ویدیویی از خُرد و خاکشیر شدن تانک‌های آمریکایی در اوکراین

ویدیویی از خُرد و خاکشیر شدن تانک‌های آمریکایی در اوکراین

ارتش روسیه این بار یک تانک ام ۱۰۹ پالادین و یک خودروی رزمی پیاده نظام را منهدم کرد که ویدیوی آن را در زیر مشاهده می کنید.

کد خبر : ۱۳۱۷۶۴
بازدید : ۳۲۳

ارتش اوکراین تصاویری از تجهیزات منهدم شده خود را منتشر کرده است.

خبرآنلاین نوشت: به نقل از کانال عملیات ویژه نظامی روسیه، ارتش روسیه این بار یک تانک ام ۱۰۹ پالادین و یک خودروی رزمی پیاده نظام را منهدم کرد که ویدیوی آن را در زیر مشاهده می کنید.

پیش تر شبکه خبری سی.ان.ان پیش بینی کرد، به دلیل فعالیت‌های نظامی و دفاعی شش ماهه گذشته روسیه پیرامون منطقه زاپوریژیا، ارتش اوکراین برای نفوذ به سازه‌های دفاعی این کشور زمان سختی را سپری خواهد کرد.

این شبکه خبری همچنین گزارش کرد که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای یک سیستم پیشرفته از خندق‌های ضد تانک، موانع، زمین‌های مین گذاری شده و گودال‌ها پیرامون منطقه زاپوریژیا توسط روسیه ایجاد شده است.

این شبکه خبری در گزارش شنبه خود اقدامات دفاعی روسیه را دارای جزئیات بیشمار توصیف و اعلام کرد که این موانع ایجاد شده مایلها گستردگی دارند.

سی.ان.ان همچنین مدعی شد که این موانع احتمالا به چالشی بزرگ برای نیروهای اوکراینی آن هم برای انجام عملیات ضد حمله پیش بینی شده علیه روس‌ها تبدیل خواهند شد.

شبکه خبری مذکور با اشاره به تصاویر فناوری‌های "ماکسار" و تحلیل‌های خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مواضع روسی در نزدیکی خطوط مقدم در جنوب شرق زاپوریژیا بسیار مستحکم هستند.

سی.ان.ان همچنین خاطرنشان کرد، ارتش روسیه حدود ۳۰ کیلومتر خندق ضد تانک در نزدیکی شهر "پولوگی" به همراه استحکامات بیشتر پیرامون شهرهای استراتژیکی مهم مانند "توکماک" ایجاد کرده است.

این شبکه خبری از قول یکی از کارمندان کمپانی ماکسار اعلام کرد که سازه‌های دفاعی مشابه در مناطق وسیعی از کریمه و بخش‌هایی از منطقه دونتسک نیز ایجاد شده است. ساخت این بناها و سازه‌های دفاعی در نوامبر گذشته میلادی و پس از آن آغاز شد که سربازان روسی از شهر خرسون عقب نشینی کردند.

سی.ان.ان مدعی شده نیروهای اوکراین برای پیروزی در این عملیات ضد حمله باید از این سازه‌های دفاعی عبور کنند.

مقام‌های اوکراینی نیز اذعان کرده‌اند که احتمالا غافلگیر کردن روس‌ها اینبار دشوارتر است.

فاکتور دیگری که سی.ان.ان به آن اشاره کرده می‌تواند مانعی بر سر تلاش‌های کی‌یف برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل روسیه باشد، برتری هوایی مسکو است.

اخیرا نیویورک تایمز گزارش کرده بود که نیروهای اوکراینی در خط مقدم برتری توپخانه‌ای، تانک‌ها و نیروی هوایی روسیه را درک کرده و به رسمیت شناخته‌اند.

با اینکه الکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین مدعی شده ارتش این کشور آمادگی کامل برای حمله را دارد، اما کمبود موشک برای سیستم‌های دفاع هوایی دوران شوروی را مورد انتقاد قرار داده است.

در این میان، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز ادعاهای ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و کریستوفر کاولی، رئیس فرماندهی آمریکا در اروپا مبنی بر اینکه حامیان کی‌یف ۹۸ درصد از تسلیحات وعده داده شده را به اوکراین تحویل داده‌اند، زیر سوال برده است.

«اسکات ریتر» مامور سابق اطلاعات در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نیز به خبرنگاران گفت هر گونه ضد حمله برای نیروهای مسلح اوکراین دشوار خواهد بود.

ریتر که همچنین به عنوان بازرس کمیسیون ویژه سازمان ملل فعالیت کرده، در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره حمله متقابل احتمالی اوکراین گفت: شخصاً معتقدم ارتش اوکراین تلفات قابل‌توجهی را متحمل شده و برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود که چنین کاری را انجام دهند، اما جنگ، جنگ است و این به آن‌ها بستگی دارد.

او اوایل آوریل گفته بود که تلفات دائمی در بین پرسنل ارتش اوکراین ممکن است به حدود ۳۰۰ هزار سرباز برسد.

حجم ویدیو: ۷.۹۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۰ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید