چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟

چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟

با وجود کیفیت ایرپادها اما گاهی می‌بینیم که به ‌درستی شارژ نمی‌شوند. از اینکه نمی‌دانیم چرا ایرپاد شارژ نمیشود کلافه می‌شویم؛ دریغ از اینکه شاید مشکل جزئی باشد و با چند حرکت ساده بتوانیم آن را شارژ کنیم. این یادداشت درباره همین مشکل است و به علت شارژ نشدن ایرپادها و راه‌حلی برای آن پاسخ می‌دهد. اگر شما هم درگیر چنین مسئله‌ای هستید، با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۶۶۲۳۲
بازدید : ۴۶

از زمانی که هندزفری‌های بدون سیم وارد بازار شدند، موج عظیمی از طرفداران این گجت‌های کاربردی پدید آمد. به‌ طوری که بسیاری از افراد را که در خیابان و محل کار و این‌ور و آن‌ور می‌بینیم، همه ایرپاد به گوش دارند. ایرپادها همان هندزفری‌های بدون سیم شرکت اپل هستند که از کیفیت و طراحی بی‌نظیری برخوردارند.

با وجود کیفیت این ایرپادها اما گاهی می‌بینیم که به ‌درستی شارژ نمی‌شوند. از اینکه نمی‌دانیم چرا ایرپاد شارژ نمیشود کلافه می‌شویم؛ دریغ از اینکه شاید مشکل جزئی باشد و با چند حرکت ساده بتوانیم آن را شارژ کنیم. این یادداشت درباره همین مشکل است و به علت شارژ نشدن ایرپادها و راه‌حلی برای آن پاسخ می‌دهد. اگر شما هم درگیر چنین مسئله‌ای هستید، با ما همراه باشید.

بررسی یک مشکل رایج

ایرپادتان به رنگ کهربایی درآمده و سراسیمه آن را به داخل کیس هدایت می‌کنید. تا وقتی ایرپادها شارژ شوند، تصمیم می‌گیرید به سراغ دیگر کارهایتان بروید. پس از چند ساعت که به سراغ ایرپادهایتان بازمی‌گردید، می‌بینید نه‌تنها چراغ آن سبز نشده بلکه از اصلاً شارژ نشده‌اند. متعجب می‌شوید که دلیل چیست و از خود می‌پرسید آیا ایرپادم خراب شده است؟ اگر نه پس چرا شارژ نمی‌شود؟ چندین بار به سیم شارژر نگاه می‌اندازید، ایرپادها را جابه‌جا می‌کنید اما هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و انگار قصد ندارد شارژ شدن را شروع کند. نگران نباشید و بیایید با هم به سراغ احتمالات موجود برویم.

دلیل شارژ نشدن ایرپاد

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ایرپادها شارژ نشوند. اینکه چرا ایرپاد شارژ نمیشود، حتماً به دلیل خراب شدن آن نیست. گاهی مشکل از کیس است، گاهی از پریز برق، گاهی از کابل شارژ.

1. شاید کیس ایرپاد شارژ ندارد

اگر ایرپادها را در کیس گذاشته‌اید اما شارژ نمی‌شوند، پس شاید کیس شما شارژ ندارد. کیس را به کابل لایتنینگ متصل کنید یا آن را به پاور بانک بزنید. اگر چراغ شارژ آن شروع شد، پس نشان می‌دهد چون کیس شارژ نداشته است، ایرپادها نیز شارژ نشده‌اند. اگر کیس شارژ داشته باشد و ایرپادها باز هم شارژ نمی‌شوند، پس مشکل از جای دیگر است.

2. ایرپادها را درست در کیس بگذارید

ممکن است علت شارژ نشدن ایرپادها به این دلیل باشد که ایرپادها را خوب و درست در کیس نگذاشته‌اید. هنگامی که ایرپاد را درون محفظه آن می‌گذارید، دقت کنید که حتماً در جای خود چفت شوند. گاهی اوقات ممکن است عجله داشته باشید یا در اثر یک بی‌دقتی ایرپادها را به‌ گونه‌ای در کیس بگذارید که در جای خود لق بزنند و پس از مدتی از خود بپرسید چرا ایرپاد شارژ نمیشود. همین مشکل جزئی باعث شارژ نشدن هندزفری بدون سیم می‌شود.

3. کابل شارژ را بررسی کنید

خیلی از اوقات علت شارژ نشدن ایرپاد اصل به کابل لایتنینگ برمی‌گردد. گاهی این کابل دچار اتصالی می‌شود یا به علت آلودگی‌های جمع ‌شده درون پورت آن از کار می‌افتد. برای اینکه بدانید مشکل از کابل است یا نه، ایرپادتان را با کابل دیگری شارژ کنید و ببینید آیا شارژ می‌شود یا همچنان در شارژ آن مشکلی وجود دارد.

اگر ایرپادتان با کابل دیگری شارژ شد، پس مشکل از کابل لایتنینگتان است. سعی کنید ببینید مشکل به کجای کابل برمی‌گردد. آیا کابل در معرض رطوبت بوده؟ آیا گرد و خاک در دهانه کابل جمع شده؟ آیا قطعی سیم کابل اتفاق افتاده؟ یا دلایل دیگری وجود دارد. اگر کابل را بتوانید در لحظه درست کنید، خبر خوبی است اما اگر مشکل آن برطرف نشد، یا آن را به تعمیرکار نشان بدهید یا احتمالاً باید به فکر کابل دیگر یا شارژ ایرپادتان از طریق پاور بانک باشید.

4. تنظیمات ایرپاد را روی دستگاهتان بررسی کنید

گاهی هیچ‌کدام از دلایل بالا برای ایرپاد شما صدق نمی‌کند و همچنان با این مسئله درگیر هستید که چرا ایرپاد شارژ نمیشود. پس بیایید یک‌بار ایرپاد و اتصال آن به دستگاه را چک کنید. برای این کار می‌توانید ایرپاد را خاموش و روشن و سپس اتصال آن به دستگاه را مجدد راه‌اندازی کنید. معمولاً اگر مشکل از کابل یا پورت لایتنینگ نباشد، با یک‌بار خاموش و روشن کردن ایرپاد می‌توان مسئله شارژ نکردن آن را رفع کرد.

برای ریست کردن ایرپاد نیز تنها باید دکمه پاور یا setup آن را که در پشت کیس قرار دارد، برای چند ثانیه فشار دهید. در این حالت ایرپاد خاموش می‌شود و با فشار دادن مجدد دکمه می‌توانید آن را روشن کنید. هنگامی که چراغ سفید ایرپاد به ‌صورت چشمک‌زن و سپس به رنگ کهربایی ظاهر شود، نشان می‌دهد ایرپاد ریست شده است. وقتی ایرپاد را مجدداً راه‌اندازی کردید، به سراغ دستگاهتان بروید و دوباره ایرپاد را به گوشی یا آیپدتان وصل کنید. حال آن را به پاور بانک یا کابل شارژ بزنید و ببینید آیا شارژ می‌شود یا نه.

5. شاید مشکل از پریزی باشد که شارژر به آن وصل است

گاهی هم می‌توانید اطمینان کسب کنید که مشکل نه از سمت ایرپاد شما است، نه از سمت کابل شارژ آن. در این حالت احتمالاً باید نگاهی به پریزی بیندازید که کابل را به آن متصل کرده‌اید. ممکن است به دلیل اتصالات الکتریسیته یا لق زدن پریز، اتصال درست و ایمن پریز و کابل صورت نگیرد و در نتیجه ایرپادتان شارژ نشود. در این صورت شارژر ایرپادتان را به پریز دیگری متصل کنید و ببینید آیا مشکل شارژ آن حل خواهد شد یا نه. در صورت حل مشکل تلاش کنید که دیگر شارژرتان را به آن پریز نزنید تا از اتصالات بعدی و آسیب رسیدن به کابل جلوگیری کنید.

6. شاید مشکل از کثیف بودن ایرپاد است

شاید باورش راحت نباشد اما اگر پورت کابل شما کثیف شده باشد، در روند شارژ ایرپاد اختلال ایجاد می‌کند. به همین علت اگر برایتان مهم است چرا ایرپاد شارژ نمیشود، پس بهتر است سری هم به پورت لایتنینگ آن بزنید و ببینید آیا مشکلی در آن قسمت وجود دارد؟ برای این کار به یک چشم بسیار تیزبین یا ذره‌بین و چراغ‌قوه نیاز خواهید داشت.

در صورتی که توانستید آلودگی یا مورد اضافه‌ای را مشاهده کنید، می‌توانید با یک فرچه کوچک یا مسواک تمیز به پاک کردن آن بپردازید. حواستان باشد مسواک و فرچه به هیچ وجه نباید مرطوب باشد. استفاده از پارچه‌های تمیز از جنس کتان نیز می‌تواند گزینه خوبی برای تمیز کردن پورت کابل شارژ باشد.

رفع مشکل شارژ نشدن ایرپاد

ما سعی کردیم رایج‌ترین دلایلی را که در روند شارژ شدن ایرپادها خلل ایجاد می‌کنند را ذکر کنیم؛ اما گاهی مشکل فراتر از این علت‌های فوق است. امکان دارد دلیل شارژ نشدن ایرپادتان به یک مشکل فنی برگردد یا قطعات آن آسیب دیده باشند یا کیس شما دچار ضربه و صدمه شده باشد، به ‌طوری که تغییر کابل لایتنینگ یا پریز یا ریست کردن ایرپاد باز هم کمکی به شما نکند. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم ایرپادتان را به نمایندگی یا مراکز تعمیر نشان دهید تا آن‌ها ریشه مشکل را شناسایی کنند و به شما دلیل این را که چرا ایرپاد شارژ نمیشود، بگویند.

نکات مهم برای شارژ ایرپاد

رعایت برخی نکات سبب می‌شود که شارژ شدن ایرپادتان با مشکلی مواجه نشود و آسیبی به کیس یا کابل لایتنینگ شما نرسد.

⦁    سعی کنید در کیس ایرپاد را بسته نگه دارید؛ به‌خصوص در مواقع شارژ. اگر ایرپاد داخل کیس بوده و در کیس باز باشد، در این صورت ایرپاد شارژ نخواهد شد. همچنین بسته نگه ‌داشتن کیس ایرپاد به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند.

⦁    در صورتی که کابل لایتنینگ شما دچار مشکل شده باشد، می‌توانید از طریق پاور بانک نسبت به شارژ ایرپادتان اقدام کنید.

⦁    برای آنکه ایرپادتان را از هرگونه ضربه محافظت کنید، می‌توانید از جعبه‌ها و محافظ‌های ایرپاد بهره بگیرید. این جعبه‌ها اغلب ضربه‌گیر هستند و در این صورت ایرپادتان را از هر آسیبی محافظت خواهید کرد.

⦁    هنگامی که ایرپادها را درون کیس قرار می‌دهید، حتماً مطمئن شوید که در حال شارژ شدن باشند. هنگامی که ایرپاد در حال شارژ شدن باشد، چراغ آن به رنگ کهربایی (نارنجی) درمی‌آید. در صورتی که شارژ آن نیز کامل شده باشد، رنگ چراغ سبز خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه ایرپادها طرفداران زیادی دارند و دلیل آن هم واضح است؛ بدون نیاز به سیم، این گجت‌های دوست‌داشتنی را داخل گوشتان می‌گذارید و تا ساعت‌ها می‌توانید به موزیک گوش کنید یا با دیگران تماس تلفنی داشته باشید. یکی از مسائلی که درباره ایرپادها ممکن است پیش بیاید، این است که در روند شارژ آن‌ها مشکلی پیش بیاید و از خود بپرسید چرا ایرپاد شارژ نمیشود. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم وضعیت قرارگیری ایرپادها را داخل کیس بررسی کنید، از شارژ بودن خود کیس مطمئن شوید، کابل لایتنینگ را چک کرده یا ایرپادها را مجدد راه‌اندازی کنید.

سوالات متداول

⦁    چرا ایرپاد شارژ نمیشود؟

از دلایلی که می‌تواند در شارژ نشدن ایرپاد نقش داشته باشد، می‌توان به خراب شدن کابل لایتنینگ، ضربه خوردن کیس ایرپاد، ایجاد مشکل فنی در ایرپاد، اتصالات مربوط به پریز برق و دلایلی از این دست اشاره کرد.

⦁    آیا دلیل شارژ نشدن ایرپاد می‌تواند از کابل لایتنینگ آن باشد؟

بله؛ کابل لایتنینگ با آنکه بدنه محکمی دارد اما گاهی ممکن است به بدنه آن آسیبی وارد شود یا در پورت آن آلودگی و مواد ریزی جمع شده باشد که از اتصال به الکتریسیته و شارژ ایرپادها جلوگیری به عمل آورد.

⦁    آیا راه ‌اندازی مجدد ایرپاد می‌تواند مشکل شارژ نشدن آن را برطرف کند؟

بله، گاهی اوقات راه ‌اندازی مجدد ایرپادها می‌تواند به ‌راحتی مشکل شارژ نشدن آن‌ها را برطرف کند. همچنین قطع اتصال ایرپاد به دستگاهتان و وصل کردن مجدد آن نیز می‌تواند در شارژ دوباره ایرپاد نقش داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید