طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر، با طعم فراموش نشدنی

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر، با طعم فراموش نشدنی

کراکت مرغ و پنیر یک فینگر فود ساده و پر‌طرفدار است. این فینگرفود خوشمزه را می‌توانید در تمام مهمانی‌ها و گردهمایی‌ها و حتی به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید. کراکت مرغ و پنیر عضوی از میز مزه شماست که همیشه مورد تحسین قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۱۷۹۴۳۱
بازدید : ۲۴

کراکت مرغ و پنیر یک فینگر فود ساده و پر‌طرفدار است. این فینگرفود خوشمزه را می‌توانید در تمام مهمانی‌ها و گردهمایی‌ها و حتی به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید. کراکت مرغ و پنیر عضوی از میز مزه شماست که همیشه مورد تحسین قرار می‌گیرد. قسمت بیرونی کراکت دارای بافت سرخ‌شده و ترد است و داخل آن پنیر خوش رنگ و ذوب‌شده قرار دارد که بعد از برش خوردن خودنمایی می‌کند.

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ و پنیر

کراکت مرغ و پنیر از جمله غذاهایی است مواد اولیه ساده و در دسترسی دارد.

⦁    سینه مرغ: 1 عدد

⦁    سیب‌زمینی : 2 عدد

⦁    جعفری ساطوری: 2 قاشق غذاخوری

⦁    پنیر پیتزا:200  گرم

⦁    پیاز:1 عدد

⦁    سیر: یک حبه

⦁    پودر آویشن: نصف قاشق چای‌خوری

⦁    پودر پاپریکا: یک قاشق چای‌خوری

⦁    پودر سیر:  نصف قاشق چای‌خوری

⦁    تخم‌مرغ: 2 عدد

⦁    آرد سوخاری:1  پیمانه

⦁    نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر

این دستور پخت کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. درست کردن کراکت مرغ و پنیر سخت نیست، کافیست فقط دستورالعمل‌های گام به گام  را دنبال کنید. ترکیب مرغ و پنیر، بافتی نرم به کراکت‌ها می‌بخشد، در حالی که ادویه‌ها، طعم و مزه را تکمیل می‌کنند. سینه مرغ را با پیاز، سیر، نمک و زردچوبه به همراه مقداری آب داخل قابلمه بپزید.

سیب‌زمینی‌ها را جداگانه آب پز کنید. بعد از پخته شدن مرغ و سیب‌زمینی آن‌ها را از آب خارج کنید. سیب‌زمینی را له کنید و به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید. جعفری خرد شده را با مقدار مناسبی ادویه به این مواد اضافه کنید. پنیر پیتزا و تخم‌مرغ که اضافه شد کل مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. برای خرید پنیر پیتزا حتماً از پنیرهای مرغوب و شناخته شده استفاده کنید. زیرا پنیر پیتزا در این غذا به شدت در طعم و کیفیت نهایی غذا تاثیر می‌گذارد.

حالا نوبت به سرخ کردن کراکت مرغ و پنیر می‌رسد. یک تخم‌مرغ را بشکنید و خوب هم بزنید. از مواد آماده شده در مرحله قبل مقداری برداشته و به شکل دلخواه در آورید. هر کدام را ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. هر توپک را در روغن مخصوص سرخ کردنی غوطه‌ور کرده و سرخ کنید. در انتها برای گرفتن روغن اضافه‌ی کراکت مرغ و پنیر آن‌ها را روی دستمال قرار می‌دهیم.

51

نکات مهم در طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر

شما می توانید از پنیر چدار در کراکت مرغ و پنیر خود استفاده کنید. البته پنیر چدار مثل پنیر پیتزا خاصیت کش آمدن ندارد. بنابراین پنیر چدار باید در کنار پنیر پیتزا استفاده شود تا طعم خاص پنیر چدار در کراکت‌ها ملموس باشد.

اگر قبل از سرخ کردن مواد اولیه کراکت مرغ و پنیر را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید، انسجام بهتری خواهد داشت.

شما می‌توانید از پنیر موزارلا در مرکز هر کدام از کراکت‌ها قرار دهید تا هنگام سرو کردن جذابیت بیشتری داشته باشد.

استفاده از فر بجای سرخ کردن کراکت مرغ و پنیر در روغن جایگزین سالم‌تری است.

کراکت مرغ و پنیر را بیش از حد سرخ نکنید. بیش از حد پخته شدن مواد می‌تواند باعث از بین رفتن انسجام کراکت و خرد شدن آن شود. فقط آنقدر بپزید تا طلایی شود.

بهتر است کراکت مرغ و پنیر را تازه و گرم مصرف کنید؛ اما می‌توانید آن‌ها را در ظرف در بسته در یخچال تا 3 روز و در فریزر تا 3 ماه نگهداری کنید. هنگام مصرف کراکت‌ها را دوباره در فر یا مایکروویو گرم کنید.

کراکت مرغ و پنیر را می‌توانید با انواع سس و دیپ پنیری در کنار سبزیجات سرو کنید. شما می‌توانید برای تهیه پنیر پیتزا، پنیر چدار، انواع سس و دیپ پنیری به فروشگاه انبارپنیر واقع در مجتمع آ اس پ مراجعه کنید. فروشگاه انبار پنیر مرکز فروش انواع پنیر طبیعی و تنقلات ارگانیک است. چنانچه ساکن شهر تهران هستید می‌توانید از امکان ارسال سفارش استفاده کنید. کافیست به سایت یا فروشگاه حضوری انبار پنیر مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید