(تصاویر) 5 روستای بکر لرستان که در نوروز حتما باید ببینیم

(تصاویر) 5 روستای بکر لرستان که در نوروز حتما باید ببینیم

در این گزارش، 5 روستای بکر لرستان که در نوروز باید ببینید را معرفی می‌کند.

کد خبر : ۱۸۰۴۸۷
بازدید : ۳۱۵

استان لرستان واقع در غرب ایران، دارای آب‌وهوای متنوع و مناظر خیره‌کننده است که از کوه‌های برفی تا دره‌های سرسبز را شامل می‌شود. هر بهار، در تعطیلات نوروز، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که روستاهای بکر استان را کشف کنند و نگاهی اجمالی به میراث غنی فرهنگی و طبیعی این منطقه داشته باشند. این روستاها علاوه بر تزریق آرامش در روح و روان گردشگران، می‌توانند مقاصد جذابی برای فرار از شلوغی‌های شهری باشند.

کاماپرس در این گزارش، 5 روستای بکر لرستان که در نوروز باید ببینید را معرفی می‌کند.

1-روستای بیشه

روستای بیشه واقع در منطقه خرم‌آباد، با زیبایی طبیعی خیره‌کننده خود، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. این روستا که توسط کوه ازگنه و کوه چهک احاطه شده است، دارای مناظر زیبا و جویبارهای شفاف است. از جاذبه‌های بیشه می‌توان به آبشار مسحورکننده بیشه اشاره کرد که به‌خاطر فضای سرسبز و  آرام شهرت دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در میراث‌فرهنگی غنی روستا غوطه‌ور شوند و درعین‌حال فرش‌های محلی و سبدهای بافته شده از شاخه‌های بادام را به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرند.

2567

2-روستای چنارگریت

روستای چنارگریت که در منطقه پاچی شهر خرم‌آباد قرار دارد، ترکیبی مسحورکننده از تاریخ و شگفتی‌های طبیعی را ارائه می‌دهد. این روستا که توسط کوه یاسین و کوه دارنماز احاطه شده، دارای آبشارهای خیره‌کننده و مناظر سرسبز است. سه آبشار نمادین چنارگریت که در میان صخره‌ها قرار گرفته‌اند، مسافرانی را که به دنبال ماجراجویی و آرامش هستند، دعوت می‌کند. از کاوش در قلعه‌های باستانی تا شگفتی در حیات‌وحش متنوع روستا، چنارگریت نوید یک تجربه نوروزی فراموش‌نشدنی را می‌دهد.

8965

3-روستای دهکرد

روستای دهکرد که در جنوب شرقی شهرستان بروجرد قرار دارد، با باغ‌ها و مراتع سرسبز، بازدیدکنندگان را مسحور خود می‌کند. این روستا که در پس‌زمینه رودخانه دهکرد قرار دارد، یک فرار آرام از زندگی شهری را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند در باغ‌های مزین به شکوفه‌های گیلاس و آلو پرسه بزنند و از مناظر و عطر بهار لذت ببرند. علاوه بر آن بازدید از بناهای تاریخی روستا، از جمله قلعه دوره قاجار و مقبره امامزاده ابراهیم، باعث لذت بردن از تاریخ گذشته این منطقه خواهد شد.

4-روستای رباط نمکی

روستای رباط نمکی که در شمال غربی شهر خرم‌آباد قرار دارد با مناظر بکر و محیطی آرام بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. چشمه همنام روستا، چشمه نمکی نام دارد که با گیاهان سرسبز و گل‌های زیبا احاطه شده است. مسافران می‌توانند رودخانه زیبای کاکارضا را کاوش کنند و در امتداد ساحل آرام آن قدم بزنند. رباط نمکی از ماهیگیری در سراب گرفته تا پیک‌نیک در میان درختان بلند نوید یک خلوت نوروزی فراموش‌نشدنی را می‌دهد.

4-روستای-رباط-نمکی

5-روستای سراوند

روستای سراوند که در شهرستان درود واقع شده است، با زمین‌های ناهموار و مناظر کوهستانی خود، ماجراجویان را جذب می‌کند. این روستا که در میان رشته‌کوه‌های اشترانکوه احاطه شده، فرصت‌های بی‌نظیری برای پیاده‌روی و کاوش فراهم می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند از آب‌های فیروزه‌ای دریاچه‌های غربلا و غار پایین دیدن کنند یا از میان مکان‌های سنگ‌تراشی باستانی و جنگل‌های سرسبز پیاده‌گردی کنند. چه به دنبال ماجراجویی و چه به دنبال آرامش باشید، سراوند یک تفریح عالی و فراموش‌نشدنی را در ایام نوروز برای شما فراهم می‌کند.

5-روستای-سراوند231

منبع: کاما پرس

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید