۸ امتیاز ویژه ای که فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا از آن‌ها برخوردار می شوند

۸ امتیاز ویژه ای که فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا از آن‌ها برخوردار می شوند

۹ تن از فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا مراسم عروسی خود را در کاخ سفید برگزار کردند.

کد خبر : ۱۴۰۶۰۳
بازدید : ۳۵۴

فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا گرچه از لحظه ی ورود به کاخ سفید پیوسته زیر ذره بین قرار خواهند داشت اما می توانند از امتیازات ویژه ی فرزند رئیس جمهور آمریکا بودن نیز برخوردار شوند.

۱- می توانند در کاخ سفید زندگی کنند که از امکانات زیادی برخوردار است

محل زندگی رئیس جمهور آمریکا ۱۳۲ اتاق، از جمله سالن بولینگ، سالن بسکتبال، رستوران، سالن سینما و یک فروشگاه شکلات دارد که برای وقت هایی که هوس شکلات و شیرینی کنند بسیار عالی است.

فرزندان رئیس جمهور آمریکا همچنین برای گردش در باغ کاخ یا بازی با حیوانات خانگی خود در محوطه ی آن آزاد هستند.

۲- می توانند در کاخ سفید مراسم های بزرگی همچون جشن عروسی خود یا حتی جشن پرام برگزار کنند

۹ تن از فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا مراسم عروسی خود را در کاخ سفید برگزار کردند.

جیمز مونرو، جان کوئینسی آدامز، جان تایلر، یولیسیز سایمن گرانت، تئودور روزولت، وودرو ویلسون،  لیندون بی. جانسون و ریچارد نیکسون، رؤسای جمهور سابق این کشور هستند که جشن عروسی فرزندان آن ها در کاخ سفید برگزار شد.

سوزان فورد، دختر جرالد آر. فورد، از رؤسای جمهور سابق آمریکا، نیز در سال ۱۹۷۵، زمانی که ۱۷ سال داشت، در کاخ سفید میزبان جشن پرام خود شد  (جشن رقص پایان سال فارغ التحصیلان دبیرستان در آمریکا) که تا به امروز تنها جشن پرام برگزار شده در آنجا است.

۳- می توانند همراه والدین خود با هواپیما و هلیکوپتر ویژه ی رئیس جمهور آمریکا سفر کنند

ایرفورس وان و مارین وان گرچه هواپیما و هلیکوپتر مخصوص رئیس جمهور آمریکا هستند، اما همسر و فرزندان او نیز می توانند به همراه او با این وسایل نقلیه ی لوکس سفر کنند.

ایرفورس وان، هواپیمای رئیس جمهور آمریکا، ۳ طبقه است و نزدیک به ۳۷۲ متر مربع فضای داخلی دارد. این هواپیما به اتاق کنفرانس، اتاق غذاخوری و اتاق های شخصی به همراه باشگاه ورزشی برای رئیس جمهور مجهز است. یک درمانگاه، دفاتر کار برای کارکنان و ۲ آشپزخانه با قابلیت آماده سازی ۱۰۰ پرس غذا نیز در این هواپیما وجود دارد.

۴- می توانند با افراد مشهور، از ستارگان سینما گرفته تا دیگر مقامات دولتی دیدار کنند

سوزان فورد بیلز، دختر جرالد آر. فورد، از رؤسای جمهور سابق آمریکا، یک بار در مصاحبه ای گفت: «شاید چند باری آرزو کردم که کاش پدرم فقط یک نماینده ی کنگره بود. ولی واقعیت این است که آن موقعیت را با هیچ چیز عوض نمی کردم. سفرهایی که می رفتیم، آدم هایی که با آن ها ملاقات می کردیم، از ستاره های سینما گرفته تا مسئولان دولتی.»

۵- یک آشپز شخصی همیشه برای تهیه ی تنقلات و رفع هوس های غذایی شبانه در دسترس است

آشپزها و شیرینی پزهای کاخ سفید در وهله ی اول برای ارائه ی خدمت به رئیس جمهور آمریکا و خانواده ی او و همینطور تهیه ی غذا برای مراسم های رسمی کاخ سفید استخدام می شوند.

فرزندان رئیس جمهور آمریکا گرچه به ۵ آشپز تمام وقت که در کاخ سفید کار می کنند دسترسی دارند، اما احتمالاً این امکان را ندارند که هر قدر که مایل اند از غذای مورد علاقه ی خود سفارش دهند، چرا که هزینه ی غذای خانواده ی رئیس جمهور آمریکا با خود آن ها است.

میشل اوباما، همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۸ دراینباره توضیح داد: «آن ها به شما اجازه می دهند که هر چه که دل تان می خواهد سفارش دهید. بعدش می بینید که برای یک دانه هلو برایتان صورتحساب نوشته اند و آن یک دانه هلو هم ۵۰۰ دلار قیمتش است! به باراک می گفتم: “هیچ چیزی را تا موقعی که قیمتش را نفهمیده ام سفارش نده.”»

۶- کودکان امکان تغییر چیدمان اتاق خود را دارند، گرچه محدودیت هایی هم هست

کودکان رئیس جمهور آمریکا می توانند تغییراتی در چیدمان اتاق خود دهند، اما با توجه به اهمیت تاریخی کاخ سفید امکان ایجاد تغییرات اساسی در اتاق خود ندارند.

در حقیقت برخی قسمت های کاخ سفید، اتاق هایی تاریخی محسوب می شود که متعلق به مردم آمریکا هستند، نه رئیس جمهور و خانواده اش که در آنجا زندگی می کنند.

۷- می توانند در کاخ سفید پست بگیرند

بر اساس قوانین آمریکا استخدام اعضای خانواده ی رئیس جمهور در پست های کلیدی و پرنفوذ دولتی ممنوع است.

با این حال، فرزندان رئیس جمهور می توانند در کاخ سفید پست بگیرند و مشغول کار شوند. مشهورترین نمونه ی این امر دختر دونالد ترامپ، ایوانکا ترامپ و همسرش، جرد کوشنر بودند که هر دو به عنوان مشاور دونالد ترامپ در دولت او مشغول کار بودند اما هیچ حقوقی دریافت نمی کردند.

در حقیقت، با وجود ممنوعیت استخدام اعضای خانواده ی رئیس جمهور در دولت، دست رئیس جمهور برای انتخاب کارکنان خود باز است.

۸- می توانند از شهرت و ارتباطات سیاسی شان برای رئیس جمهور شدن استفاده کنند

تاکنون ۲ تن از فرزندان رؤسای جمهور آمریکا موفق شدند به ریاست جمهوری این کشور برسند: جان کوئینسی آدامز و جورج دبلیو. بوش. تعداد زیادی از فرزندان رئیس جمهورهای آمریکا هم بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری پدران خود، وارد عرصه ی سیاست شدند.

جب بوش، پسر دوم جورج اچ. دبلیو. بوش فرماندار ایالت فلوریدا شد و در سال ۲۰۱۵ نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. چلسی کلینتون، دختر بیل کلینتون هم در سال ۲۰۱۸ گفت حتماً یک روز پا به عرصه ی سیاست خواهد گذاشت.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید