(تصاویر) ساخت مدل بی نظیر رم باستان، 35 سال زمان برد!

(تصاویر) ساخت مدل بی نظیر رم باستان، 35 سال زمان برد!

این مدل که به نام پلاستیکو دی روما امپریاله (Plastico di Roma Imperiale) یا«مدل امپراتوری روم» شناخته می شود، یک مدل معماری گچی از شهر رم در قرن چهارم پس از میلاد در زمان کنستانتین یکم را به تصویر می کشد.

کد خبر : ۱۳۹۲۹۵
بازدید : ۸۶۸

 شهر رم، ایتالیا در طول تاریخ به طور چشمگیری تغییر کرده است. اما بقایای بسیاری از بناهای تاریخی معروف هنوز پابرجا باقی مانده تا یادآوری از امپراتوری باشکوه روم باستان باشند.

اگر علاقه دارید ببینید یکی از مهم ترین شهرهای جهان در بیش از یک هزار سال پیش چگونه بوده است، این امکان نیز وجود دارد.

مدلی با جزئیات دقیق از شهر رم باستان

موزه تمدن رم در منطقه اسپوزیتزیونه اونیورساله روما (Esposizione Universale Roma) قرار دارد و یکی از چشمگیرترین مدل های ساخته شده از شهر رم در آن نگهداری می شود.

این مدل که به نام پلاستیکو دی روما امپریاله (Plastico di Roma Imperiale) یا "مدل امپراتوری روم" شناخته می شود، یک مدل معماری گچی از شهر رم در قرن چهارم پس از میلاد در زمان کنستانتین یکم را به تصویر می کشد.

این مدل پیچیده از شهر تاریخی توسط باستان شناس ایتالیایی ایتالو جیسموندی (Italo Gismondi) ساخته شده است. این مدل بر اساس نقشه مرمری فورما اوربیس رومائه (Forma Urbis Romae) از رم باستان شکل گرفته است. برای ساخت این مدل از شهر رم در مقیاس 1:250 از پلاستر (گچ) استفاده شده است.

ایتالو جیسموندی از سال 1935 کار ساخت این مدل را آغاز کرد و تکمیل آن بیش از 35 سال زمان برد. این بیش از سه و نیم برابر زمانی است که برای ساخت کولوسئوم صرف شده بود. امروزه این مدل به عنوان یکی از مهم ترین مراجع رم باستان شناخته می شود.

ساخت این مدل توسط بنیتو موسولینی، نخست وزیر ایتالیا بین سال های 1922 تا 1943، برای بزرگداشت تولد آگوستوس، بنیانگذار امپراتوری روم، سفارش داده شد. انتخاب بازآفرینی رم باستان قرن چهارم تصادفی نبود. دلیل این انتخاب آن بود که شهر در زمان کنستانتین یکم (306 تا 337 پس از میلاد) به بزرگترین وسعت خود رسید.

شهر رم

جیسموندی باید از نقشه ها برای ساخت این مدل استفاده می کرد و کار وی به اندازه ای جزئیات محور است که هر قسمت از مدل با نقشه مطابقت دارد.

این مدل عظیم بیش از 17 متر طول دارد و تجسم دقیقی از شهر باستانی را به ما می دهد. همچنین، این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم می شود تا دانش خود را درباره مکان های دیدنی تاریخی آزمایش کنند.

آیا می توانید در عکس ها کولوسئوم را پیدا کنید؟ یا معبد ژوپیتر اُپتیموس ماکسیموس در کاپیتولین؟

شهر رم

شهر رم

شهر رم

شهر رم

شهر رم

شهر رم

شهر رم

منبع: عصر ایران

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید