(عکس) طراحی ایستگاه اتوبوس به سبک ایرانی؛ شیشه های رنگی پر نور وسط خیابان های شلوغ تهران

(عکس) طراحی ایستگاه اتوبوس به سبک ایرانی؛ شیشه های رنگی پر نور وسط خیابان های شلوغ تهران

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طراحی جدید ایستگاه اتوبوس منطبق با بافت میراثی خبر داد و گفت که این اقدام سبب افزایش نشاط اجتماعی می شود.

کد خبر : ۱۶۱۰۷۴
بازدید : ۸۰

بخش زیادی از بناها و بافت‌های تاریخی در محدوده منطقه ۱۲ قرار دارد و از این رو به آن قلب طهران می گویند. منطقه که در جای جای آن می توان شاهد تاریخ و میراث گذشتگاه بود و از این رو مدیریت شهری قصد دارد با طراحی المان های شهری از جمله ایستگاههای اتوبوس به حفظ هویت و تاریخ آن کمک کند.

وحید رضا انارکی محمدی در تشریح اقدامات پیش بینی شده در راستای این سیاست گفت: «شهر، پویا و زنده است و باید با مشارکت نخبگان و کارشناسان شهرداری فضای ایجاد حس خوب را در سیمای شهر و نگهداشت آن ایجاد کنیم. بر همین اساس طراحی ایستگاه اتوبوس به سبک و سیاق متفاوت و مبتنی بر هنر سنتی ایرانی_اسلامی در دستور کار قرار گرفت و در ایستگاه مجاور متروی امام خمینی (ره) اجرا شد.»

او با بیان این که طراحی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، تاکید کرد: «در طراحی ایستگاه علاوه بر اینکه اتکای اصلی بر استفاده از المانهای سنتی ایرانی و اسلامی بود، سعی کردیم از متریال متفاوت استفاده کنیم، بگونه ای که حتی رنگ آمیزی ایستگاه اتوبوس متناسب با بازتاب نور در طول روز بوده است.»

به گفته انارکی محمدی ۱۵ ایستگاه جدید در منطقه جانمایی شد که پس از دریافت مجوز از سازمان زیباسازی طراحی آنها انجام می شود.

4927148

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید