درمان دندان درد با زردچوبه: یک راهکار خانگی موثر

درمان دندان درد با زردچوبه: یک راهکار خانگی موثر

با توجه به دندان درد می ‌توان گفت یک تجربه بسیار تلخ و ناراحت کننده و خیلی پر درد برای هر فردی است که با آن روبرو می ‌شود. ممکن است در هر شرایطی فرد نیاز داشته باشد که به هر نوع دارویی جهت تسکین درد روی بیاورد. اما توصیه ما این است که زمانی که دندان درد شما بسیار شدید شد حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید.

کد خبر : ۱۷۴۵۹۳
بازدید : ۵۹۶

درمان دندان درد با زردچوبه به صورت موقت برای تسکین درد دندان مؤثر است. زردچوبه جزو خانواده ادویه‌ ها است. این ادویه زرد رنگ، حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که دارای خواص کاهش دهنده درد و التهاب قوی است. روش ‌های مختلفی وجود دارد که با آن می ‌توان با استفاده از زردچوبه، درد دندان را کاهش داد. از جمله روش ‌های مذکور می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

با توجه به دندان درد می ‌توان گفت یک تجربه بسیار تلخ و ناراحت کننده و خیلی پر درد برای هر فردی است که با آن روبرو می ‌شود. ممکن است در هر شرایطی فرد نیاز داشته باشد که به هر نوع دارویی جهت تسکین درد روی بیاورد. اما توصیه ما این است که زمانی که دندان درد شما بسیار شدید شد حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید.

در مواقعی که دسترسی شما به دندانپزشک امکان ‌پذیر نبود و ممکن است زمان‌ هایی در طول روز باشد که شما نتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید در چنین مواقعی راه حل‌های خانگی جهت درمان دندان درد تجویز می ‌شود. بنابراین در ادامه به بررسی جامع درمان دندان درد با زردچوبه خواهیم پرداخت و از خواص این ادویه اعجاب انگیز صحبت خواهیم نمود.

خاصیت زردچوبه برای دندان و دهان

از دیرباز این ادویه زردچوبه به عنوان یک ادویه در آشپزخانه کاربرد فراوانی خواهد داشت. از این رو از لحاظ درمانی نیز فواید بسیار بالایی خواهد داشت که با توجه به تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده که ادویه زردچوبه در درمان برخی از مسائل پزشکی مثل مشکلات دندان درد کاملاً اثربخش خواهد بود. ماده‌ای که در زردچوبه موجود است خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. از این رو برای بیماری ‌های پریودنتال و سرطان‌ های دهانی کاملاً تاثیر گذار است.

درمان دندان درد با توجه به ادویه زردچوبه موجب می ‌شود که درد و التهاب در اثر دندان درد کاهش داده شود. به دلیل خواص ضد التهابی که در این ادویه موجود است می ‌تواند در کاهش این علائم توانمندی بسیار بالایی داشته باشد. درمان دندان درد با زردچوبه یک روش پیشگیرانه و یک روش درمانی در علم پزشکی برشمرده خواهد شد.

برای درمان دندان درد چگونه می ‌توان از زردچوبه استفاده کرد؟

 با توجه به خواص بی‌نظیر زردچوبه می‌ توان به چند شکل از این ادویه استفاده نمود. با افزودن آن به غذاها یا استفاده از مکمل ‌های زردچوبه می ‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به ترکیب زردچوبه با مواد دیگر مثل روغن خردل و نمک می ‌توان از التهاب لثه و دندان درد جلوگیری و آن را درمان نمود.

اگر دچار دندان درد شده اید و با زردچوبه درد دندانهایتان رفع نشد می توانید اطلاعات بهترین دندانپزشک شیراز را مشاهده و مشاوره آنلاین دریافت کنید.

خواص زردچوبه برای التهابات لثه

همانطور که برای درمان دندان درد با زردچوبه استفاده می ‌شود، می‌ توان برای درمان التهابات لثه و همچنین ترمیم بافت های آسیب دیده استفاده نمود. شما با توجه به تهیه خمیر زردچوبه و روغن خردل می ‌توانید از التهاب لثه‌ هایی که متورم شده به ترمیم آنها بپردازید. از جانبی هم خواص ضد میکروبی این ادویه در جلوگیری از تشکیل شدن پلاک دندانی و همچنین حفظ سلامت لثه بسیار کاربردی خواهد بود.

خواص بی ‌نظیر زردچوبه برای عفونت دندان

 با توجه به خواص ضد التهابی که در ادویه زردچوبه به دلیل ماده کرکومین موجود می ‌باشد موجب می ‌شود در برابر درد هایی که از حفره‌ها و عفونت‌ ها در دهان ایجاد شده در درمان آنها فعالیت موثری داشته باشد. با توجه به قدرت ضد التهابی همانند داروهای تجویزی پزشک خواهد بود که می ‌تواند در درمان ضد التهابی تاثیرگذار باشد. بنابراین به عنوان یک دهانشویه خانگی در درمان عفونت دندان کمک بسیار بالایی می کند.

تجویز زردچوبه برای بهداشت دهان و دندان

از جمله مزایای دیگر زردچوبه قابلیت مبارزه نمودن با انواع عفونت‌ های میکروبی می ‌باشد. با خواص آنتی اکسیدانی که این ادویه دارد کاملاً ضد میکروبی خواهد بود. از طرفی باکتری‌ هایی که تمایل به آلوده کردن دندان‌ های سالم را داشته باشند این ادویه آنها را از بین خواهد برد. بنابراین یک روتین بهداشتی جهت دهان و دندان است که جهت جلوگیری از عفونت ‌ها و مشکلات لثه کاربردی است.

سفید کردن دندان ‌ها با کمک زردچوبه

 یکی دیگر از کاربرد های زردچوبه جهت سفید کردن دندان ‌ها زردچوبه می ‌باشد که این قابلیت در زردچوبه نهفته است. با ترکیب نمودن یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق چای ‌خوری پودر زردچوبه و با توجه به چند اسانس دارچین و نعناع می‌ توان یک خمیر دندان کاملاً ارگانیک تهیه نمود. با توجه به این خمیر به مدت ۲ دقیقه آن را روی دندان ‌ها مالیده که باعث سفیدی و حتی سلامت دهان خواهد شد.

700

خمیر زردچوبه

برای درمان دندان درد با زردچوبه، در این روش ابتدا بایستی یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید. مقدار آب اضافه شده باید به گونه‌ای باشد که زردچوبه شکلی خمیری به خود بگیرد. در نهایت بایستی مایه خمیری تهیه شده را روی پنبه قرار داده و روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید تا کم کم درد تسکین یابد. سپس، بعد از تسکین درد پنبه را از روی دندان بردارید.

همچنین برای مطالعه روش های بیشتر درباره درمان خانگی دندان درد به سایت پی جو مراجعه کنید:

https://payju.ir/

خمیر زردچوبه و خردل

علاوه بر درمان دندان درد با زردچوبه می ‌توان از خمیر زردچوبه و خردل بر روی لثه خود استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا بایستی یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه نصف قاشق چای‌خوری نمک و نصف قاشق چای‌خوری روغن خردل مخلوط کرده و به صورت خمیر در بیاورید.

همانند خمیر زردچوبه‌ای که برای درمان خانگی دندان درد با زردچوبه تهیه شد، این خمیر را نیز روی پنبه قرار دهید و بر روی محل درد بگذارید. حتماً به این نکته توجه کنید که اگر آب بزاق در دهان شما جمع شد، آن را بیرون ریخته و به مدت نیم ساعت از نوشیدن آب و سایر مایعات جدا خودداری کنید. در ضمن، از این خمیر برای کاهش التهاب لثه نیز می ‌توانید استفاده کنید.

دهانشویه زردچوبه 

با توجه به خاصیت بالای این ماده می ‌توان از آن به عنوان یک دهانشویه نیز استفاده کرد. با ترکیب کردن آن با میخک و آب و جوشاندن آن یک دهانشویه کاملاً طبیعی برای درمان عفونت ‌ها و مشکلات لثه تهیه کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که حتماً قبل از استفاده این محلول خانگی مطمئن شوید که به آن حساسیت نداشته باشید. در ادامه مفصل از این مورد یاد خواهیم کرد.

روش دیگری که با آن می ‌توان به درمان خانگی دندان درد با زردچوبه پرداخت، استفاده از دهانشویه زردچوبه است. این دهانشویه را شما می‌توانید در منزل به راحتی تهیه کنید. پس برای تهیه آن، کافی است مدتی به جوشاندن پودر زردچوبه با میخک و آب بپردازید. سپس مقدار کمی از این دهانشویه را هر چند مدت یک بار در دهان خود قلقل کنید و بیرون بریزید.

حتماً دقت کنید تا قبل از استفاده از این دهانشویه مخلوط ابتدا خنک شده و سپس استفاده نمایید. در صورتی که به زردچوبه و میخک حساسیت داشته باشید به هیچ عنوان از این دهانشویه استفاده نکنید. از این دهانشویه برای درمان التهاب لثه و بیماری‌ های پریودنتال نیز می‌ توان استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که زردچوبه به کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. به همین دلیل برای درمان بیماری ‌های مذکور نیز قابل استفاده است.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید