مزایای استفاده از کف کاذب در فرودگاه

مزایای استفاده از کف کاذب در فرودگاه

ترمینال های مختلف فرودگاه ها اولین و آخرین نقطه از یک شهر یا کشور می باشند که مسافران سفرهای هوایی با آن برخورد دارند. به همین دلیل همیشه تلاش میشود تا از ظاهر ایده آلی برخوردار باشند و تا حد امکان احساس آرامش را در مسافران تداعی کنند. محیطی که افراد در آن قدم می گذارند اگر نظم خوبی نداشته باشد، بدون شک تاثیر منفی به ذهنیت همراه دارد.

کد خبر : ۱۳۷۰۳۴
بازدید : ۱۹

این روزها استفاده از کف کاذب در بسیاری از محیط ها مورد استقبال قرار گرفته و افراد زیادی جهت سهولت و زیبایی بیشتر از انواع کف کاذب استفاده میکنند. یکی از محیط هایی که در آن استفاده از کف کاذب مورد استقبال واقع شده، فرودگاه ها هستند. در اغلب ترمینال های فرودگاه ها از انواع کف کاذب استفاده می شود.

در ادامه این گزارش کارشناسان ما در مجموعه آذران به مهمترین مزایای استفاده از کف کاذب در فرودگاه ها اشاره کرده اند که با هر یک از آنها و همینطور مناسب ترین کف کاذب برای فرودگاه ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

انواع کف کاذب در فرودگاه

ترمینال های مختلف فرودگاه ها اولین و آخرین نقطه از یک شهر یا کشور می باشند که مسافران سفرهای هوایی با آن برخورد دارند. به همین دلیل همیشه تلاش میشود تا از ظاهر ایده آلی برخوردار باشند و تا حد امکان احساس آرامش را در مسافران تداعی کنند. محیطی که افراد در آن قدم می گذارند اگر نظم خوبی نداشته باشد، بدون شک تاثیر منفی به ذهنیت همراه دارد.

40

کف کاذب مناسب فرودگاه ها

برای رهایی از این مساله مهم، در فرودگاه ها از کف کاذب استفاده میشود. کف کاذب تایل های فلزی یا پی وی سی بسیار مقاومی هستند که روی سازه های فلزی نصب میشوند. سازه زیرین این تایل ها دارای پایه بوده و از سطح زمین فاصله دارند. به همین دلیل فضای خالی میان تایل و زمین بوجود می آید.

جنس تایل های به کار رفته در این سازه ها متنوع می باشد و بر همین اساس می توان انواع کف کاذب در فرودگاه ها را دسته بندی کرد که رایج ترین آنها عبارتند از:

کف کاذب فولادی

با توجه به تردد بسیار زیاد افراد در فرودگاه ها و چمدان های سنگینی که به همراه دارند، تایل های مورد استفاده در کف کاذب باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. کف کاذب فولادی نوع خاصی از این تجهیزات می باشد که از تایل، رابط و پایه تشکیل شده اند.

در ساختار تایل این کف های کاذب از دو ورق فولاد 6 استفاده شده و برای افزایش استحکام آنها بین این دو ورق بتن تزریق میشود. در نهایت تایل های فولادی روی شبکه فلزی زیرین قرار گرفته و براحتی قابل جا به جایی می باشد.

کف کاذب آلومینیومی

از دیگر انواع کف کاذب در فرودگاه ها می توان به کف کاذب آلومینیومی اشاره کرد. مهم ترین ویژگی این سازه ها، استفاده از آلیاژ آلومینیوم تولید شده به روش دایکاست اشاره کرد.

این شیوه تولید آلیاژ آلومینیوم تاثیر چشمگیری بر استحکام و مقاومت سازه دارد. علاوه براین، می توان برای روکش آنها از ورق های پی وی سی نیز استفاده کرد که تنوع رنگ بالایی داشته و در زیبایی کف سالن های فرودگاه تاثیر زیادی دارند.

مزایای کف کاذب در فرودگاه

علیرغم امکان استفاده از سرامیک و کفپوش های اپوکسی و بتن و غیره، در فرودگاه ها کف های کاذب رواج زیادی پیدا کرده اند. به طوریکه در سالن های جدید و بازسازی شده فرودگاه ها بیشتر از این متریال ها برای پوشاندن کف استفاده میشود. از مهم ترین مزایای کف کاذب در فرودگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

41

استفاده از کف کاذب در فرودگاه

نظم بهتر با کف کاذب

یکی از بزرگترین چالش ها در فرودگاه ها، تعداد زیاد سیم و کابل و لوله و اتصالاتی می باشند که از کف سالن ها عبور می کنند. این مساله مخصوصا در بخش هایی که دارای رستوران و کافه می باشند بیشتر خودش را نشان می دهد. چون رستوران و کافه ها نیاز به لوله کشی فاضلاب داشته و عبور آنها از کف بی نظمی زیادی را بوجود می آورد.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کف کاذب در فرودگاه ها، بهبود نظم در سالن های مختلف می باشد. چون از فضای خالی بین تایل های رویی و زمین می توان برای عبور تاسیسات استفاده کرد. زیرساخت فلزی زیرین این سازه ها پایه دار هستند و لوله و تاسیسات و کابل ها براحتی از آنها عبور می کنند.

دسترسی به تاسیسات

یکی دیگر از نقاط مثبت کف های کاذب در فرودگاه ها، دسترسی بسیار آسان به تاسیسات کف زمین است. به عنوان مثال، اگر کابل کشی با اختلال مواجه شده یا لوله های فاضلاب  دچار نشتی شده باشند، با خارج کردن تایل های مورد نظر می توان نسبت به تعمیر آنها اقدام کرد. در سالن هایی که دارای کفپوش سنگ و سرامیک و اپوکسی و موارد مشابه هستند، در این شرایط تنها راه تخریب زمین می باشد که هزینه و هدر رفت زمان زیادی را به همراه دارد.

تعمیرات کف بدون تخریب

تردد زیاد مسافران با چمدان های سنگین چرخدار به مرور می تواند به هر نوع متریال به کار رفته در کف آسیب وارد کند. در شرایطی که از کف های کاذب در سالن ها استفاده میشود، هر تایل دارای اشکال را می توان براحتی جدا و آن را با تایل سالم جایگزین کرد.

این کار زمان بسیار کمی نیاز دارد و هیچگونه اختلالی در رفت و آمد مسافران نیز ایجاد نخواهد کرد. این در حالیست که تعویض و ترمیم کفپوش های سنگی و غیره نیاز به تخریب زیادی داشته و تا بعد از تعمیر تردد در این مناطق با اختلال مواجه میشد که باعث آزار و اذیت مسافران میشود.

42

نصب کف کاذب در فرودگاه

جلوه بهتر سالن فرودگاه با کف کاذب

کف های کاذب را می توان با روکش های متنوعی اجرا کرد و به همین دلیل تنوع رنگی بالایی دارند. متناسب با سبک معماری و طراحی داخلی می توان کف های کاذب را انتخاب و در طرح های مختلف اجرا کرد. هر اندازه سالن های فرودگاه جلوه بهتری داشته باشند، مسافران نیز در حین تردد از آنها احساس بهتری خواهند داشت.

رفاه بیشتر مسافران

در سالن های  دارای کف های کاذب به دلیل عبور تاسیسات از زیر تایل ها، امکانات بیشتری را می توان برای مسافران براحتی فراهم کرد. به عنوان مثال، بدون از بین رفتن نظم محیط می توان کابل کشی های زیادی را برای راه اندازی ایستگاه های شارژ وسایل الکترونیکی و موارد مشابه راه اندازی کرد. در شرایطی که کابل ها از روی دیوار و زمین عبور می کنند، راه اندازی این قبیل تجهیزات بسیار زمان بر بوده و شلوغی خسته کننده ای را در محیط بوجود می آورد.

نصب و اجرای کف کاذب در فرودگاه

برای خرید انواع کف کاذب فرودگاه می توانید از محصولات آذران استفاده کنید. محصولات این مجموعه شامل کف کاذب فولادی و آلومینیومی می باشد که همگی از بهترین متریال تولید و دارای استانداردهای زیست محیطی نیز می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت آذران فضانما (www.azaran.com) با کارشناسان فروش آذران تماس بگیرید.

همچنین این مجموعه تولیدکننده انواع دیوارپوش پی وی سی، سقف کاذب PVC، انواع دیوارپوش های Nortwood و ... بوده که می توانید متناسب با سلیقه و دکوراسیونی که مد نظر دارید، محصول مورد نظر خود را با کیفیت و قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید