11 شخصیت سریال «خاندان اژدها» که از رقص اژدهایان جان سالم به در می برند

11 شخصیت سریال «خاندان اژدها» که از رقص اژدهایان جان سالم به در می برند

سریال باید با چند شخصیت زنده به پایان برسد. سرنوشت شخصیت ها را می توان با استفاده از کتاب Fire & Blood به عنوان مرجع پیش بینی کرد، اگرچه همه چیز در سریال خاندان اژدها دستخوش تغییراتی نسبت به کتاب مارتین شده است.

کد خبر : ۲۰۶۵۳۰
بازدید : ۴۳

دنیای  بازی تاج و تخت  برای بسیاری از شخصیت ها خطرناک بود و تنها بخش کوچکی از مجموعه عظیم بازیگران  خاندان اژدها  از جنگ جان سالم به در می‌برند. بازیگران خاندان اژدها به شخصیت‌های تاریخی خلق شده توسط جورج آر.آر. مارتین در کتاب های  ترانه ای از یخ و آتش  و  آتش و خون  عمق و ظرافت بخشیده اند و به نوبه خود آنها را به شخصیت‌هایی نمادین تبدیل کرده اند. اما مانند سریال اصلی شبکه HBO، ریسک بالای سریال و تقسیم اکثریت شخصیت‌های آن بین دو طرف منازعه منجر به مرگ شخصیت‌های متعددی در دو فصل آخر این سریال فانتزی خواهد شد.

23

اگرچه رینیرا و ایگان دوم در حال حاضر چهره‌های اصلی هر دو طرف دعوا برای تاج و تخت هستند، اما نتیجه جنگ داخلی موسوم به  رقص اژدهایان  با نشستن هیچ کدام از این دو روی تاج و تخت آهنین همراه نیست. هر دو پیش از پایان درگیری به همراه بسیاری از حامیانشان کشته می شوند. با این حال، سلسله تارگرین حداقل برای یک قرن دیگر زندگی می کند، و سپس برخی از آنها قبل از شورش رابرت نیز زنده هستند، بنابراین سریال باید با چند شخصیت زنده به پایان برسد. سرنوشت شخصیت ها را می توان با استفاده از کتاب Fire & Blood به عنوان مرجع پیش بینی کرد، اگرچه همه چیز در سریال خاندان اژدها دستخوش تغییراتی نسبت به کتاب مارتین شده است.

24

۱۱- آلیسنت هایتاور

آلیسنت هایتاور شاید مهمترین شخصیت سریال باشد که از این درگیری جان سالم به در برده و بیشتر از بسیاری از اعضای خاندان هایتاور، شوهرش، معشوقش و همه فرزندانش زنده می ماند. همانطور که از نتیجه شکستی تمام عیار از نبردی چنین ویرانگر انتظار می رود، آلیسنت پس از جنگ دیگر هرگز انسان سابق نمی شود. او هر چیزی را که در دنیا به آن اهمیت می داد از دست داده و تا پایان عمر در اتاق هایش در رد کیپ محبوس می ماند.

با توجه به اینکه در پایان فصل دوم House of the Dragon، آلیسنت به خواستش برای رهایی از زندگی سلطنتی و رهایی اعتراف کرد، پایان او در سریال حتی تراژیک تر نیز خواهد بود. در کتاب مارتین نوشته شده است که او شخصیتی دلسوزتر نسبت به نسخه سریالی است، و دیدن او که آخرین روزهای زندگی اش را در انزوا سپری می کند، و دائماً در حال گریه کردن و مویه است وحشتناک خواهد بود. او تنها یک سال پس از پایان رقص اژدهایان به دلیل بیماری می میرد.

25

۱۰- ایگان سوم

در حالی که نباید با ایگان دوم اشتباه گرفته شود، ایگان سوم پسر رینیرا تارگرین و دیمون است و در پایان سریال نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. در فصل ۲، ایگان سوم با رینا به ویل فرستاده شد و سپس برای حفظ جانش در طول جنگ به پنتوس منتقل گردید. در کتاب Fire & Blood، او به وستروس بازگشته و توسط ایگان دوم اسیر می شود، کسی که او را مجبور می کند تا شاهد اعدام مادرش باشد. ایگان دوم بعد از پیروزی به کینگز لندینگ بازمی گردد، اما مورد خیانت قرار می گیرد، اتفاقی که باعث می شود ایگان سوم تاج و تخت وستروس را به ارث ببرد.

برای پایان دادن به جنگ، ایگان سوم با دختر ایگان دوم، جهیرا، ازدواج کرد و فرزندان او برای مدتی سلسله تارگرین را ادامه می دهند. ایگان سوم در نهایت با لقب ایگان “بی لیاقت” یاد می شود، زیرا آخرین اژدها در طول سلطنت او می میرد. از آنجایی که وی در کودکی شاهد کشته شدن مادرش توسط یک اژدها بوده است، ظاهراً از این موجودات ترس داشته و بسیاری معتقدند که او در مسموم کردن آخرین اژدها نقش داشته است.

26_11zon

۹- ویسریس دوم

ویسریس دوم پسر کوچک‌تر رینیرا و دیمون است که در ادامه بر هفت پادشاهی حکومت می‌کند. دیرون اول، پسر ایگان سوم، جانشین پدرش شده و پس از آن بیلور اول جانشین دیرون می شود اما خود قبل از به دنیا آمدن یک وارث می میرد. این امر به ویسریس دوم اجازه داد تا پادشاه شود، البته فقط برای دو سال آخر عمرش. با این حال، این موضوع باعث شد که پسرش ایگان چهارم به وارث قانونی تاج و تخت تبدیل شود و نسل تارگرین ها از طریق او ادامه پیدا کند.

معمولاً گفته می شود که پسر رینیرا در پایان رقص اژدهایان به تخت آهنین می رسد و دنریس از نوادگان اوست. با این حال، موضوع نادیده گرفته شده در اینجا این است که خط خونی خاندان تارگرین از طریق ایگان سوم و پسرانش ادامه نمی یابد، بلکه از طریق ویسریس دوم تدام می یابد تا در نهایت به دنریس و جان اسنو برسد.

27

۸- جهیرا تارگرین

جهیرا تارگرین دختر پادشاه ایگان دوم و ملکه هلینا تارگرین است که در شروع فصل دوم خاندان اژدها به سختی از ترور خون و پنیر جان سالم به در برد. او در اینجای سریال خاندان اژدها هنوز یک کودک خردسال است، اما در آینده جایگاه مهمی پیدا می کند. او در نهایت با ایگان سوم ازدواج کرد و با پایان رقص اژدهایان ملکه شد.

جهیرا علیرغم ملکه شدن، مدت زیادی زنده نمی ماند، زیرا در سن ۱۰ سالگی، تنها دو سال پس از پایان جنگ، با خودکشی می میرد. مرگ جهیرا نشان دهنده پایان سلسله خونی پادشاه ویسریس اول و آلیسنت هایتاور و دودمان جناح سبزپوش تارگرین هاست. در ادامه ایگان سوم با دنیرا ولاریون، ازدواج می کند که فرزندان زیادی برایش به دنیا می آورد.

28

۷- کریگان استارک

لرد کریگان استارک از وینترفل در ابتدای فصل دوم House of the Dragon معرفی شد و اگرچه در فصل دوم دیگر دیده نشد، اما نقش مهمی در پایان جنگ داخلی تارگرین ها ایفا می کند. پس از مرگ رینیرا و بازپس گیری کینگز لندینگ توسط ایگان دوم، پادشاه خود را با ارتش های باقی مانده سیاه جامگان از شمال و سرزمین های رودخانه مواجه می بیند. کریگان استارک که با جسریس ولاریون سوگند برادری خورده بود، قصد دارد انتقام شاهزاده فقید را بگیرد.

قبل از اینکه نبردی رخ دهد، ایگان دوم توسط حامیان خود مسموم می شود و ساعت گرگ رخ می دهد. کریگان بدون خونریزی وارد کینگز لندینگ می شود و ایگان سوم او را به عنوان دست راست پادشاه معرفی می کند. کریگان در مدت کوتاهی که به عنوان دست راست شاه فعالیت می‌کرد، کسانی را که به ایگان دوم خیانت کرده و او را مسموم کرده بودند، از جمله لرد لریس استرانگ، را به دلیل چنین عمل ناپسندی اعدام کرد. سپس او از ادامه خدمت به عنوان دست راست پادشاه استعفا داده، به وینترفل بازگشته و زندگی طولانی و همراه با رفاهی را تجربه می کند.

29

۶- آلیس ریورز

آلیس ریورز در یکی از مهم ترین رویدادها در رقص اژدهایان نقش مهمی ایفا می‌کند: نبرد ایگان و دیمون بر فراز چشم خدا. پس از اینکه هر دو مرد تارگرینی در نبرد می میرند، آلیس همچنان بر هرنهال حکمرانی می کند. با مرگ سر سایمون استرانگ و لرد لاریس، او به ملکه جادوگر مشهور می شود، اتفاقی که منجر به اعزام نیرویی از جانب کینگز لندینگ برای بازپس گیری این قلعه از او می شود.

آلیس ریورز در طول مدتی که در هرنهال حکمرانی می کند، مدعی می شود که بیوه ایموند تارگرین بوده و پسری از وی به دنیا آورده است. او اعلام می‌کند که پسرشان وارث تاج و تخت آهنین است و نیروهایی را که می‌آمدند تا هرنهال را از او پس بگیرند، شکست می‌دهد. اینجاست که Fire & Blood دیگر نامی از آلیس ریورز نمی برد، بنابراین داستان باقی مانده او همچنان یک راز است.

30

۵- آلین اهل هال

در فصل دوم خاندان اژدها به نظر می رسد آلین اهل هال علاقه ای به تبدیل شدن به پسر یا وارث کورلیس ولاریون ندارد، اما در نهایت او هر دو این عناوین را بدست خواهد آورد. او که به عنوان آلین ولاریون مشروعیت می‌یابد، پس از مرگ پدرش عنوان ارباب جذر و مد را بدست آورده و به یک رهبر دریایی و ناخدای کشتی مشهور تبدیل می‌شود. آلین در ادامه زندگی خود سفرها و جنگ های بزرگی را تجربه می کند.

در پایان رقص اژدهایان، آلین ولاریون به بازپس گیری دراگون استون از خائنانی که به رینیرا خیانت کرده بودند کمک می کند و سپس با بیلا ازدواج می کند. آلین برای چندین دهه پس از پایان رقص اژدهایان زندگی کرده، در دریا به دلایل نامعلومی می میرد، پس از اینکه زندگی رضایت بخشی را پشت سر می گذارد.

31

۴- رینا تارگرین

داستان رینا تارگرین ممکن است در خاندان اژدها ممکن است با کتاب مارتین متفاوت باشد، به خصوص اگر او بتواند اژدهای شیپ استیلر را رام کرده و به زودی یک اژدها سوار شود. در کتاب آتش و خون، او تمام طول جنگ را در ویل می‌ماند، زیرا اژدهای او، مورنینگ، برای سوار شدن بسیار جوان و کوچک است. تنها در زمان تاجگذاری ایگان سوم است که رینا به کینگز لندینگ بازگشته و دوباره با بیلا همراه می شود.

مانند خواهرش، رینا پس از پایان رقص اژدهایان ازدواج می کند، در حالی که اولین ازدواج او با سر کوروین کوربری است. این ازدواج به تقویت موقعیت سیاسی رینا کمک کرد، زیرا او برای مدتی پس از پایان جنگ وارث ایگان سوم بود و یکی از معدود تارگرین های باقی مانده است. سر کوروین تنها چند سال بعد از دنیا رفت و رینا در نهایت با گاراموند هایتاور ازدواج کرد که از او صاحب شش دختر شد.

32

۳- بیلا تارگرین

بیلا در کتاب مارتین نقش فعال تری در رقص اژدهایان ایفا کرد و حتی آخرین ضربه ها به اژدهای پادشاه ایگان دوم، سانفایر، را او وارد می کند. متأسفانه، او اژدهای خود به نام مون دنسر را در این نبرد از دست می دهد و در دراگون استون اسیر می شود. ایگان دوم او را اعدام نمی کند، به این امید که لرد کورلیس ولاریون را که هنوز از نظر سیاسی به او نیاز دارد به سمت خود بکشد. بنابراین، بیلا به سختی موفق می شود از جنگ جان سالم به در ببرد.

مانند رینا، شورای نایب السلطنه ها که پس از پایان رقص اژدهایان در کینگز لندینگ حکومت می کند، اتحادهایی را از طریق ازدواج برای بیلا در نظر می گیرند. با این حال، او از شهر فرار کرده، به دریفتمارک می رود و در عوض با آلین ازدواج می کند. این دو ازدواج پرآشوبی دارند و مشخص نیست که بیلا تارگرین دقیقا چه زمانی از دنیا می رود.

33

۲- کورلیس ولاریون

کورلیس ولاریون شخصیت دیگری است که با قطع رابطه با رینیرا از جنگ جان سالم به در می‌برد. او در توطئه ای با لریس استرانگ برای پایان دادن به جنگ همراه شده و ایگان دوم را مسموم می کند که نزدیک است باعث اعدام او توسط کریگان استارک شود. بیلا و رینا به دفاع از او می‌آیند و به همین خاطر او از اعدام می گریزد، و برای سال‌های آخر عمرش در شورای نایب السلطنه های ایگان سوم خدمت می‌کند.

کورلیس ولاریون موفق می شود از رقص اژدهایان جان سالم به در ببرد، اما اندکی پس از آن در سن ۷۹ سالگی می میرد، موضوعی که او را به شخصیتی فوق العاده پیر بر اساس معیارهای وستروس تبدیل می کند. میراث مار دریایی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ این قاره زنده می‌ماند، زیرا در جنگ‌های متعدد شرکت کرده، به نقاطی دورتر از چیزی که کسی تصورش را می‌کرد سفر کرده و ثروت و قدرتی را بدست آورد که باعث اعتلای خاندان ولاریون شد.

34

۱- تایلند لنیستر

در فصل دوم House of the Dragon، تایلند لنیستر از مسیر دریای باریک عبور کرد تا نیروهای سه گانه را به اتحاد با سبزجامگان متمایل کند، چیزی که دقیقاً در کتاب اتفاق نمی‌افتد. بنابراین، پیش‌بینی اینکه روایت او به کجا منتهی خواهد شد دشوار است، اما در نسخه کتابی، او در هنگام بازپس گیری کینگز لندینگ توسط نیروهای رینیرا شکنجه و مثله می شود. اما تایلند در دوران حکومت رینیرا در کینگز لندینگ زنده مانده تا اینکه ایگان دوم موفق می شود بار دیگر پایتخت را تصاحب کند، اگرچه او مانند سایر لردها در مسموم شدن پادشاه مشارکت نمی کند.

پس از پایان رقص اژدهایان، تایلند لنیستر به‌عنوان دست پادشاه ایگان سوم خدمت کرده و برای دو سال آینده نقش حاکم اصلی را داشت. مانند آلیسنت، تایلند در اثر شیوع تب زمستانی، یک اپیدمی وحشتناک درست اندکی پس از پایان جنگ داخلی تارگرین ها، جانش را از دست می دهد. این که آیا روایت تایلند در سریال House of the Dragon تغییر می کند یا نه، را باید در فصول بعدی این سریال دید، اما او احتمالاً از این سریال جان سالم به در خواهد برد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید