راهنمای کامل سفر نوروزی به مالزی

راهنمای کامل سفر نوروزی به مالزی

اگر دوست دارید در تعطیلات نوروز خود به یک کشور دیگر سفر کنید که در آن انواعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وجود داشته باشد؛ کشور مالزی مقصد مناسبی برای شما است. سواحل بکر، جنگل‌های انبوه در کنار جاذبه‌های تاریخی این کشور مختلف لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود می‌آورد. در این مقاله قصد داریم راهنمای مختصر و مفیدی برای سفر عیدانه به کشور مالزی ارائه کنیم.

کد خبر : ۱۷۹۸۷۸
بازدید : ۱۲

اگر دوست دارید در تعطیلات نوروز خود به یک کشور دیگر سفر کنید که در آن انواعی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وجود داشته باشد؛ کشور مالزی مقصد مناسبی برای شما است. سواحل بکر، جنگل‌های انبوه در کنار جاذبه‌های تاریخی این کشور مختلف لحظات لذت‌بخشی را برای شما به وجود می‌آورد. در این مقاله قصد داریم راهنمای مختصر و مفیدی برای سفر عیدانه به کشور مالزی ارائه کنیم. 

آشنایی با کشور مالزی 

کشور مالزی در جنوب شرق آسیا قرار گرفته است. مالزی از دو بخش مختلف تشکیل می‌شود که این دو بخش را دریای جنوبی چین از هم جدا می‌کند. بخش غربی این کشور از شمال با تایلند و از جنوب با سنگاپور همسایه می‌شود. بخش شرقی آن نیز از جنوب به اندونزی محدود می‌گردد. کشور مالزی در مسیر تجاری بین چین و خاورمیانه قرار گرفته است و از گذشته‌های دور این موقعیت جغرافیایی فرصت‌های بی‌نظیری را برای مردمان این منطقه فراهم کرده است. 

برای ورود به این کشور برای شما ویزای فرودگاهی صادر می‌شود. مردم این کشور به زبان «مالایی» صحبت می‌کنند. واحد پول آن «رینگیت» است. دین اکثریت مردم مالزی، اسلام دارند. بهترین این زمان برای سفر به کشور مالی مالزی ماه‌های آذر، دی و بهمن است. 

اگر دوست داری تفریحات زیر را امتحان کنید، به سراغ رزرو بلیط هواپیما و سفر به کشور مالزی بروید: 

⦁ جنگل نوردی 

⦁ کوهنوردی 

⦁ اسپا و ماساژ 

⦁ بازدید از جاذبه‌های تاریخی 

⦁ تماشای حیات وحش 

⦁ پارک آبی و غواصی 

⦁ بازارگردی 

در این کشور شهرهای مختلفی وجود دارد که در ادامه جذاب‌ترین و توریستی‌ترین این شهرها را معرفی می‌کنیم. 

جذاب‌ترین شهرهای مالزی 

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. این شهر در مرکز ایالت «سلانگور» قرار گرفته است. اطراف آن را کوه‌های فراوانی احاطه کرده‌اند. از آنجا که شهر کوالالامپور در نزدیکی خط استوا است؛ آب‌وهوای آن اکثراً گرم است و پیوسته در آن باران‌های موسمی می‌بارد. در سفرتان به شهر کوالالامپور می‌توانید جنگل‌های استوایی را در بافت طبیعی شهر مشاهده کنید.

از جمله جاذبه‌های کوالالامپور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

⦁ پارک پروانه 

⦁ موزه هنرهای اسلامی مالزی 

⦁ مرکز ملی ستاره‌شناسی 

⦁ آکواریوم کوالالامپور 

⦁ برج‌های دوقلو پتروناس 

یکی دیگر از شهرهای جذاب کشور مالزی شهر «پنانگ» است. این شهر جنگل‌های استوایی، نخل‌های سرسبز و بلند و سواحل ماسه‌ای دارد و در آن حیوانات و پرندگان مختلفی زندگی می­کنند. آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد. بیشتر قسمت‌های آن در جزیره است. از جمله جاذبه‌های آن می‌توان به پارک پرندگان، ساحل باتو فرینیگی، مسجد کاپیتان کلینگ و معبد که کلاک سی اشاره کرد. 

در ادامه نام دیگر شهرهای جذاب کشور مالزی را مشاهده می‌کنید: 

⦁ شهر جورج تاون 

⦁ کوتا کینابالو 

⦁ لنکاوی 

⦁ ایپوه 

⦁ کوالا ترنگ گانو 

آب و هوای مالزی در فصل بهار 

نزدیکی این کشور به خط استوا باعث شد که آب‌وهوای گرم و مرطوبی داشته باشد. در فصل بهار و تابستان باران‌های شدیدی در مالزی رخ می‌دهد. حتماً قبل از خرید تور مالزی نوروز ۱۴۰۳ آب‌وهوای آن را بررسی کنید تا به بارندگی‌های شدید آن برخورد نکنید. 

 چگونه به مالزی برویم؟ 

 شما می‌توانید از دو طریق برای سفر به کشور مالزی  اقدام کنید: 

 ۱: خرید تورهای مالزی 

 ۲: رزرو بلیط پرواز خارجی و هتل در این کشور 

اگر به دنبال خرید تور هستید، در ابتدا باید شهر مورد علاقه‌تان در مالزی را انتخاب کنید. به طور مثال می‌توانید به سراغ پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور بروید. در برنامه سفر تورهای کوالالامپور خدمات زیر وجود دارد: 

⦁ بلیط هواپیمای رفت و برگشت (ایرلاین خارجی) 

⦁ هتل (از ۳ ستاره تا ۵ ستاره) 

⦁ راهنمای فارسی‌زبان 

⦁ ترانسفر رفت‌وبرگشت 

⦁ بیمه مسافرتی 

⦁ یک گشت شهری

اما اگر می‌خواهید به طور جداگانه اقدام به رزرو بلیط هواپیما و هتل کنید؛ باید بدانید که شرکت‌های هواپیمایی خارجی شما را از تهران به مقصد کوالالامپور می‌رسانند. معمولاً پرواز مستقیمی از تهران به این شهر وجود ندارد و شما حداقل باید ۱۰ ساعت را در مسیر بمانید. ازجمله ایرلاین­هایی که از تهران به سمت کوالالامپور پرواز انجام می‌دهند می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد: 

⦁ فلای دبی 

⦁ ایرلاین امارات 

⦁ قطر ایر ویز 

⦁ ترکیش ایرلاین 

 برای رزرو هتل نیز می‌توانید از میان هتل‌های بدون ستاره، تک ستاره، ۲ ستاره، ۳ ستاره، ۴ ستاره و ۵ ستاره شهر کوالالامپور یکی را انتخاب کنید. 

نکته: به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای رزرو جداگانه بلیت هواپیما و هتل به سراغ خرید تورهای مالزی نظیر تور کوالالامپور بروید که در آن تمامی خدمات مورد نیازتان مثل رزرو هتل و هواپیما به‌علاوه گشت شهری، راهنمای فارسی‌زبان، بیمه مسافرتی و همچنین ترانسفر رفت‌وبرگشت فرودگاهی گنجانده شده است. 

در مالزی چه بخوریم؟ 

در سفرتان به شهرهای مختلف کشور مالزی می‌توانید انواعی از غذاهای محلی و خوش‌مزه این کشور را امتحان کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

ناسی داگانگ: در این غذا برنج را در شیر نارگیل بخارپز می‌کنند و به آن زردچوبه و جو سرخ شده و تخم مرغ آب پز اضافه می کنند. 

9

ساتای: ترکیبی از گوشت کبابی به همراه سس مخصوص ذغال پز است. 

باکوته: نوعی غذای چینی است که از گوشت، استخوان و چای تشکیل می‌شود. 

نودل سرخ‌شده: این نودل یکی دیگر از غذاهای مالزی است که طعم تندی دارد و در آن تکه‌های گوشت با موسیر یا پیاز طبخ شده، وجود دارد. 

سوغاتی‌های کشور مالزی 

در سفرتان به کشور مالزی می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی را خریداری کنید. برخی از این سوغاتی‌ها جزء خوراکی‌های محلی مردمان این کشور به حساب می‌آیند که ازجمله آن‌ها می‌توان به قهوه سفید، نوعی شیرینی محلی به نام «دادار بیو» و میوه‌های مالزی اشاره کرد. علاوه بر این شما می‌توانید به سراغ لوازم آرایشی و جواهرات، ظرف مخصوصی به نام «بلبو سایونگ»، لباس‌های سنتی و محلی و پارچه «باتیک» بروید و آن را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. 

جمع‌بندی 

یکی از مقاصد جذاب سفر برای علاقه‌مندان به طبیعتِ کشورهایِ جنوب شرق آسیا، کشور مالزی است. اگر می‌خواهید در تعطیلات عید به این کشور سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ تورهای نوروزی بروید. ازجمله شهرهای جذاب مالزی می‌توان به کوالالامپور اشاره کرد. حتماً در سفرتان به سراغ غذاهای محلی این کشور بروید و قبل از آنکه سفرتان به پایان برسد، از بازارهای مالزی برای نزدیکانتان سوغاتی تهیه کنید. 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید