(تصاویر) فلسفه عجیب نقاشی های کلود مونه: استفاده از رنگ های کمتر!

(تصاویر) فلسفه عجیب نقاشی های کلود مونه: استفاده از رنگ های کمتر!

کلود مونه به عنوان یکی از معروف ترین نقاشان جهان به نقاشی با رنگ های کمتر اعتقاد داشت.

کد خبر : ۲۰۶۳۸۱
بازدید : ۱۸

در دنیایی که  نقاشی  اغلب با رنگ های چشمگیر و روشن مرتبط است، شاید تعجب آور باشد که  کلود مونه  به عنوان یکی از معروف ترین نقاشان جهان به نقاشی با رنگ های کمتر اعتقاد داشت. مونه به گزینشی تر عمل کردن در انتخاب رنگ ها برای ایجاد جلوه مورد نظر توجه داشت.

کلود مونه؛ نقاشی سختگیر در انتخاب رنگ

110

البته این بدان معنا نیست که مونه هرگز ار رنگ های روشن و درخشان در نقاشی هایش استفاده نمی کرد، بلکه او قدرت استفاده از رنگ های کمتر برای ایجاد حال و هوا یا احساسی خاص را درک کرده بود. برای مونه، نقاشی راهی برای به تصویر کشیدن ماهیت یک موضوع بود، خواه یک شخص، مکان یا شی باشد. او معتقد بود که با استفاده از رنگ های کمتر، یک هنرمند می تواند نمایش واقعی تری از موضوع خود ایجاد کند. زمانی که یک هنرمند با یک پالت محدود کار می کند، باید به نحوه تعامل هر رنگ با رنگ های دیگر توجه بیشتری داشته باشد. این به یک  نقاشی  هماهنگ تر و منسجم تر منتج می شود.

در شرایطی که نظر مونه درباره نقاشی ممکن است یک جمله ساده به نظر برسد، اما در واقع حاوی حکمت قابل توجهی است. در دنیایی که ما اغلب با اطلاعات بیش از حد بمباران می شویم، شنیدن این که گاهی اوقات کمتر، بیشتر است، می تواند طراوت بخش باشد. نظر مونه به ما یادآوری می کند که وقتی که صحبت از هنر می شود، گاهی اوقات ساده ترین رویکرد می تواند بهترین باشد.

111

شناخته شده ترین نقاشی های کلود مونه با استفاده از رنگ روغن به جای آبرنگ خلق شدند. در نقاشی های وی ممکن است از آبرنگ استفاده شده باشد، اما این به عنوان یک ابزار ثانویه و نه اولیه کاربرد داشت.

کلود مونه  از بنیان گذاران سبک امپرسیونیسم فرانسوی بود. وی بیش از 2500 اثر هنری خلق کرد که برخی از آن ها اکنون در موزه ها و مجموعه های خصوصی به نمایش گذاشته می شوند.

112

113

114

115

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید