10 میوه و سبزی خوشمزه و بی‌خطر برای گربه‌ها

10 میوه و سبزی خوشمزه و بی‌خطر برای گربه‌ها

اگر دقت کرده باشید اغلب غذاهای خشک و کنسروهای مخصوص سگ و گربه حاوی سبزیجات مختلف است. اینن سبزیجات مواد مغذی زیادی مثل پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، ریبوفلاوین، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و موادر از این دست را برای آن‌ها تامین می‌کنند تا بدن سالم‌تری داشته باشند.

کد خبر : ۱۹۶۳۲۶
بازدید : ۷

همانقدر که گربه‌ها به گوشت و پروتئین نیاز دارند، باید فیبر گیاهی هم مصرف کنند تا دستگاه گوارش سالمی داشته باشند و مواد مغذی بیشتری جذب کنند. اگر دقت کرده باشید اغلب غذاهای خشک و کنسروهای مخصوص سگ و گربه حاوی سبزیجات مختلف است. اینن سبزیجات مواد مغذی زیادی مثل پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، ریبوفلاوین، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و موادر از این دست را برای آن‌ها تامین می‌کنند تا بدن سالم‌تری داشته باشند.

اگر گربه‌ی شما علاقه به خوردن بعضی از میوه‌ها و سبزیجات دارد اصلا نگران نباشید. او به طور غریزی این کار را انجام می‌دهد. البته باید مراقب باشید که به سراغ گزینه‌های بی‌خطر برود تا سلامتی او دچار مشکل نشود. در این مطلب ۱۰ میوه و سبزی مفید برای گربه‌ها را معرفی کرده‌ایم. اگر سرپرست گربه هستید بهتر است از امروز مقداری از هر کدام را در اختیار دوست پشمالوی خود قرار دهید تا ببینید به کدام یک علاقه‌ی بیشتری دارد. وقتی میوه و سبزی محبوبش مشخص شد، به صورت روزانه کمی از آن در اختیارش قرار دهید تا مصرف کند.

۱. کلم بروکلی

بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فیبر غذایی بالایی دارد. مصرف فیبر غذایی بروکلی برای گربه‌هایی که یبوست دارند و با اختلالات گوارشی درگیر هستند مفید است. پس بروکلی بخارپز شده یا خام را با خیال راحت در اختیار گربه‌ی خود قرار دهید. البته مصرف بیش از حد بروکلی باعث ایجاد اسهال می‌شود.

71

۲. هویج

دندان گربه‌ها با دندان خرگوش‌ها متفاوت است اما می‌توانند مثل خرگوش‌ها از خوردن هویج لذت ببرند. شاید باور نکنید اما هویج یک منبع غذای فوق‌العاده برای گربه‌ها است. حاوی کمی چربی و میزان مناسبی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های C، A، B6 و همچنین فیبر غذایی و قدار زیادی بتاکاروتن است. بهتر است هویج را به صورت رنده شده یا ریز شده و نیم‌پز شده در اختیار گربه‌ها قرار دهید تا هضم آسانی داشته باشد.

72

۳. سیب

سیب چربی کم و فیبر بالایی دارد و بهترین گزینه برای گربه‌های دارای اضافه وزن است. منبعی عالی از ویتامین‌های A و C است و به بهبود سلامت بافت‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به گربه‌تان سیب بدهید باید ابتدا دانه‌ها و بافت سفت اطراف دانه‌ها را خارج کنید چون حاوی سیانید خطرناک است و می‌تواند جان گربه را به خطر بیندازد.

73

۴. نخودفرنگی (نخود سبز)

نخود سبز یا نخودفرنگی از سالم‌ترین سبزیجات برای انسان‌ها و گربه است و محبوب‌ترین سبزی برای غذای گربه‌ها به شمار می‌رود. نخودفرنگی حاوی ویتامین‌های C، B1، B2، B6، A، K است و مقادیر مناسبی از کلسیم، منیزیم، آهن، سینک و پتاسیم دارد. شما می‌توانید نخودفرنگی را به شکل پوره یا بخارپز شده با غذای گربه مخلوط کنید تا به میزان مناسبی پروتئین و کربوهیدرات به غذا اضافه کنید.

74

۵. موز

شهرت موز به دلیل داشتن میزان بالای پتاسیم است و به سلامت قلب و کلیه کمک می‌کند. البته قند و کربوهیدرات بالاییهم دارد و باید به میزان خیلی کم در اختیار گربه قرار دهید. یک راه عالی برای دادن موز به گربه این است که قطعات کوچکی از آن را به جای تشویقی به گربه بدهید.

75

۶. کدو تنبل (کدو حلوایی)

کدو تنبل منبعی عالی از فیبر محلول است که سلامت کلی دستگاه گوارش و منظم نگه داشتن فرآیندهای هضم در بچه گربه‌ها کمک می‌کند. اگر گربه‌ی شما درگیر اسهال یا یبوست است می‌توانید کمی کدو تنبل بخارپز و پوره شده به او بدهید.

76

۷. بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند از بروز آسیب‌های سلولی و بافتی در انسان و گربه جلوگیری کند. همچنین سرشار از فیبر و ویتامین C است که مزایای زیادی برای سلامتی بدن گربه دارد. مصرف این میوه برای گربه‌ها کاملا بی خطر است و حتی می‌تواند قدرت دید در شب آن‌ها را بهبود ببخشد. همچنین خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را کاهش می‌دهد.

77

۸. کدو سبز

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجات برای تغذیه‌ی گربه‌هاست و می‌تواند اضافه وزن آن‌ها را به خوبی کاهش دهد. کدو سبز کالری کمی دارد و میزان بسیار زیادی از ویتامین‌های C، A، B6 است. همچنین حاوی آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فیبر غذایی است. کدو سبز پخته و خرد شده یا پوره شده می‌تواند یک میان‌وعده‌ی عالی برای گربه باشد.78

۹. هندوانه و طالبی

هندوانه و طالبی سرشار از مواد معدنی ویتامین‌هایی مثل A، C و B است و می‌تواند مشکلات التهابی گربه را کاهش دهد. نکته‌ی مهم برای مصرف هندوانه و طالبی این است که ابتدا باید دانه‌های آن را جدا کنید. همچنین غلاف نرمی که دانه‌های طالبی را نگه می‌دارد هم بایدد از آنن جدا کنید. پوست هندوانه و طالبی را هم از میوه جدا کنید چون حاوی باکتری‌های مضر است و برای گربه مناسب نیست.

79

۱۰. اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی برای دستگاه گوارش گربه عمل کند. بهتر است اسفناج را هم مثل کلم بروکلی ابتدا بخارپز کنید و سپس در اختیار گربه قرار دهید. البته اسفناج به دلیل وجود اگزالات کلسیم می‌تواند به تشکیل کریستال‌های مضر در دستگاه گوارش گربه کمک کند پس اگر گربه‌ی شما درگیر مشکلات دستگاه ادراری است به او اسفناج ندهید.

80

مرور کلی

با خواندن این مطلب متوجه شدید که گربه‌ها هم مثل انسا‌ن‌ها می‌توانند میوه و سبزی بخورند. پس این بار که به تره‌بار مراجعه کردید حتما بخشی از خریدتان را به گربه‌تان اختصاص دهید. میوه‌ها و سبزیجات چه به صورت تازه چه پخته شده می‌تواند یک میان‌وعده‌ی خوب برای گربه‌ی شما باشد. با این کار شما می‌توانید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و مواد معدنی برای گربه‌تان تنظیم کنید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید