چرا درصد چاقی در ژاپن پایین است؟

چرا درصد چاقی در ژاپن پایین است؟

رسیدن به وزن ایده‌آل یکی از پرطرفدارترین اهداف سال نو در میان مردم آمریکا به شمار می‌رود. این کشور دارای بالاترین درصد چاقی در جهان است، در مقابل کشورهای پردرآمد دیگری مانند ژاپن و کره کمترین میزان چاقی را نسبت به دیگر کشورها نشان می‌دهند. اما به راستی دلیل زندگی سالم‌تر مردم شرق آسیا چیست؟

کد خبر : ۱۷۰۸۵۲
بازدید : ۳۱

دولت ژاپن سال‌هاست که با کمک قانونی به نام «متابو» از چاقی و عوارض آن در میان مردم این کشور جلوگیری می‌کند.

طبق این قانون که از سال ۲۰۰۸ گذاشته شد، افراد ۴۰ تا ۷۴ ساله موظفند در معاینات سالانه شرکت کرده و‌ در صورتی که دور کمر آن‌ها از حد خاصی بیشتر باشد به سمت سبک زندگی سالم‌تر هدایت می‌شوند.

البته لازم به ذکر است که تناسب اندام ژاپنی‌ها می‌تواند تا حد زیادی به ترکیبی از سطح فعالیت روزانه، سبک زندگی، سنت‌ها، رژیم غذایی و فرهنگ آنها نیز بستگی داشته باشد.

برای مثال مردم ژاپن از کودکی فرزندانشان را پای پیاده یا با دوچرخه به مدرسه می‌فرستند و خودشان نیز برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی روزانه مسافت قابل‌توجهی را پیاده‌روی می‌کنند.

از سوی دیگر بیشتر فعالیت‌های مدرسه نیز برعهده دانش‌آموزان است و استخدام سرایدار یا مستخدم برای نظافت کلاس‌ها در این کشور بی‌معنی است.

شرکت در انجمن‌های ورزشی از جمله بسکتبال و والیبال نیز در مدارس و دانشگاه‌های ژاپن امری ضروری و پرطرفدار به شمار می‌رود، بنابراین جای تعجب ندارد این کشور یکی از کمترین درصدهای چاقی را در میان سایر ملت‌ها نشان دهد.

منبع: کاما پرس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید