(تصاویر) آشپزی تاریک یا ترکیبات عجیب و غریبی که نمی دانید وجود دارند

(تصاویر) آشپزی تاریک یا ترکیبات عجیب و غریبی که نمی دانید وجود دارند

«آشپزی تاریک»، اصطلاحی است که به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های عجیب و غریب اطلاق می‌شود و ذائقه افراد را به چالش می‌کشد.

کد خبر : ۱۹۳۰۵۹
بازدید : ۲۰

«ذائقه‌ها متفاوت است!» این جمله‌ای است که کسی که غذاهای عجیب و غریب می‌خورد و برخی خوراکی‌ها که با هم سنخیت ندارند را ترکیب می‌کند و بقیه با تعجب نگاهش می کنند، می‌گوید.

در شبکه‌های اجتماعی ممکن است با ذائقه‌های عجیب و غریب برخی از افراد روبرو شده باشید. مثل کسی که شیرینی جات را با یک چیز شور یا ترش می‌خورد یا نوشیدنی‌ها را با غذایش مخلوط می‌کند.

به تازگی هم در صفحات شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک یا اینستاگرام عکس هایی از لیوان های قهوه دیده می‌شود که روی آنها با پیازچه پوشانده شده است. این نوشیدنی که ابتکار چینی‌هاست، عجیب و غیرمعمول‌ترین نوشیدنی است که تاکنون درست شده و گویا طرفداران زیادی هم دارد و کافی‌شاپ‌های چینی این نوع نوشیدنی را آماده کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

«آشپزی تاریک»، اصطلاحی است که به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های عجیب و غریب اطلاق می‌شود و ذائقه افراد را به چالش می‌کشد و این کافه‌لاته پیازی چینی، نمونه‌ای از خوراکی‌های تاریک چینی است. بد نیست با دیگر نمونه های خوراکی های ترکیببی در دنیا هم آشنا شوید.

خیارشور و کره بادام زمینی

61

اینکه برخی خیارشور را با کره بادام زمینی به صورت همزمان می‌خورند، در بین غذاهای عجیب و غریب طبقه بندی می‌شود. آنها معتقدندکه طعم تندی و شوری خیار، با شیرینی بادام زمینی، مزه فوق العاده‌ای را به همراه دارد.

بستنی با سیب زمینی سرخ کرده

62

این مخلوط شاید در بین غذاهای عجیب معروف‌ترین آن‌ها باشد. برخی از مردم به همراه سیب زمینی سرخ شده که پر از نمک است، بستنی وانیلی می خورند و در واقع از بستنی به عنوان سس کچاپ استفاده می‌کنند.

روغن زیتون با بستنی

63

در روغن زیتون کمی نمک بریزید و آن را با بستنی وانیلی بخورید. برخی یکبار امتحان کردن این ترکیب ترش و شیرین را پیشنهاد می‌کنند.

تریت مرغ سوخاری با نوشابه

64

حتما دارید می گویید این که اصلا عجیب نیست! اما افرادی هستند که مرغ را به طور کامل در نوشابه تریت می کنند و بعد می خورند تا طعم شور و شیرین را با هم روی زبانشان مزه کنند.

چیپس سیب زمینی با شکلات

65

این خوراکی ترکیبی از چیپس سیب زمینی ترد در شکلات تلخ یا شیرین است و یکی از غذاهای مورد علاقه برخی از مردم به حساب می‌آید.

انبه با فلفل تند

66

شیرینی انبه و تندی فلفل هم برای برخی از مردم جذاب است و قبلا در ژاپن تهیه می شده و بعدا به کشورهای دیگر هم رفته است.

فلفل تند با بستنی

67

برخی افراد ترجیح می‌دهند هنگام خوردن بستنی احساس داغی را هم در دهانشان حس کنند. در این ترکیب فلفل تند روی بستنی‌هایی با طعم وانیل یا شکلات یا میوه ای ریخته می‌شود.

ساندویچ سس مایونز با کره بادام زمینی

68

کره و مربا چه بدی دارد که بعضی ها به جایش از ترکیب سس مایونز و کره بادام زمینی برای صبحانه استفاده می کنند؟ تازه عده ای خیارشور را هم به این ترکیب سمی اضافه می کنند.

ترکیب های برنده ایرانی

خوراکی های ترکیبی عجیب و غریب فقط مخصوص فرنگ و ینگه دنیا نیست و ما هم در کشور خودمان چندتایی از این ترکیبات داریم که شاید شما هم امتحانشان کرده باشید.

دوغ و گوشفیل

69

ترکیب دوغ و گوشفیل منوی کافه‌ها و خانه‌های سنتی اصفهانی‌ها پیدا می شود. این ترکیب از دوران صفویه میان مردم اصفهان رونق داشته است و برخی از طبیبان می‌گفتند که شوری و شیرینی باعث تعادل مزاج یک فرد می‌شود.

قیمه و حلیم

70

حلیم را با چه چیزی می‌خورید، نمک یا شکر؟ مشهدی‌ها حلیم را با قیمه می‌خورند. می‌گویند این غذا را از زمان حمله مغول‌ها به ایران می‌پختند، وقتی که به دلیل کمبود مواد غذایی و وقت، هر ماده غذایی پخته و با هم ترکیب می شده است.

خاک و نان

71

ترکیب خاک قرمز رنگ و تمیز جزیره هرمز با روغن ماهی و آرد روی نان، یکی از آن ترکیبات عجیب اما خوشمزه است. این رنگ قرمز یک ترشی را به سس می‌دهد، سسی که روی نان نازک ریخته می‌شود و به آن نان تموشی با سس مهیاوه یا سوراغ می گویند.

کباب با لوبیا

72

ترکیب جالب دیگر، لوبیا چیتی با کباب چنجه است که در استان گیلان غذایی بسیار پر طرفدار محسوب می شود. جالب اینجاست که در اصل این غذا را در وعده صبحانه می‌خورند و در برخی از مواقع در زمان ناهار و شام سرو می‌شود.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید