تمامی بلیت‌های فیلم The Odyssey در یک روز به فروش رفتند

تمامی بلیت‌های فیلم The Odyssey در یک روز به فروش رفتند

در اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ سینما، بلیت‌های نمایش فیلم جدید کریستوفر نولان با نام The Odyssey، یک سال پیش از اکران رسمی آن به‌فروش رسیدند. این فیلم که برداشت حماسی نولان از افسانه‌ی اودیسه هومر است، قرار است در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ (۱۷ تا ۱۹ جولای ۲۰۲۵) به‌صورت ویژه روی پرده‌ی سینماهای IMAX با نگاتیو ۷۰ میلی‌متری برود؛ فرمتی که نولان همواره ترجیح داده است.

کد خبر : ۲۵۱۶۵۵
بازدید : ۱۹

بلیت‌های فیلم The Odyssey به کارگردانی کریستوفر نولان برای نمایش در سینماهای IMAX با نگاتیو ۷۰ میلی‌متری یک سال زودتر فروخته شدند.

به نقل از هالیوودریپورتر، در اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ سینما، بلیت‌های نمایش فیلم جدید کریستوفر نولان با نام The Odyssey، یک سال پیش از اکران رسمی آن به‌فروش رسیدند. این فیلم که برداشت حماسی نولان از افسانه‌ی اودیسه هومر است، قرار است در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ (۱۷ تا ۱۹ جولای ۲۰۲۵) به‌صورت ویژه روی پرده‌ی سینماهای IMAX با نگاتیو ۷۰ میلی‌متری برود؛ فرمتی که نولان همواره ترجیح داده است.

نکته‌ی قابل توجه آن است که تمامی صندلی‌ها تنها در عرض یک ساعت پس از آغاز فروش، تا ۹۵ درصد به فروش رفتند. با وجود محدود بودن سالن‌ها، فروش اولیه حدود ۱.۵ میلیون دلار برآورد شده است. برخی منابع نمایشگاهی گزارش داده‌اند که بلیت‌ها در سایت‌هایی مانند eBay با قیمت‌هایی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار نیز به فروش مجدد گذاشته شده‌اند، در‌حالی‌که قیمت اصلی بلیت‌ها بین ۲۵ تا ۲۸ دلار بوده است.

به گفته‌ی منابع آگاه، این نخستین‌بار در تاریخ است که بلیت یک فیلم سینمایی یک‌سال پیش از اکران رسمی آن فروخته می‌شود. فیلم The Odyssey، فیلم بعدی نولان پس از موفقیت عظیم Oppenheimer است؛ فیلمی که بیش از ۹۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت و تنها ۲۰ درصد آن معادل بیش از ۱۹۰ میلیون دلار، از طریق سالن‌های IMAX به‌دست آمد.

50_11zon

فیلم جدید نولان که با بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری تولید می‌شود، گران‌ترین پروژه‌ی کارنامه‌ی او به‌شمار می‌رود و قرار است به‌طور کامل با دوربین‌های IMAX فیلمی تصویربرداری شود؛ اتفاقی که برای نخستین‌بار در یک فیلم سینمایی تجاری روی می‌دهد.

در حال حاضر نمایش ویژه‌ی این فیلم تنها در ۲۵ تا ۲۶ سینما در جهان برنامه‌ریزی شده است. سالن‌هایی همچون AMC Lincoln Square 13 در نیویورک، CityWalk Hollywood و Regal Irvine Spectrum در کالیفرنیا کاملاً به فروش رفته‌اند. در دیگر شهرهای ایالات متحده از جمله سان‌فرانسیسکو، دوبلین، آنتاریو، فورت لادردیل، ایندیاناپولیس، دالاس، گرند رپیدز و کینگ آف پروشا نیز ظرفیت سالن‌های IMAX تقریباً تکمیل شده است.

در کانادا نیز سالن‌های Cineplex در میسیساگا و وان ظرف مدت کوتاهی فروش رفتند. در بریتانیا سالن مشهور BFI IMAX لندن و سالن IMAX موزه‌ی علوم لندن هم کاملاً رزرو شده‌اند. در استرالیا (ملبورن) و جمهوری چک نیز وضعیت مشابهی گزارش شده است. گزارش‌هایی نیز حاکی از آن هستند که برخی سالن‌ها پیش از اعلام رسمی، اطلاعیه‌ی فروش بلیت‌های ۷۰ میلی‌متری را به اشتباه منتشر کرده بودند و همین مسئله منجر به لو رفتن اطلاعات فروش پیش از موعد شد.

نخستین تیزر فیلم به‌شکل انحصاری در ابتدای فیلم Jurassic World: Rebirth در سینماها پخش شد. این تیزر که با وجود ناتمام بودن فیلم منتشر شد، نقطه‌ی آغاز رسمی تبلیغات The Odyssey به‌شمار می‌رود. با اینکه انتشار زودهنگام تیزر در این مرحله غیرعادی به‌نظر می‌رسد، استقبال گسترده از Jurassic World فرصت مناسبی برای آغاز کمپین تبلیغاتی فیلم نولان فراهم کرد؛ حتی با وجود اینکه تیزر در فضای مجازی لیک شد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید