بازار ادویه استانبول کجاست؟

بازار ادویه استانبول کجاست؟

شما می‌توانید علاوه بر گردش در بازار ادویه استانبول، ادویه‌های خوش عطر و با کیفیتی را تهیه و به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید. بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها نیز شناخته می‌شود محلی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به چاشنی‌های با رایحه و غذاهای شرقی آسیا است

کد خبر : ۱۴۱۳۱۸
بازدید : ۳۰

ممکن است با بازار ادویه استانبول آشنایی داشته باشید، اما اگر اطلاعاتی راجع به آن ندارید بهتر است بدانید که این بازار یکی از جذاب‌ترین مرکز خریدهای استانبول محسوب می‌شود. این بازار همان‌طور که از اسمش پیداست محلی برای خرید ادویه‌های رنگارنگ است.

همچنین مکانی فوق‌العاده برای گردش و گشت و گذار به حساب می‌آید. ریشه اصلی مزه هر غذایی ادویه آن به حساب می‌آید، به همین دلیل قصد داریم تا شما را با بازار ادویه استانبول آشنا کنیم. بنابراین می‌توانید در سفرهای خود از این مکان نیز بازدید کنید و راز غذاهای خوشمزه را کشف کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به جزییات بیش تری راجع به بازار مصری ها بپردازیم.

100

انواع ادویه ها در بازار ادویه استانبول

آشنایی با بازار ادویه استانبول

شما می‌توانید علاوه بر گردش در بازار ادویه استانبول، ادویه‌های خوش عطر و با کیفیتی را تهیه و به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود ببرید. بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها نیز شناخته می‌شود محلی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به چاشنی‌های با رایحه و غذاهای شرقی آسیا است که می‌توانید در تور استانبول از آن بازدید کنید.

این مرکز خرید به حدی معروف و محبوب است که جهانگردان معتقدند که سفر به استانبول بدون دیدن این بازار 350 ساله تکمیل نخواهد شد. در حال حاضر در این بازار ادویه 85 مغازه بر پا است. این مرکز خرید در نزدیکی یک بندر پر رفت و آمد است و این نزدیکی موجب تبدیل این بازار به مکانی ایده‌آل برای تجارت شده است.

سازهای بسیاری وجود دارند که بخشی از درآمد خود را صرف حفظ مسجد (ینی والده) می‌کنند، این بازار نیز یکی از این سازه‌ها به حساب می‌آید. شکل کلی این بازار به صورت L است و در زمان ورود بوی ادویه‌ها به مشامتان می‌رسد.

در بالای ورودی اصلی این مرکز خرید، پله‌های شیب‌داری وجود دارند که شما را به رستوران تاریخی پاندلی می‌رسانند. بنابراین می‌توانید پس از دیدن بازار ادویه‌ها به سراغ غذاهای خوشمزه بروید. البته توجه داشته باشید که سطح کیفیت غذاهای رستوران پاندلی متوسط است، با این حال رستوران‌های دیگری نیز در اطراف بازار وجود دارد.

101

نمایی از بازار ادویه استانبول یا بازار مصری ها

بازار ادویه استانبول در کدام محله است؟

اگر با قلب استانبول یعنی برج پرشکوه و محبوب گالاتا آشنایی دارید به راحتی می‌توانید مکان بازار ادویه استانبول را تشخیص دهید. بازار ادویه استانبول در واقع در بخش جنوبی برج گالاتا واقع شده است. در حالت کلی‌تر این مرکز خرید در محله امینونو و در منطقه فاتح قرار گرفته است. شما می‌توانید از این منطقه به راحتی به سایر مکان‌های دیدنی استانبول نیز سر بزنید.

سرگذشت بازار ادویه استانبول

تاریخچه بازار ادویه استانبول یا بازار مصری‌ها به دهه 60 میلادی برمی‌گردد. این بازار در واقع به عنوان یک بخش الحاقی که به مجموعه‌ی مسجد جدید استانبول یا مسجد ینی چامی در رستم پاشا اضافه شده بود، ساخته شد.

هدف این بازار دریافت اجاره مغازه‌ها به عنوان کمک هزینه‌ای برای تامین فعالیت‌های خیرخواهانه مسجد و مؤسسات وابسته به آن مانند مدرسه، حمام، بیمارستان و غیره بود. اسم این بازار در گویش ترکی میصیر چارشیشی یا بازار مصر است چرا که هزینه ساخت این بنا توسط مالیاتی که از کالاهای مصری دریافت می‌شد، تامین شده بود.

این بازار در گذشته به عنوان آخرین محل توقف کاروان‌هایی شناخته می‌شد که از چین، هند و ایران و از راه جاده ابریشم به استانبول می‌آمدند. البته این بازار ادویه فروشی در حال حاضر به طور کامل به فروش ادویه مشغول نیست. در واقع تعداد زیادی از آن 85 مغازه اشاره شده مشغول به فروش محصولات دیگری همچون خشکبار و آجیل و غیره هستند.

102

انواع مختلف از چاشنی ها و چای در بازار ادویه استانبول

معماری بازار ادویه استانبول

بازار مصری‌ها متعلق به دوران عثمانی‌ها است و بنابراین اصول خاص معماری دوران عثمانی را با خود به همراه دارد. این اصول معماری در واقع شامل ساده‌گرایی، مطلوبیت‌گرایی و شکوهمندی سازه می‌شود که طراحی فریبنده و جذابی را ایجاد می‌کند.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد طراحی این بازار شبیه به L انگلیسی است و شامل 6 درب مختلف است. این درب‌ها نیز به صورت 2 درب بزرگ و 4 درب کوچک هستند. نمای بیرونی این بازار نیز با ردیف‌های آجر و سنگ‌های جذاب طراحی شده است. قابل گفتن است که ضلع شرقی-غربی این بازار از ضلع دیگر طول بزرگتری دارد.

کالاهای موجود در بازار ادویه استانبول

با توجه به بازار ادویه استانبول انتظار می‌رود که فقط ادویه در این مرکز خرید پیدا شود، اما باید توجه داشته باشید که در این محل علاوه بر ادویه‌های متنوعی که وجود دارند محصولات بسیار دیگری نیز به فروش می‌رسند. محصولاتی همچون خشکبار، مواد غذایی، عسل، خاویار، میوه خشک و آجیل از جمله کالاهایی هستند که می‌توانید در بازار مصری‌ها پیدا کنید.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد بازار ادویه استانبول در گذشته صرفا به فروش ادویه‌جات مشغول بود اما با گذر زمان و با افزایش تعداد مغازهای اغذیه فروشی و طلافروشی، این بازار از انحصار ادویه فروشان خارج شد. بنابراین در حال حاضر به یک محلی برای خرید‌های گسترده و متنوع از کالاهای ترک تبدیل شده است. توجه داشته باشید که در این بازار ادویه راسته‌ای اختصاصی به فروش انواع پنیرهای محلی مشغول هستند.

همچنین اگر به دنبال قهوه‌های ترک خوش طعم و خوش عطر هستید می‌بایست بازدید از بازار ادویه فروشی استانبول را در اولویت خود قرار دهید. در این بازار معروف‌ترین تأمین‌کننده قهوه در کل استانبول حضور دارد. این فرد کوروکاهوسی محمد افندی هست و فروشگاه آن نیز در خیابان هاسیرچیلار است که حدود یک قرن قدمت دارد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که خیابان هاسیرچیلار، مکانی برای خرید غذا و انواع لوازم خانگی است که سالانه مقصد گردشگران بسیاری است.

قیمت کالاهای موجود در بازار ادویه استانبول

انتظار می رود که محصولات بازار ادویه استانبول بسیار گران باشند اما باید بدانید که گران‌فروشی با ماهیت این بازار به کل در تناقض است. در واقع هدف اصلی از ایجاد چنین بازاری شکل دادن یک فضایی رقابتی برای ارائه قیمتی منصفانه و ارزان به مشتریان است.

با این حال اگر قصد خرید کالایی را داشتید که با قیمتی بیشتر از فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می شود، می‌توانید شانس خود را در چانه زدن امتحان کنید و در صورتی که موفق شوید، تخفیف قابل توجهی را از فروشنده دریافت خواهید کرد. برخی از برترین حجره‌ها و فروشگاه‌های بازار ادویه استانبول که کالاهای خود را با قیمتی منصفانه به فروش می‌رسانند، شامل: یوکوزولار (Ucuzcular)، مالاتیا پازاری (Malatya Pazarı)، آیفر کائور (Ayfer Kaur)، عاریف اوغلو (Arifoğlu) و اورفا پازاری (Urfa Pazarı).

هتل های نزدیک به بازار ادویه استانبول

ممکن است برخی افراد علاقه مند به اقامت در نزدیکی بازار مصری ها باشند. هتل های بسیاری در نزدیکی این بازار واقع شده اند که به برخی از بهترین های آنها خواهیم پرداخت.‌ هتل مست (Mest) یکی از گزینه های بسیار عالی برای اقامت در نزدیکی بازار ادویه استانبول است.

مست،‌ نزدیک‌ترین هتل به بازار ادویه بوده و هتلی لوکس و چهار ستاره محسوب می شود. این هتل شامل امکاناتی از قبیل اینترنت وایفای رایگان است که به میهمانان خود ارائه می‌دهد. هتل های پنج ستاره دیگری نیز در نزدیکی این مرکز خرید وجود دارند.

از جمله آنها میتوان به  هتل لگاسی اتومن (Legacy Ottoman Hotel)، هتل کرونتون دیزاین (Cronton Design Hotel) و هتل رگیه اتومن (Reggie Ottoman Hotel) که در نزدیکی بازار ادویه قرار دارند اشاره کرد. هر کدام از این هتل ها در نوع خود عالی بوده و از امکاناتی مطلوب و بدون مشکلی برای مشتریان خود فراهم می کنند. بنابراین در مدت زمان حضور خود در این هتل ها شب و روزهای به یاد ماندنی را سپری خواهید کرد.

بازدید از بازار ادویه استانبول به چقدر زمان نیاز دارد؟

اگر هدف شما ویترین گردی نباشد و صرفاً برای پیاده‌روی و نگاهی اجمالی به فروشگاه‌های بازار رفته اید، تایم بازدید شما بیش از 15 دقیقه نخواهد شد. چرا که این بازار ادویه فضای بزرگ و طولانی ندارد و به سرعت می توانید از همه جای آن بازدید کنید.

اما اگر قصد خرید و گشت و گذار مفصلی را دارید و میخواهید به دقت بررسی و خرید کنید، بهتر است حداقل یک ساعت را برای گشت و گذار و خرید در این بازار اختصاص دهید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید به بازار ادویه استانبول بروید و خرید کنید باید بدانید که این بازار بسیار شلوغ است اما تمام این شلوغی را گردشگران تشکیل نمی دهند.

چرا که بسیاری از مردم بومی استانبول برای خریدهای خود حتی خریدهای روزانه به بازارها، مراکز خرید قدیمی و تاریخی می روند. البته شما می توانید در این بازار ادویه به جز شیرینی از دست فروش ها؛ حوله، دمپایی، سبد و جعبه های تزئینی نیز خریداری کنید.

زمان های مناسب بازدید از بازار ادویه استانبول

همانطور که پیش تر اشاره شد در بازار ادویه استانبول در حدود 85 مغازه و حجره وجود دارد. این مغازه¬ها در تمامی روزهای هفته البته به غیر از یکشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 19 عصر باز خواهند بود. البته این که می گوییم این بازار در تمامی ایام هفته به جز یکشنبه ها باز است، به این معنا نیست که این بازار در روزهای یکشنبه کاملا بسته است بلکه، در روزهای یکشنبه هم می توان از ساعت 10 صبح تا 18 عصر به آن سر بزنید و آن بازدید و خرید کنید.

البته حتما باید به خاطر داشته باشید که بازار ادویه استانبول در تعطیلات عمومی و مذهبی در تمامی ساعات روز بسته است. این تعطیلات شامل عید فطر و عید قربان و همچنین روز ۲۹ اکتبر (روز جمهوری ترکیه) می شود. هرگاه به این بازار رفتید بدانید که، ورودی اصلی بازار ادویه استانبول، از سمت مسجد جدید استانبول در امینونو است که بر روی دیوار آجری آن پرنده ها قرار گرفته اند.

مسیرهای رفتن به بازار ادویه استانبول

باتوجه به این‌که از کجای استانبول قصد آمدن به سمت این مرکز خرید را دارید، مسیر حرکت به بازار مصری‌ها نیز متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی به این بازار ادویه بروید اما از آن‌جایی که پیدا کردن جای پارک کار‌ آسانی نیست توصیه ما استفاده از حمل و نقل عمومی است.

اگر در نزدیکی محله احمد سلطان باشید، می‌توانید با تراموا در ایستگاه امینونو پیاده شوید و با پیاده‌روی در مسیر چند دقیقه‌ای به درب بازار مصری‌ها برسید. اگر از میدان تکسیم قصد حرکت دارید نیز می‌توانید با استفاده‌ از خطوط متروی پرسرعت و با خط فونیکولار به ایستگاه کاباتاش برسید، سپس با تراموا به ایستگاه امینونو در نزدیکی مرکز خرید ادویه بروید. اگر قصد سفر به استانبول در تابستان را دارید تور استانبول تابستان را برای سفری کم هزینه تر به شما توصیه می کنیم.

سفر به استانبول با تورهای آریاک سفر

در نهایت اطلاعات وسیعی راجع به بازار ادویه استانبول یا همان بازار مصری‌ها کسب کردیم. این اطلاعات زمانی که در سفر هستید یا قصد بازدید از این مکان را دارید، کاربرد خود را نشان می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید بدون دغدغه برای خرید ادویه‌جات و دیگر کالاهای موجود در بازار مصری‌ها به این مکان مراجعه کنید. چرا که  راجع به تاریخچه و کاربرد آن اطلاعات دارید، همچنین آدرس و ساعت کار مغازه‌های آن را در اختیار دارید. بنابراین می‌توانید بازدید و خریدی بدون دغدغه و دردسر داشته باشید.

آژانس مسافرتی آریاک با عرضه بهترین خدمات، همواره سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد. با خرید تورهای مسافرتی به شهرهای داخلی و خارجی، تجربه شیرینی برای شما رقم می‌زنیم. مطمئن باشید که با یک بار امتحان، برای همیشه مشتری این آژانس خواهید شد. برای خرید بلیط، رزرو تور و رزرو هتل از طریق سایت اقدام کنید. به منظور کسب خدمات بیشتر نیز با کارشناسان حاضر در آریاک سفر در ارتباط باشید.

منبع: آژانس مسافرتی آریاک سفر |www.aryaktravel.com

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید