(تصاویر) بهترین ساختمان‌های انگلستان در سال ۲۰۲۴

(تصاویر) بهترین ساختمان‌های انگلستان در سال ۲۰۲۴

مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا یا «ریبا» (RIBA) امسال ۲۶ برنده را اعلام کرده که پروژه‌های طراحی‌شده توسط نیل مک لافلین، وا ثیسِلتون و ویلکینسون‌ایر جزو آن‌ها هستند.

کد خبر : ۱۹۷۱۵۶
بازدید : ۱۰۹۴

فرادید| املاک پارک هیل شفیلد، ایستگاه برق بَتِرسی لندن و یک سالن غذاخوری با اسکلت چوبی در دانشگاه کمبریج جزو برندگان جوایز ملی موسسه سلطنتی معماران بریتانیا برای سال ۲۰۲۴ هستند. 

به گزارش فرادید؛ مؤسسه سلطنتی معماران بریتانیا یا ریبا (RIBA) امسال ۲۶ برنده را اعلام کرده که پروژه‌های طراحی‌شده توسط نیل مک لافلین، وا ثیسِلتون و ویلکینسون‌ایر جزو آن‌ها هستند. 

1

فاز ۲ ملک پارک هیل نیز میان برندگان جوایز بود

هدف از اهدای جوایز ملی سالانه RIBA که سال ۱۹۶۶ تأسیس شد، تجلیل از بهترین ساختمان‌های جدید کشور و به اشتراک گذاشتن دانش طراحی معماری و روندهای اجتماعی آن است. 

پروژه‌های برنده امسال در مقیاسی از خانه‌های روستایی و بازسازی‌ها گرفته تا پروژه‌های بزرگی مانند طرح اصلی کینگز کراس لندن و خط راه‌آهن الیزابت متنوع بودند. 

2

ایستگاه برق بَتِرسی ویلکینسون‌آیر یکی از پروژه‌های بازسازی است که برنده جایزه شد

موئیوا اووکی، رئیس RIBA گفته: «گستردگی کار تحسین‌برانگیز است، با طرح‌های زیرساختی بزرگ کنار پروژه‌های کوچکتر با جزئیاتی با کیفیت بالا.» 

«این پروژه گواه استاندارد معماری در بریتانیای امروز است، زیرا ما حس جاه‌طلبی را حفظ می‌کنیم و در نظر می‌گیریم طراحی چگونه باید تکامل یابد تا نیازهای آینده را برآورده کند.» 

3

ایستگاه‌های الیزابت لاین از برندگان جوایز ملی

بیشتر ۲۶ پروژه برنده در جنوب انگلستان بودند، از جمله ۱۲ پروژه در لندن. میان پروژه‌های مستقر در پایتخت بریتانیا می‌توان به بازسازی نیروگاه بَتِرسی توسط ویلکینسون‌آیر، بازسازی گالری ملی پرتره توسط معماران جَمی فابرت و پورسل و یک ساختمان اداری با چوب صنعتی توسط معماران وا ثیسلتون اشاره کرد. 

خط آهن الیزابت لندن نیز به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های بریتانیا معرفی شد. کارهای راه آهن این پروژه توسط گریمشاو، مینارد، ایکواِیشِن و اَتکینز و ایستگاه پدینگتون توسط وِستون ویلیامسون و شرکا انجام شد که هر دو برنده معرفی شدند. 

یک پروژه مسکن اجتماعی در گلاسکو از معماران پِیج/پارک و یک گالری در ادینبورگ از معماران ری‌اِک و هال برندگان اسکاتلندی بودند، در حالی که یک خانه خانوادگی روستایی از معماران مَک‌گونیگِل مَک‌گراث تنها ساختمان برنده در ایرلند شمالی بود. 

4

سالن غذاخوری فیلدِن فالز برای دانشگاه کمبریج یکی از برندگان بود

تعدادی از پروژه‌های بازسازی و استفاده مجدد تطبیقی نیز جزو برندگان بودند و شامل بازسازی املاک بروتالیست (زبره‌کاری) پارک هیل در شفیلد، تبدیل شروزبری فلاکسمیل مالتینگز قرن هجدهم و تبدیل یک تراس ویکتوریایی به فضای کاری برادبِری می‌شدند. 

تمرکز برخی پروژه‌ها روی مواد پایدار بود، از جمله: یک سالن غذاخوری با قاب چوبی در کالج هومِرتون دانشگاه کمبریج که فیلدن فائلز آن را طراحی کرده و یک مجموعه معبد غیرمذهبی در همپشایر از معماران جیمز گورست که دارای غرفه‌هایی با اسکلت چوبی است که گذرگاه‌های سرپوشیده آن‌ها را به هم متصل کردند. 

5

مجتمع معبد جدید نیز برنده شد

برندگان جوایز ملی RIBA می‌توانند در فهرست نهایی جایزه معتبر استرلینگ که در ۳۱ جولای اعلام می‌شود، در نظر گرفته شوند.

6

یک ساختمان اداری با چوب صنعتی یکی از پروژه های برنده لندن در جوایز ملی RIBA بود

7

خانه روستایی در مزرعه Redbrae تنها پروژه برنده در ایرلند شمالی بود

8

یک پروژه مسکن اجتماعی در گلاسکو یکی از دو ساختمان اسکاتلندی برنده جایزه ملی RIBA 2024 بود

مترجم: زهرا ذوالقدر

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید