رؤسای جمهور دنیا چقدر حقوق می‌گیرند؟

رؤسای جمهور دنیا چقدر حقوق می‌گیرند؟

شاید آخرین چیزی که یک کاندیدای ریاست جمهوری در هر کشوری به آن فکر کند، میزان حقوقی باشد که در صورت انتخاب شدن دریافت خواهد کرد. اما به هر حال برای خیلی از ما جالب است که بدانیم عالی‌رتبه‌ترین مقامات سیاسی در کشورهای مختلف چقدر حقوق دریافت می‌کنند.

کد خبر : ۱۸۰۳۶۶
بازدید : ۴۲۸

فرادید| خیلی از کاندیداهای ریاست جمهوری در دنیا برای رسیدن به این مقام هزینه‌های بسیار گزافی را صرف می‌کنند؛ هزینه‌هایی که شاید قابل مقایسه با حقوقی که بعدا در این مقام دریافت می‌کنند نباشد.

به گزارش فرادید؛ البته درست است که بخش مهمی از این هزینه‌ها توسط حامیان مالی آن‌ها تامین می‌شود اما به هر حال این واقعیتی است که تلاش برای دستیابی به مناصب عالی سیاسی بیش از هر چیز به خاطر رسیدن به قدرت است و نه به جهت میزان درآمدهایی که خواهد داشت.

اما در هر صورت جالب است که بدانیم درآمد سالیانۀ بالاترین مقام‌های سیاسی در کشورهای مختلف چه مقدار است. در اینجا فهرست دریافتی سالانه پردرآمدترین رهبران سیاسی دنیا را ملاحظه می‌کنید. این اطلاعات بر اساس وبسایت‌های رسمی و به روز شدۀ نهادهای سیاسی کشورهای مختلف به دست آمده است.

بر اساس این فهرست، رئیس جمهور سنگاپور بالاترین دریافتی را در بین رهبران سیاسی دنیا دارد و مقامات سوئیس، آمریکا و استرالیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته این فهرست فقط شامل کشورهایی است که مقام ریاست دولت (اعم از صدر اعظم، رئیس جمهور یا نخست وزیر) در آن‌ها به صورت انتخابی است و بنابراین پادشاهان کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی در این فهرست ذکر نشده‌اند.

1. نخست وزیر سنگاپور؛ 1 میلیون و 630 هزار دلار

2. رئیس جمهور سوئیس؛ 537 هزار دلار

3. رئیس جمهور آمریکا؛ 400 هزار دلار

4. نخست وزیر استرالیا؛ 367 هزار دلار

5. صدر اعظم اتریش؛ 313 هزار دلار

6. نخست وزیر کانادا؛ 289 هزار دلار

7. نخست وزیر نیوزلند؛ 284 هزار دلار

8. صدر اعظم آلمان؛ 255 هزار دلار

9. نخست وزیر دانمارک؛ 252 هزار دلار

10. نخست وزیر ایرلند؛ 252 هزار دلار

بر طبق این فهرست رئیس جمهور روسیه 102 هزار دلار در سال و رئیس جمهور چین حدود 20 هزار دلار در سال دریافت می‌کنند.

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید