(ویدئو+ عکس) با سریعترین خودروهای لکسوس در تاریخ آشنا شوید

(ویدئو+ عکس) با سریعترین خودروهای لکسوس در تاریخ آشنا شوید

علیرغم این که تنها چهار دهه از عمر برند لکسوس می‌گذرد، این خودروساز توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین سازندگان اتومبیل‌های لوکس سر زبان‌ها بیندازد.

کد خبر : ۱۹۶۴۵۹
بازدید : ۱۶

خودروهای لکسوس همواره به‌خاطر قابلیت‌های لوکس و پریمیوم خود معروف بوده‌اند. با این حال اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از سریعترین خودروهای تاریخ لکسوس.

علیرغم این که تنها چهار دهه از عمر برند لکسوس می‌گذرد، این خودروساز توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین سازندگان اتومبیل‌های لوکس سر زبان‌ها بیندازد.

در ساخت تمامی مدل‌های لکسوس، تمرکز اصلی روی ارائه قابلیت‌های لوکس و جذاب است. بنابراین مدل‌های مختلفی مثل LS و ES و GS و SC در بخش آپشن‌ها و امکانات و رفاهی هم‌سطح با رقبای شناخته‌شده آلمانی عمل کرده‌اند.

در عین حال، نبرد سرعت و شتاب‌گیری، رقابتی بوده که لکسوس همواره در آن از آلمانی‌ها شکست خورده است. این روند البته با خودروهای سری F لکسوس رو به اصلاح رفت؛ تا جایی‌که برخی از سریعترین خودروهای امروز این کمپانی عملکردی خیره‌کننده در زمینه قابلیت‌های فنی دارند.

۱۰ مورد از سریعترین خودروهای لکسوس

امروز قصد داریم در بخش اخبار گجت نیوز تعدادی از سریعترین خودروهای لکسوس را معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید خودروهای لوکس لکسوس در شتاب‌گیری و سرعت قادر به رقابت با محصولات آلمانی نیستند تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

لکسوس IS 350 مدل 2024 (صفر تا شصت مایل: 5.6 ثانیه، حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت)

مدل IS 350 لکسوس یکی از آخرین مدل سدان‌های اسپرت آمریکای شمالی است که از موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کرد. این خودرو از یک موتور 3.5 لیتری V6 استفاده می‌کرد که قدرتی 311 اسب بخاری داشت. این قدرت البته در مقایسه با برخی رقبای دیگر مثل BMW 340i چندان تعریفی نداشت؛ اما می‌توانست سرعت این مدل لکسوس را ظرف 5.6 ثانیه از صفر به 60 مایل رسانده و حداکثر سرعتی معادل 230 کیلومتر بر ثانیه را برای آن به ارمغان بیاورد.

50_11zon

این موتور مطرح در فرم‌های مختلفی مانند سوپرشارژ یا توربوشارژ در خودروهای مختلفی مثل لوتوس امیرا، اکسیژ یا اوورا به کار گرفته شده است.

لکسوس LS 500 مدل 2024 (صفر تا شصت مایل: معادل 4.6 ثانیه، حداکثر سرعت: 219 کیلومتر بر ساعت)

در مدل 2024 لکسوس LS 500 شاهد تعویض موتور 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی با یک نمونه 3.4 لیتری V6 توربو دوقلو بودیم که البته با استقبال چندان خوبی روبرو نشد. با این حال همین پیشرانه شتاب‌گیری صفر تا صد حدود 4.6 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده و سرعتی حداکثر 219 کیلومتر بر ساعتی را رقم زد.

51_11zon

این پیشرانه قدرتمند همچنین توسط یک جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک و کلکسیونی از قابلیت‌های ریز و درشت کابین همراهی می‌شد و از این لکسوس یک ابرخودروی مجهز و همه‌فن‌حریف می‌ساخت. لکسوس البته تصمیم دارد تا سال 2035 تمامی خط تولیدش را به مدل‌های الکتریکی تغییر دهد. بنابراین احتمالا باید دیر یا زود آماده خداحافظی با مدل محبوب LS 300 باشیم.

لکسوس SC 430 مدل 2010 (صفر تا شصت 5.8 ثانیه، حداکثر سرعت: 240 کیلومتر بر ساعت)

زیر کاپوت لکسوس اس سی 430 که زمانی به‌عنوان یکی از بدترین خودروهای اسپرت تاریخ شناخته می‌شد، موتوری فوق‌العاده تعبیه شده است. این موتور تنفس طبیعی 4.3 لیتری V8 قدرتی 288 اسب بخاری داشته و شتابگیری 5.8 ثانیه‌ای را برای آن رقم زده بود.

52_11zon

موتور به کار رفته در این خودرو همچنین یکی از بادوام‌ترین نمونه‌هایی‌ست که تویوتا تا کنون تولید کرده و سواری نرم و بسیار راحتی را به رانندگان و سرنشینان این مدل ارائه می‌کند تا یکی از بدترین خودروهای اسپرت آن زمان اکنون به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کانورتیبل لکسوس در دنیا تبدیل شود.

لکسوس IS 500 F اسپرت پرفرمنس مدل 2024 (صفر تا شصت: 4.4 ثانیه، حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت)

ممکن است لکسوس با اصرار بر استفاده از موتورای تنفس طبیعی قدری از توان رقابتی مدل IS 500 کم کرده باشد؛ اما پیشرانه 5 لیتری V8 مدل IS 500 F Sport Performance قصه دیگری داشته و با عملکرد فوق‌العاده‌اش توانسته یکی از سریعترین خودروهای لکسوس باشد.

53_11zon

به دلیل نبود توربوشارژر، عملکرد این سدان اسپرت در شتاب‌گیری اولیه چندان درخشان نیست؛ اما قدرت ۴۷۲ اسب بخاری موتور آن حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعتی و شتاب‌گیری ۴.۴ ثانیه‌ای را برایش به همراه داشته که با هر متر و مقیاسی شگفت‌انگیز است.

لکسوس LC 500h مدل 2024 (صفر تا شصت 4.7 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت)

لکسوس ال سی اساسا یکی از جذاب‌ترین خودروهای کوپه در دنیا به شمار می‌رود؛ هرچند که اکثر تعریف و تمجیدها در خصوص آن پیرامون مدل V8 آن بوده و نمونه هیبریدی و V6 چندان مورد تعریف و تمجید واقع نشده است.

54_11zon

با این حال واقعیت این است که پیشرانه 3.5 لیتری V6 به کار رفته در لکسوس LC 500h به همان اندازه تیز و سریع است و ترکیب گیربکس اتوماتیک و e-CVT نیز با انتقال عملکرد عالی خود شتاب‌گیری 4.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر را برای آن به ارمغان آورده است.

این خودرو همچنین مصرف سوخت فوق‌العاده ۸.۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد که برای خودرویی با این مشخصات و در این کلاس عملکردی عالی است.

لکسوس GS F مدل 2020 (صفر تا شصت 4.5 ثانیه، حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت)

لکسوس جی اس اف نیز یکی دیگر از سریعترین خودروهای لکسوس در تاریخ به شمار می‌رود که از نظر بسیاری افراد راحت‌ترین، بهترین و لوکس‌ترین سوپر اسپرت دنیا به شمار می‌رود.

55_11zon

مثل همیشه، موتور تنفس طبیعی این خودرو از نظر قدرت خام اندکی پایین‌تر از برخی رقبای آلمانی قرار می‌گیرد. با این وجود پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی آن با قدرت 467 اسب بخاری توانسته شتابگیری 4.5 ثانیه‌ای را از حالت سکون ثبت کرده و حداکثر سرعت آن را به 70 کیلومتر بر ساعت برساند.

البته آن‌چه GS F را به یک خودروی خاص تبدیل می‌کند نه شتاب‌گیری و بیشینه سرعت، بلکه وزن بسیار کم و فرمان‌پذیری چابک به‌لطف استفاده از دیفرانسیل‌های TVD در پشت است که در کنار غرش موتور V8 آن سواری بی‌نظیری ارائه می‌کند.

لکسوس LC 500 مدل 2024 (صفر تا شصت 4.4 ثانیه، حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت)

لکسوس سری خودروهای GS F خود را در سال 2020 از چرخه تولید خارج کرد و پرچم سدان‌های سوپر اسپرت این کمپانی را به دست سری LC 500 سپرد. مدل 2024 سری ال سی 500 از همان موتور آشنای پنج لیتری V8 بهره می‌برد که این بار توانی 471 اسب بخاری دارد. این پیشرانه جذاب شتاب‌گیری صفر تا شصت معادل 4.4 ثانیه را برای این خودروی لکسوس به ارمغان آورده و حداکثر سرعت آن را به 270 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

56_11zon

شاید این موتور در مقایسه با رقبایی مانند مرسدس آ ام گ اس ال ۵۵ رودستر یا دیگر سوپر اسپرت‌های آمریکایی توان محدودتری داشته باشد؛ اما باید توجه کرد که قیمت بسیار مناسب‌تر این خودرو آن را به سوپرخودرویی سریع، چابک و غیرقابل رقابت تبدیل می‌کند.

لکسوس RC F Track Edition مدل 2024 (صفر تا شصت 3.96 ثانیه و حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت)

سری RC F لکسوس در ابتدا سوپر اسپرت کوپه چندان جذابی به شمار نمی‌رفت. بزرگترین مشکل این خودرو وزن آن بود که به خاطر استفاده از استفاده از طراحی مدل RC در جلو و IS در قسمت عقب بیش از حد زیاد شده و توان رقابتی آن را محدوده کرده بود.

57_11zon

خوشبختانه ژاپنی‌ها در طول حیات ده ساله این خودرو فرمول ساخت آن را ارتقا داده و رفته رفته از آن محصولی توانمند و بسیار سریع ساختند. نتیجه این اتفاق در نهایت به قدرت ۴۷۲ اسب بخاری مدل ۲۰۲۴ این خودرو انجامید که صفر تا شصت را طی ۳.۹۶ ثانیه پیموده و به یکی از سریعترین خودروهای لکسوس در تاریخ تبدیل شده است.

لکسوس IS F مدل 2014 (صفر تا شصت 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت 274 کیلومتر بر ساعت)

لکسوس IS F نخستین سوپر خودرو از خانواده F لکسوس و یکی از سریعترین خودروهای تولیدشده توسط این خودروساز ژاپنی است. موتور هشت سیلندر 5 لیتری به کار رفته در این خودرو قدرتی 416 اسب بخاری دارد که شتابگیری 4.6 ثانیه‌ای صفر تا شصت مایل و حداکثر سرعت 274 کیلومتر بر ساعت را برای این سوپر خودرو رقم زده است.

58_11zon

موتور V8 مورد استفاده در این خودروی سوپر اسپرت نیز یکی از مطمئن‌ترین پیشرانه‌های تولید شده توسط تویوتاست که با کیت‌های عملکردی مختلف توانسته به حداکثر قدرتی بیش از 800 اسب بخار برسد.

لکسوس LFA (صفر تا شصت 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت)

لکسوس ال اف ای یکی از ماندگارترین خودروهای تاریخ صنعت اتومبیل‌سازی به شمار می‌رود که بر خلاف اکثر مدل‌های حاضر در لیست امروز به یک موتور ده سیلندر مجهز است. این موتور 4.8 لیتری V10 حاصل همکاری لکسوس و یاماهاست و در شمار برترین پیشرانه‌های تاریخ قرار دارد.

59_11zon

قدرت این موتور ۵۵۳ اسب بخار بوده و مدت زمان رسیدن دور موتور به عدد ۹۰۰۰ به‌حدی پایین است که لکسوس ناچار به استفاده از یک شمارنده دیحیتال برای نمایش دور موتور شد؛ زیرا شمارنده آنالوگ قادر به پاسخ‌گویی به‌موقع به این افزایش دور موتور نبود.

لکسوس LFA با توان دستیابی به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ثانیه سریعترین خودرو لکسوس تا به امروز به شمار می‌رود و با صدای شگفت‌انگیز موتور V10 خود قادر است هرجایی تمام نگاه‌ها را به خود خیره کند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید