بهترین برند تین کلاینت چیست؟

بهترین برند تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت نوعی کامپیوتر است که به دلیل ابعاد کوچک و کارایی فراوانی که دارد، به یکی از محبوب ترین انواع رایانه ها بدل شده است. از مزایای تین کلاینت می‌توان به سایز کوچک، سخت افزار قدرتمند به نسبت قیمت و مصرف بسیار پایین برق اشاره کرد.

کد خبر : ۱۳۸۴۵۴
بازدید : ۲۸

با پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی، کامپیوترها و PC ها کوچک‌تر می‌شوند و با این حال تمام نیازهای کاربران را تامین می‌کنند. بسیاری از کاربران به دلیل کوچک بودن فضای کار خود، کیس‌های بزرگ و سنگین را رها کرده‌اند و به سمت تین کلاینت‌ها یا مینی کامپیوتر‌ها روی آورده‌اند.

کارایی این ابزارهای کوچک و قدرتمند به اندازه یک کیس بزرگ است و همین‌طور وزن بسیاری کمتری دارند. امروزه شما می‌توانید مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در یک تین کلاینت ببینید؛ شرکت‌های بزرگی اقدام به تولید تین‌ کلاینت کرده‌اند، برندهایی که نام آن‌ها برای شما آشناست و با شنیدن نام هر کدام فکر می‌کنید بهترین برند تین کلاینت را پیدا کرده‌اید.

به همین دلیل انتخاب بهترین تین کلاینت متناسب با نیازهای شما ممکن است سخت باشد. ما در این مقاله بهترین برندهای تین کلاینت را معرفی کردیم تا انتخاب برای شما آسان‌تر باشد. 

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت نوعی کامپیوتر است که به دلیل ابعاد کوچک و کارایی فراوانی که دارد، به یکی از محبوب ترین انواع رایانه ها بدل شده است. از مزایای تین کلاینت می‌توان به سایز کوچک، سخت افزار قدرتمند به نسبت قیمت و مصرف بسیار پایین برق اشاره کرد.

بهترین برند تین کلاینت چیست؟

شاید با آمدن نام بهترین؛ احساس کنید که باید منتظر یک دستگاه بی نظیر باشید اما حقیقت این است که کلمه درست تر، مناسب ترین باشد. به عبارت دیگر؛ هرکس می‌تواند با توجه به نیاز و انتظاراتی که از دستگاه دارد، بهترین را یک طور معنا کند و از انتخابش نیز بسیار راضی باشد اما ممکن است نفر دیگری با دید خودش به این موضوع بنگرد و یک برند دیگر را بهترین بداند. در هر صورت، ما در این بخش به معرفی "بهترین" برندهای تین کلاینت می‌پردازیم و هرگونه سلیقه ای و انتظاری را در نظر می‌گیریم. با ما همراه باشید.

برند hp

این شرکت سازنده به‌ دلیل تولید لپ‌تاپ‌ها و PC های متفاوت معروف شده است. دور از ذهن نبود که با ورود مینی کامپیوترها به بازار، این شرکت دست به کار شود و تولید بهترین و باکیفیت‌ترین تین کلاینت‌ها را بر عهده بگیرد. ممکن است در نگاه اول قیمت تین کلاینت‌های این برند گران به نظر برسد؛ اما عملکرد و ویژگی‌های شگفت‌انگیز این دستگاه، ارزش این را دارد که قیمت بیشتری را پرداخت کنید. 

یکی از محصولات محبوب این شرکت HP ProDesk 400 G5 نام دارد. اگر به دنبال تین کلاینتی می‌گردید که فرم فاکتور کوچکی دارد ولی قابلیت ارتقا دارد، این مینی کامپیوتر بهترین انتخاب است. البته این مدل آخرین مدل نیست و نسل G6 و G7 نیز به بازار آمده‌اند که با تعریف مینی کامپیوتر کمی فرق دارند. این نوع تین کلاینت برای کسب و کارها و شرکت‌ها مناسب است. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

پردازنده: نسل نهم اینتل core i5

گرافیک: Intel UHD Graphics 630

رم: ۴ گیگ

حافظه: ۵۱۲ گیگابایت HDD

دیگر محصول اچ پی، HP Z2 Mini G4 نام دارد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

پردازنده: Intel Xeon E-2176G شش هسته

رم: ۳۲ گیگ

گرافیک: Nvidia Quadro P1000

حافظه: یک ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD

برند اپل

بعد از خلق پردازنده‌های M1، اپل آن را در تمام دستگاه‌های خود مانند مک‌بوک و آیپد و مینی مک (تین کلاینت اپل) قرار داد. این پردازنده قدرت بسیار بالایی دارد و در مقایسه با بنچ‌مارک پردازنده‌های قدرتمند اینتل، چیزی کم ندارد. هر دستگاهی هرچه‌قدر هم که عالی باشد، نقاط ضعفی دارد. یکی از نقاط ضعف این تین کلاینت، تعداد پورت‌های آن است. شما می‌توانید این مینی کامپیوتر را ارتقا دهید و به آن رم و ssd اضافه کنید. 

آخرین نسخه مینی مک یا تین کلاینت اپل قدرت بسیاری در یک دستگاه بسیار کوچک دارد. مینی مک اپل قیمت مناسبی دارد و در مقایسه با دیگر تین کلاینت‌ها، عملکرد بسیار خوبی دارد. دیگر ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

گرافیک: Integrated 8-core GPU

رم: ۸ گیگ

حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ssd

برند اینتل

یکی از اولین شرکت‌هایی که اقدام به تولید تین کلاینت‌ها کرد، شرکت اینتل بود. سری Next Unit of Computing یا NUC آخرین پردازنده‌های اینتل را دارد. همانطور که می‌دانید، پردازنده‌های این شرکت بسیار محبوب و قدرتمند هستند و بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها از پردازنده‌های برند اینتل بهره می‌برند. این دستگاه‌ّها در اغلب اوقات بدون رم و حافظه به فروش می‌روند. البته این موضوع مشکلی به وجود نمی‌آورد؛ زیرا شرکت اینتل تین کلاینت‌های خود را به تولیدکنندگانی می‌فروشد که بر روی آن‌ها رم و حافظه می‌گذارند. 

مینی کامپیوترهای اینتل جای کافی برای اضافه کردن رم و حافظه را دارند و در کنار بهترین و آخرین نسخه پردازنده‌های اینتل، می‌توانید از این دستگاه‌ها بهترین استفاده را ببرید. شاید نقطه‌ضعف این شرکت نداشتن رم و حافظه باشد که برای بعضی افراد این نقطه‌قوت محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانند بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات را در تین کلاینت بگذارند. برای مثال اگر این تین کلاینت را برای گیمینگ بخواهید، به‌راحتی می‌توانید قطعات موردنظر را بر روی آن جای‌گذاری کنید. GPU این دستگاه Intel UHD Graphics است.

666666666666666666666666666666666661

برند Dell

شرکت دل واقع در آمریکاست و بهترین کامپیوترها و ابزارهای دیجیتال را روانه بازار می‌کند و از دیگر رقبای خود در تولید تین کلاینت، یک سر و گردن بالاتر است. سری Dell Wyse امروزه جای خود را در بین دوستداران تکنولوژی باز کرده است و کمتر کسی در میان این افراد است که نام این سری تین کلاینت به گوشش نخورده باشد. 

یکی از قدرتمندترین محصولات این برند Dell OptiPlex 7070 Ultra است. عملکرد این تین کلاینت بسیار عالی است و تمام ویژگی‌های یک مینی کامپیوتر را در خود جای داده است. تنها نقطه ضعف این دستگاه در این است که شما را در یک محیط جدید قرار می‌دهد و عادت کردن به این محیط کمی دشوار خواهد بود. در هنگام مواجهه با این محصول یک مانیتور خواهید دید و احتمالا تعجب خواهید کرد که در پشت این مانیتور، یک تین کلاینت بسیار قدرتمند قرار گرفته است. این دستگاه برای شرکت‌ها و اداره‌ها بسیار مناسب است . ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

پردازنده: Intel Core i7-8665U

حافظه: ۵۱۲ گیگابایت ssd

رم: 64 گیگ

برند ایسوس

احتمالا شما نیز شرکت ایسوس را با لپتاپ‌های آن می‌شناسید؛ اما تجربه این شرکت در زمینه خلاقیت در محیط‌های کوچک و استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها باعث شده است که یکی از بهترین تین کلاینت‌ها را بسازد، سری VivoMini این شرکت قیمت قابل‌قبولی دارد. VivoMini VC66-C2 یکی از تین کلاینت‌هایی است که شرکت ایسوس تولید کرده است و ویژگی‌‌های زیر را دارد: 

دارای پردازنده‌های نسل دهم شرکت اینتل مانند core i7 و core i5

کارت گرافیک: Integrated Intel UHD Graphics 630

حافظه: ۲۵۶ گیگابایت ssd

رم: ۸ گیگابایت

برند ایسر

ایسر نیز با لپتاپ‌های اقتصادی خود شناخته می‌شود؛ اما یکی از عوامل شهرت این شرکت مینی کامپیوترهایی است که ویژگی‌های قابل‌توجهی دارند. اگر به دنبال تین کلاینتی می‌گردید که به جای ویندوز از سیستم عامل کروم استفاده کند و برای دیدن آنلاین ویدیو‌هایی با کیفیت 4k مناسب باشد، بهتر است این دستگاه را انتخاب کنید.

یکی از محصولات ایسر Chromebox CXI3 است که با عملکرد عالی و داشتن پورت‌های بسیار، شما را برای خرید قانع می‌کند. البته اگر به ویندوز علاقه دارید و به محیط آن عادت کرده‌اید، بهتر است از خرید این تین کلاینت دوری کنید. البته این دستگاه از دستگاه‌های دارای سیستم عامل ویندوز ارزان‌تر است و کار در سیستم عامل کروم بسیار راحت و آسان خواهد بود. ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

پردازنده: Intel Core i5-8250U

حافظه: ۶۴ گیگابایت ssd

رم: ۸ گیگابایت

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین برند های تین کلاینت آشنا کنیم. این برند ها هرکدام مزایای فراوانی دارند که صحبت از آن ها نیاز به یک کتاب قطور دارد اما با توجه به سخت افزار و ویژگی هایی که از هرکدام بیان کردیم، می‌توانید مطمئن باشید که به یک نتیجه خوب خواهید رسید.

شرکت ساتین فناور سیستم با نام تجاری تین سیس، در زمینه تهیه و توزیع قطعات کامپیوتری و انواع مینی کامپیوتر، تین کلاینت و زیرو کلاینت فعالیت دارد و مورد اعتماد قرار گرفتن توسط بزرگ ترین سازمان های کشور را در کارنامه پر بار خود دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید