تصاویر؛ معرفی رنو ترایبر مدل 2025، مینیون اقتصادی با قیمت 7 هزار دلار

نسخهٔ فیسلیفت مینیون اقتصادی ترایبر را معرفی کرده است که با طراحی جدید و قیمتی بین 7,300 تا 10,600 دلار در هند عرضه میشود.
درحالیکه رنو در اروپا به گسترش خط تولید پلاگینهیبریدی و الکتریکی خود ادامه میدهد، استراتژی این شرکت در هند همچنان بر موتورهای درونسوز متمرکز است. یکی از بازیگران کلیدی رنو در این بازار، ترایبر است؛ یک مینیون کامپکت با ویژگیهای کراساوور که بهتازگی فیسلیفت میاندورهای را تجربه کرده است. این بهروزرسانی، ظاهر بیرونی را مدرنتر کرده و ارتقاهای هوشمندانهای در داخل کابین به ارمغان آورده تا این مدل در بخش رقابتی خودروهای اقتصادی همچنان پیشتاز بماند.

فیسلیفت ترایبر شش سال پس از معرفی این مدل رونمایی شده است. چهره قبلی با جلوپنجره الهامگرفته از مگان، جای خود را به طراحی تیزتر و جسورتر داده است. چراغهای جلو، اگرچه شکل بیرونی خود را حفظ کردهاند اما اکنون از گرافیک داخلی بهروز شده بهره میبرند و بهصورت یکپارچه با جلوپنجره باریکتر ادغام شدهاند که لوگوی جدید رنو را در برمیگیرد. سپر جلو با عناصر طراحی آفرودی ازجمله تزئینات نقرهای دور ورودی هوای مرکزی، بازطراحی شده و کاپوت نیز خطوط برجستهتری پیدا کرده است. از نمای جانبی، تغییرات ظریف هستند.

پروفیل خودرو تقریباً دستنخورده باقیمانده بهجز طراحی جدید رینگهای 15 اینچی، سقف مشکی بهصورت سفارشی و عناصری تزئینی که شبیه روکشهای محافظ هستند. در عقب، تغییرات نیز محدود است. در عقب هم چراغها با روکش دودی و گرافیک LED جدید به همراه نوار مشکی روی درب عقب و سپری کمی بازطراحیشده به چشم میخورند.

در داخل، ترایبر فیسلیفت داشبورد کراساوور کیگر را به ارث برده است که پلتفرم مشترکی باهم دارند. این یعنی حالا شاهد یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با موقعیت بالاتر و یک صفحه آمپر دیجیتال 7 اینچی هستیم. دیگر بهروزرسانیها شامل روکش بژ، پنل جدید کنترل تهویه و امکانات جدیدی مانند شارژر بیسیم گوشی است. چیدمان سه ردیفه کاربردی همچنان بدون تغییر باقیمانده و فضایی برای هفت سرنشین ارائه میدهد، هرچند با توجه به ابعاد کامپکت خودرو، فضای ردیف سوم بیشتر برای کودکان یا سفرهای کوتاه مناسب است. کسانی که به فضای بار نیاز دارند نیز میتوانند ردیفهای عقب را بخوابانند تا حجم صندوق به 625 لیتر افزایش یابد.



ترایبر هرچند یک مینیون سه ردیفه است اما تنها 3,985 میلیمتر طول دارد که آن را کوتاهتر از رنو کلیو هاچبک میکند. این مدل هندی از پلتفرم CMF-A+ مشترک با رنو کوئید و کیگر و همچنین نیسان مگنیت استفاده میکند. این فیسلیفت میاندورهای هیچ تغییری در بخش فنی ایجاد نکرده است و در زیر کاپوت، همچنان یک موتور سه سیلندر 1 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است. خروجی موتور همچنان همان 71 اسب بخار و 96 نیوتن متر گشتاور باقیمانده زیرا رنو هنوز گزینه توربوشارژ موجود در کیگر را برای ترایبر ارائه نکرده است. مشتریان میتوانند بین گیربکس پنج سرعته دستی یا پنج سرعته AMT انتخاب کنند که هر دو نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکنند.

منبع: خبرآنلاین