جک s3 بخریم یا نه؟ معرفی و جدول مشخصات + مزایا و معایب

جک s3 بخریم یا نه؟ معرفی و جدول مشخصات + مزایا و معایب

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا جک s3 بخریم؟ چه ویژگی‌های در این خودرو باعث شده تا جک s3 بیش از 5 سال بتواند در ایران خودرویی موفق باقی بماند. ما در این مقاله با معرفی مزایا، معایب و مشخصات این خودرو، تلاش کرده‌ایم تا به سوال جک s3 بخریم یا نه، پاسخ بدهیم.

کد خبر : ۱۸۶۹۶۵
بازدید : ۱۰۱۰۴

در تابستان 1396 کرمان‌موتور مدل جدید S3 را به‌عنوان دومین کراس‌اور جک در ایران، معرفی کرد. این خودرو از سال 1396 تا 1403 به‌عنوان خودروی چینی موفقی در بازار ایران وجود داشته است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا جک s3 بخریم؟ چه ویژگی‌های در این خودرو باعث شده تا جک s3 بیش از 5 سال بتواند در ایران خودرویی موفق باقی بماند. ما در این مقاله با معرفی مزایا، معایب و مشخصات این خودرو، تلاش کرده‌ایم تا به سوال جک s3 بخریم یا نه، پاسخ بدهیم.

مشخصات ظاهری جک اس 3؛ بزرگترین نقطه ضعف این خودرو

هریک از اجزای طراحی بیرونی جک s3، به تنهایی بسیار زیبا هستند؛ اما به‌دلیل ناهماهنگی موجود بین اجزا، طراحی بیرونی این خودرو به یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این خودرو تبدیل شده است.

ما در ادامه مشخصات ظاهری و ابعادی این خودرو را در قالب جدول نمایش خواهیم داد:

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4325 میلی‌متر

عرض

1765 میلی‌متر

ارتفاع

1660 میلی‌متر

فاصله محوری

2560 میلی‌متر

وزن

1250 کیلوگرم

البته باید در نظر داشت که طراحی خودرو‌های ساده و اقتصادی مانند رنو ساندرو استپ‌وی که به‌نحوی رقیب جک اس 3 محسوب می‌شود، بسیار ضعیف‌تر از این خودرو است. از طرف دیگر، شرایط فروش جک قسطی، به‌عنوان برگ برنده این خودرو در برابر رقبا محسوب می‌شود.

بررسی مشخصات فنی؛ چرا جک s3 بخریم؟

جک S3 یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور و کوچک دیفرانسیل جلو است که از لحاظ مشخصات فنی بیشتر به هاچ‌بک‌ها شباهت دارد. زیر کاپوت جک S3 یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس‌طبیعی به حجم 1590 سی‌سی قرار گرفته که در تولید آن از سیستم VVT نیز استفاده شده است. در بهترین حالت 107 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در ادامه مشخصات فنی خودرو را در قالب جدول مشاهده خواهید کرد:

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با حالت‌ زمستانی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر

حجم موتور

1.6 لیتر

قدرت

107 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

10.8 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.6 لیتر در صد کیلومتر

البته توجه داشته باشید که این مشخصات برای خودرو جک s3 وارداتی به ایران بوده که در سال 2014 تولید شده است ولی شرکت جک در سال‌های 2015 و 2016، دو نسخه فیس لیفت از این خودرو را نیز تولید کرده است. همچنین اگر قصد خرید این خودرو را دارید، شرایط فروش جک اس ۳ اقساطی بهترین فرصت برای خرید این ماشین است.

21

امکانات جک اس 3؛ برگ برنده خودرو در برابر رقبا

شاید یکی از بهترین پاسخ‌هایی که می‌توان به سوال چرا جک s3 بخریم، داد، معرفی امکانات جک اس 3 است. همه این امکانات دست‌به‌دست هم می‌دهند تا تجربه سواری نرم و لذت‌بخش را برای سرنشینان فراهم کنند. برخی از مهم‌ترین این امکانات عبارت‌اند از:

کروز کنترل

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل پایداری

سنسور عقب

سنسور فشار باد تایر

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

دی‌لایت

اتولایت

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ بدرقه

فرمان برقی

دکمه‌های کنترلی فرمان

فرمان حساس به سرعت

6 اسپیکر

مانیتور 7 اینچی لمسی

نویگیشن

دوربین عقب

ایزوفیکس صندلی

این امکانات به‌همراه سیستم‌های ایمنی تعبیه شده در خودرو، تجربه‌ای امن و لذت‌بخش از رانندگی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

بررسی رقبا جک S3؛ بهترین پاسخ به سوال جک s3 بخریم یا نه؟

از جمله رقبای جک S3 می‌توان به خودروهای رنو ساندرو استپ‌وی، ام وی ام X22 و چانگان CS35 اشاره کرد. ساندرو از نظر اعتبار برند، استهلاک و هزینه‌های نگهداری، در شرایط بهتری نسبت به جک s3 قرار دارد.

اما امکانات و آپشن‌های جانبی جک اس 3 به مراتب بیشتر است. ام وی ام X22 نیز ظاهر جذاب‌‌تری دارد؛ اما باید در نظر داشت که پیشرانه S3 قدرتمندتر است و همچنین در بررسی‌های CNCAP نیز 5 ستاره دریافت کرده است و این در حالی است که ایمنی X22 مورد بررسی قرار نگرفته.

شرایط اقساطی خرید جک S3؛ بهترین فرصت برای خرید خودرو

در این مقاله تلاش کردیم تا پاسخ مناسبی به سوال چرا جک s3 بخریم، داده شود. یکی از بزرگ‌ترین معایب این خودرو، طراحی ظاهری آن و استفاده از المان‌های ناهماهنگ با هم است. در مقابل، مشخصات فنی، امکانات و آپشن‌های این خودرو از مهم‌ترین نقاط قوت جک S3 است.

رنو ساندرو استپ‌وی، ام وی ام X22 و چانگان CS35 نیز برخی از بزرگ‌ترین رقبا این خودرو هستند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به‌خود را دارند. یکی از بهترین برتری‌های جک اس 3، شرایط فروش اقساطی آن است. برای بررسی شرایط اقساط و پیش‌پرداخت، حتما وب‌سایت مجموعه‌های معتبری مانند سپند خودرو را بررسی کنید.

۲۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید