SMERSH؛ راه اندازی دوباره سرویس ضد جاسوسی روسیه با شعار «مرگ بر جاسوسان»

SMERSH؛ راه اندازی دوباره سرویس ضد جاسوسی روسیه با شعار «مرگ بر جاسوسان»

در این گزارش آمده است که این گروه نمونه دیگری از این است که چگونه مسکو آگاهانه جنگ اوکراین را در حال و هوایی مشابه “روح جنگ جهانی دوم” می بیند و همچنین نگرانی وسواس گونه کرملین در “نفوذ تهدیدهای خارجی به این کشور” را نشان می دهد.

کد خبر : ۱۷۱۱۰۰
بازدید : ۱۶

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات بریتانیا، ولادیمیر پوتین گروه ضدجاسوسی ترسناک SMERSH را احیا کرده است. SMERSH که مخفف عبارت «مرگ بر جاسوسان» است، در سال ۱۹۴۱ توسط ژوزف استالین، دیکتاتور سابق شوروی، برای دستگیری جاسوسان و دستگیری مخالفان رژیم کمونیستی تشکیل شد. این سازمان در سال ۱۹۴۶ منحل شد اما اکنون وزارت دفاع روسیه گفته است که این سازمان «دوباره برقرار شده است».

800px-СМЕРШ_Удостоверение_контрразведки_1943-768x547

221221-russia-putin-mn-1040-4e25c1-768x512

وزارت دفاع بریتانیا در پستی در X نوشته است: «در اواخر سال ۲۰۲۳، سیاستمداران روسی ادعا کردند که سازمان ضد جاسوسی شوروی (CI) به نام «سمرش» دوباره تاسیس شده است. در اوایل ژانویه ۲۰۲۴، یک تصویر منبع باز، عاملانی را نشان می داد که ظاهرا اتیکت Smersh رو لباس های فرم شان را به تن داشتند».

methode_times_prod_web_bin_fe8d9fd6-37f3-4f33-9cc6-b4fea564e97b-768x432

این واحد ضد جاسوسی تا حد زیادی در غرب به خاطر تصویرسازی یان فلمینگ از عوامل آن در رمان های جیمز باند مانند از روسیه با عشق و بعدها در نسخه های سینمایی شناخته شد. وزارت دفاع بریتانیا تصریح می کند که مشخص نیست که آیا سمرش احیا شده یک واحد تازه شکل گرفته است یا فقط یک نام جدید برای یک واحد موجود است که «نشان سازمانی آن تغییر کرده است».

در این گزارش آمده است که این گروه نمونه دیگری از این است که چگونه مسکو آگاهانه جنگ اوکراین را در حال و هوایی مشابه “روح جنگ جهانی دوم” می بیند و همچنین نگرانی وسواس گونه کرملین در “نفوذ تهدیدهای خارجی به این کشور” را نشان می دهد. این واحد ضدجاسوسی در ابتدا برای مبارزه با نفوذ نازی ها در ارتش سرخ در طول جنگ جهانی دوم و همچنین سرکوب مخالفان و شورش ها در سرزمین های اشغال شده توسط اتحاد جماهیر شوروی در آلمان و اروپای شرقی تشکیل شد.

6aaadad-smersh

سرویس سمرش به دلیل به وحشیگری و بی رحمی مشهور شد و هزاران نفر را که به درستی یا نادرستی متهم به خیانت به آرمان روسیه شده بودند اعدام کرد. عوامل سمرش پس از کشته شدن آدولف هیتلر در پناهگاهش در برلین در سال ۱۹۴۵ هنگامی که ارتش سرخ به سمت پایتخت آلمان حرکت می کرد، بقایای جسد آدولف هیتلر را کشف کردند.

From-Russia-With-Love-1963-768x508_3_11zon

rosa007_WEBSITE_IMAGE_SIZE_LANDSCAPE-Recovered-768x567_2_11zon

russiashoe

frwl3-768x567_1_11zon

سیاستمداران و وبلاگ نویسان روسی می گویند که یک گروه رسمی به سبک سمرش در حال حاضر در مناطق تحت اشغال روسیه در شرق اوکراین فعال است که می تواند به خاک اصلی روسیه نیز گسترش یافته باشد.

در فیلم های جیمز باند، سمرش به عنوان رقیب مرگبار این جاسوس انگلیسی دیده می شود که مشهورترین آن ها در فیلم از روسیه با عشق به تصویر کشیده شده است، جایی که آدمکشی به نام رُزا کلب با بازی لوته لنیا سعی می کند باند را با چاقویی بیرون زده از کفشش بکشد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید