تصاویر؛ سی‌جی ۱۲۵ را فراموش کنید؛ موتورسیکلت جدید هوندا از آینده آمده است

تصاویر؛ سی‌جی ۱۲۵ را فراموش کنید؛ موتورسیکلت جدید هوندا از آینده آمده است

هوندا با رونمایی از اوت‌لایندر، تعریفی نو از موتورسیکلت‌های برقی و تجربه‌ی رانندگی در آینده را ارائه می‌کند.

کد خبر : ۲۶۹۴۳۴
بازدید : ۲۸

بسیاری از ما، هوندا را با موتور معروف سی‌جی ۱۲۵ می‌شناسیم؛ اما این برند محصولات بسیار جذابی در این حوزه دارد که بسیاری از آن‌ها را ندیده‌ایم.

هوندا که از سال ۱۹۹۴ و با عرضه‌ی نخستین موتورسیکلت برقی تجاری جهان، عملاً پایه‌گذار این حوزه بود، حالا با گذشت سه دهه و پس از معرفی مدل‌های EV Fun و EV Urban Concept در نمایشگاه خودرو ژاپن از طرح مفهومی جدیدش با نام EV Outlier Concept رونمایی کرد؛ موتورسیکلتی که دیدگاه‌ها درباره‌ی طراحی و عملکرد وسایل نقلیه‌ی برقی دوچرخ را دگرگون می‌کند.

تیم طراحی هوندا به رهبری یویا تسوتسومی، این طرح را بر سه تجربه‌ی رانندگی اصلی بنا کرد: Gliding و Ecstasy و Low. مفهوم Gliding بر انتقال نرم و بی‌صدا‌ی قدرت در موتورهای برقی تأکید دارد که حس شناوری در جاده ایجاد می‌کند.

5_11zon

Honda

Ecstasy بیانگر هیجان گشتاور لحظه‌ای حاصل از دو موتور برقی تعبیه‌شده در چرخ‌های جلو و عقب است که بدون اتلاف مکانیکی، نیرو را مستقیماً به چرخ‌ها منتقل می‌کنند؛ اما عنصر سوم یعنی Low، اساس طراحی جسورانه‌ی بدنه را شکل می‌دهد.

6_11zon
7_11zon

در بخش جلو، هوندا حجم بیشتری به بدنه داده و یک پنل نیمه‌شفاف اضافه کرده تا نزدیکی موتورسوار به زمین را برجسته کند. پشتی صندلی سطلی‌شکل افزون‌بر مهار شتاب ناگهانی موتور، کمک می‌کند تا در پیچ‌ها، موتورسوار با محور قراردادن لگن خود، کنترل بهتری داشته باشد؛ وضعیتی که با موتورهای احتراقی مرسوم ممکن نیست چون جای باتری در طراحی سنتی با پیشرانه‌ی بنزینی اشغال می‌شود.

8_11zon

Honda

بدنه‌ی نیمه‌شفاف اوت‌لایندر فلسفه‌ی طراحی هوندا را به‌نمایش می‌گذارد؛ جایی که هر سطح، کارکردی مشخص دارد. بخش مرکزی سیاه‌رنگ، باتری اصلی را در خود جای داده است و دیگر اجزا به‌صورت جداگانه و شفاف دیده می‌شوند. سیستم تعلیق افقی در پایین‌ترین بخش شاسی نصب شده است و باعث می‌شود ارتفاع بدنه از سطح زمین به کمترین میزان برسد.

9_11zon

Honda

در قسمت جلو، دوربین‌های جانبی تصویر را به نمایشگر باریک و عریض LCD منتقل می‌کنند که اطلاعاتی مانند زاویه‌ی خمش، توزیع گشتاور میان موتورهای جلو و عقب و تغییرات لحظه‌ای در حالت‌های رانندگی را نمایش می‌دهد.

در حالت‌های مختلف رانندگی، صفحه‌نمایش پایینی نحوه‌ی واکنش دو موتور درون‌چرخ را به‌صورت گرافیکی نشان می‌دهد تا فرآیند انتقال نیرو به تجربه‌ای بصری تبدیل شود.

هوندا از ساختار ماژولار فریم برای موتورسیکلت جدیدش استفاده کرده است؛ رویکردی که امکان تغییر در طول محور، ارتفاع صندلی و تناسب کلی بدنه را در مراحل طراحی فراهم می‌کند و به هندسه‌ای کاملاً متفاوت از موتورسیکلت‌های سنتی ختم می‌شود.

هوندا هنوز برنامه‌ای برای تولید نسخه‌ی تجاری Outlier ندارد؛ اما این طرح نمایانگر دیدگاه هوندا در حوزه‌ی موتورسیکلت‌های برقی است. با توجه به هدف شرکت برای فروش یک میلیون موتورسیکلت برقی تا سال ۲۰۳۰، احتمال استفاده از عناصر این مدل مفهومی در محصولات آینده‌ی هوندا بسیار بالا خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید