عید بریم تبریز چطوره؟

عید بریم تبریز چطوره؟

تبریز شهر خلاق و نوآور است که در حوزه‌های هنر، صنعت، تجارت و گردشگری رشد قابل توجهی داشته است. اگر می‌خواهید در عید نوروز سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز داشته باشید، تبریز یکی از بهترین گزینه‌هاست.

کد خبر : ۱۵۷۶۶۱
بازدید : ۴۰

عید نوروز یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشن‌های ایرانی است که در آغاز سال جدید ایرانی یا بهار برگزار می‌شود. این جشن نماد شادی، تجدید و زندگی است و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز جشن گرفته می‌شود.

برای این مناسبت، خانواده‌ها با هم سفر می‌کنند و شهرها و مناطق گوناگون را بازدید می‌کنند. یکی از شهرهای دیدنی و جذاب برای سفر عید نوروز تبریز است. تبریز پایتخت تاریخی آذربایجان و چهارمین شهر پرجمعیت ایران است که دارای آثار باستانی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیبا و متنوع است.

تبریز شهر خلاق و نوآور است که در حوزه‌های هنر، صنعت، تجارت و گردشگری رشد قابل توجهی داشته است. اگر می‌خواهید در عید نوروز سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز داشته باشید، تبریز یکی از بهترین گزینه‌هاست.

۴ مورد از دیدنی‌ترین جاهای تبریز در عید

تبریز شهری است که هم برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و هم برای علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگری جذابیت‌های فراوانی دارد و می‌توانید با خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به دیدار این شهر بروید.

ائل‌گلی

پارک ائل گلی تبریز یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های شهری ایران است که در شمال شهر تبریز واقع شده است. این پارک در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و دارای ۵۴ هکتار فضای سبز، درختان متنوع، گل‌های رنگین، آبشارها، استخرها، مجسمه‌ها و امکانات تفریحی مختلف است. پارک ائل گلی تبریز مکان مناسبی برای گردشگران، خانواده‌ها، علاقه‌مندان به طبیعت و ورزش است. این پارک همچنین میزبان برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف است.

11

مسجد کبود

مسجد کبود تبریز یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مساجد ایران است که در محله مقصودیه شهر تبریز واقع شده است. این مسجد در دوره صفویه ساخته شده و به خاطر رنگ آبی برج‌ها و کاشی‌های آن به نام مسجد کبود شناخته می‌شود. مسجد کبود دارای سه ایوان، دو شبستان، دو مناره و چندین گنبد است که همگی با طرح‌ها و نقوش هنری زینت یافته‌اند. این مسجد در سال ۱۳۷۶ به عنوان یک آثار ملی ایران ثبت شده است.

مقبره الشعرا

مقبره الشعرا تبریز یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر تبریز است که کسانی که بلیط هواپیما تهران تبریز را خریداری کرده‌اند قطعا به دیدار آن می‌روند. این مقبره به عنوان آرامگاه برخی از شاعران و ادیبان مشهور ایرانی مانند شمس تبریزی، قطب الدین شیرازی، خواجه فرید الدین عطار، اسدی توسی و غیره شناخته می‌شود.

مقبره الشعرا تبریز در سال ۱۳۰۰ خورشیدی توسط حکومت قاجار ساخته شد و در سال ۱۳۷۴ با همکاری سازمان میراث فرهنگی بازسازی شد. این مقبره دارای سبک معماری ایرانی-اسلامی است و با استفاده از مصالح مانند آجر، گچ، سنگ و چوب طراحی و اجرا شده است. مقبره الشعرا تبریز یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

ارگ عالیشاه

ارگ عالیشاه تبریز یکی از بناهای تاریخی و باستانی شهر تبریز است که در دوره صفویه ساخته شده است. این ارگ در مرکز شهر واقع شده و دارای چهار برج مربع شکل است که به چهار طرف جهان متوجه هستند. این بنا در گذشته محل اقامت شاهان صفوی و مرکز حکومت آنان بوده است. امروزه این ارگ به عنوان یک موزه تاریخی و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه‌ای از معماری ایرانی در دوره صفوی را نشان می‌دهد.

۳ مورد از بهترین تفریحات تبریز در عید

پارک موزیکال ولیعصر تبریز

پارک موزیکال ولیعصر تبریز یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز است که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این پارک با مساحت ۱۰ هکتار در منطقه ولیعصر واقع شده و دارای ۱۲۰ نوع آلات موسیقی مختلف است که با حرکت آب، باد و نور صدا و موسیقی تولید می‌کنند. این پارک به عنوان بزرگترین پارک موزیکال خاورمیانه شناخته می‌شود و هدف از احداث آن ارتقای فرهنگ و هنر موسیقی در جامعه است. پارک موزیکال ولیعصر تبریز دارای فضای سبز، آبنما، استخر، رستوران، کافه، سالن نمایش و سینما، موزه موسیقی، کتابخانه و آمفی تئاتر است و برای بازدید عموم در روزهای هفته باز است. اگر قصد سفر به تبریز را داشتید یکی از راه های ارزان و راحت خرید بلیط قطار از لینک روبرو است: https://safarmarket.com/trains

بوستان خاقانی تبریز

بوستان خاقانی تبریز یکی از شاهکارهای ادبیات فارسی است که توسط شاعر مشهور خاقانی شروانی در قرن هفتم هجری نوشته شده است. این اثر شامل گلچینی از قصاید، قطعات، رباعیات و مثنویات خاقانی است که در طول زندگی و سفرهای او به شهرهای مختلف نظم گرفته اند.

بوستان خاقانی تبریز نه تنها نمونه‌ای برجسته از زبان و ادب فارسی است، بلکه حاوی دانش و فلسفه‌ای عمیق و گسترده در زمینه‌های مختلف مانند عرفان، تصوف، تاریخ، جغرافیا، سیاست، اخلاق و هنر است. بوستان خاقانی تبریز به عنوان یک منبع ارزشمند برای پژوهشگران و دانشمندان ایران و جهان شناخته شده است.

آبشار اسکندر

آبشار اسکندر تبریز یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است که در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شهر تبریز واقع شده است. این آبشار از رودخانه‌ای به نام قره‌سو سرچشمه می‌گیرد و از میان سنگ‌های بلند و تندیس‌های طبیعی می‌چکد. این آبشار در فصول مختلف سال دارای مناظر زیبا و متنوعی است.

در بهار و تابستان، آبشار پرآب و سرسبز است و در پاییز، رنگین‌کمان رنگ‌های برگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. در زمستان هم، بخش‌هایی از آبشار یخ می‌بندد و منظره‌ای شگفت‌انگیز از تلفیق آب و یخ را خلق می‌کند. آبشار اسکندر تبریز مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، عکاسی، کوهنوردی و پیک‌نیک است.

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سنتی ایران است که در مرکز شهر تبریز واقع شده است. این بازار که در زمان صفویه شکل گرفته است، شامل چندین تیمچه، کاروانسرا، مسجد، حمام، آب‌انبار و دیگر بناهای تاریخی است.

بازار بزرگ تبریز به عنوان یک نمونه از معماری ایرانی-اسلامی و همچنین به عنوان یک مرکز تجاری، فرهنگی و اجتماعی مهم در منطقه شناخته شده است. این بازار در سال ۱۳۷۵ به عنوان یک آثار ملی ایران ثبت شده است و در سال ۱۳۹۰ به فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو اضافه شده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید