش و تجدید سلول‌های پوست، نه تنها از آن در برابر تجزیه کلاژن محافظت می‌کند، بلکه به تولید کلاژن و اسید هیالورونیک نیز می‌انجامد.

ساندویچ رتینول چیست؟

3_11zon (28)

روش «ساندویچ رتینول» شامل استفاده از رتینول بین دو لایه مرطوب‌کننده است. این تکنیک به کاهش سرعت جذب رتینول کمک می‌کند و در نتیجه تحریک و سایر عوارض جانبی ناخواسته را کاهش می‌دهد.

مزایای روش ساندویچ رتینول

4_11zon (30)

این روش تحریکی را که معمولاً با استفاده از رتینول همراه است به طور موثری کاهش می‌دهد. ساندویچ رتینول با به حداقل رساندن تماس مستقیم با پوست، به حفظ رطوبت پوست کمک کرده، جذب رتینول را کنترل و امکان سفارشی‌سازی غلظت رتینول و دفعات استفاده از آن را فراهم می‌کند.

از رتینول در شب برای کاهش حساسیت به نور خورشید استفاده کنید و همیشه در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوستتان محافظت شود.

استفاده از رتینول را با دو تا سه بار در هفته شروع کنید و به تدریج با سازگاری پوست، دفعات آن را افزایش دهید. همیشه به واکنش پوستتان توجه کنید و روتین خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

تکنیک ساندویچ رتینول چگونه است؟

5_11zon (27)

ساندویچ رتینول روشی انعطاف پذیر برای ادغام رتینول در روتین مراقبت از پوست شبانه شما است. برای انجام تکنیک ساندویچ رتینول، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوست را تمیز کنید.
  • یک لایه مرطوب کننده بزنید.
  • مقداری رتینول به پوست بمالید.
  • لایه دوم مرطوب کننده را بزنید.

برای چه کسانی مناسب است؟

6_11zon (26)

روش ساندویچ رتینول برای افرادی با پوست حساس، پوست خشک یا افرادی که تازه از رتینوئیدها استفاده می‌کنند توصیه می‌شود.

این روش به کسانی که ممکن است به دلیل عوارض جانبی قوی رتینول، در امتحان آن تردید داشته باشند، رویکرد ملایم‌تری ارائه می‌‌دهد.

اگر پوست خشکی دارید، این روش با کمک به حفظ سطح هیدراتاسیون از طریق دو لایه مرطوب کننده، نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.

معایب بالقوه

7_11zon (26)

علیرغم رویکرد ملایم‌تر آن، برخی از افراد ممکن است همچنان تحریک، قرمزی یا خشکی را تجربه کنند. این امر به ویژه برای کسانی که پوست بسیار حساس دارند یا کسانی که مستعد واکنش‌های نامطلوب به محصولات مراقبت از پوست هستند، صادق است.

علاوه بر این، اثربخشی رتینول در روش ساندویچ نیز می‌تواند نگران‌کننده باشد. با حائل کردن رتینول با مرطوب کننده، مزایای بالقوه آن ممکن است محدود شوند.

جایگزین‌ روش ساندویچ رتینول

8_11zon (28)

اگر نگران کاهش اثر رتینول هستند، می‌توانید روش جایگزینی به نام «مرحله‌بندی رتینول» را انجام دهید.

این روش شامل تقسیم کردن روتین به دو مرحله است: اوایل شب پوست را تمیز و مرطوب کنید، سپس چند ساعت بعد و قبل از خواب رتینول را به پوستتان بمالید.

این کار به پوستتان اجازه می‌دهد به خوبی هیدراته شود و بدون کاهش اثربخشی رتینول آماده دریافت آن باشد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید