چند حقیقت جالب درباره تفاوت های عجیب بارداری در گذشته

چند حقیقت جالب درباره تفاوت های عجیب بارداری در گذشته

گذشته اعتقاد بر این بود که اگر شکم زن در دوران بارداری به سمت بالا باشد، بچه ی او دختر و اگر شکمش رو به پایین باشد، بچه ی او پسر است. با این حال، این باور افسانه ای بیش نبود. در حقیقت، ارتفاع و فرم شکم زن در دوران بارداری به بدن خود او و نحوه ی قرارگیری بچه در رحم بستگی دارد.

کد خبر : ۱۷۷۱۵۷
بازدید : ۱۰۰

اگر از مادربزرگ های خود درباره ی چند و چون بارداری در دوران جوانی شان بپرسید، حتماً پاسخ های عجیبی خواهید گرفت. امروزه به لطف پیشرفت ها و تغییرات به وجود آمده در جامعه، دسترسی به اطلاعات بیشتر شده و چیزهایی که تا چند دهه پیش محال به نظر می رسیدند، حالا امری عادی و رایج هستند.

۱- نگاه بسیار متفاوتی به بارداری سلبریتی ها وجود داشت

46991b55869ddf226233ca414a

وقتی لوسیل بال، بازیگر نقش اصلی سریال کمدی «عاشقتم لوسی» (I Love Lucy) که در دهه ی ۱۹۵۰ از تلویزیون آمریکا پخش می شد، در میانه ی پخش سریال باردار شد، از او خواسته شد که بارداری خود را پنهان کند. آن زمان حضور یک زن باردار در یک سریال خانوادگی امری محال بود. حتی به کار بردن کلمه ی «بارداری» در تلویزیون ممنوع بود.

با این حال، تهیه کنندگان سریال بعد از مدتی تصمیم گرفتند دست به ریسک بزنند و اینگونه شد که لوسیل بال اول زنی شد که شکم برآمده ی خود را در تلویزیون به نمایش گذاشت. این روزها اما اینکه سلبریتی ای بارداری خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا تلویزیون علنی کند، امری عادی است.

۲- تصور می شد از روی ارتفاع شکم مادر می توان جنسیت بچه را تشخیص داد

1-e1bbe05d9584bac182634d2621

در گذشته اعتقاد بر این بود که اگر شکم زن در دوران بارداری به سمت بالا باشد، بچه ی او دختر و اگر شکمش رو به پایین باشد، بچه ی او پسر است. با این حال، این باور افسانه ای بیش نبود. در حقیقت، ارتفاع و فرم شکم زن در دوران بارداری به بدن خود او و نحوه ی قرارگیری بچه در رحم بستگی دارد.

۳- زنان باردار نه ورزش می کردند و نه هیچ فعالیت بدنی دیگری داشتند

3-d9d35b5a8d945a2a90008b5641

در اوایل قرن بیستم به زنان باردار توصیه می شد از خسته کردن خود و کار و تلاش زیاد پرهیز کنند که این امر شامل خودداری از ورزش نیز می شد. دلیلش این بود که تصور می شد زنان باردار آسیب پذیر و شکننده اند.

تازه از دهه ی ۱۹۷۰ بود که انجام ورزش های سبک برای زنان باردار، در صورت نداشتن مشکل پزشکی، بی خطر شمرده شد. امروزه اما زنان زیادی را می توان دید که در دوران بارداری به انجام ورزش هایی مانند یوگا، پیلاتس یا شنا می پردازند.

۴- گرفتن عکس در اتاق زایمان از اواسط دهه ی ۱۹۵۰ رواج پیدا کرد

4-c577915266a2066f91c4c48db3

امروزه گرفتن عکس در اتاق زایمان برای ثبت لحظه ی زیبای تولد فرزند، امری عادی است، اما تا اوایل دهه ی ۱۹۵۰ کار بسیار نامتعارفی محسوب می شد. تازه در سال ۱۹۵۳ بود که هلن براش جرکینز، عکاس خبری، عکس نوزاد پسرش را بعد از تولد ثبت کرد. رفته رفته این نوع عکس ها به جزء جدایی ناپذیر فرآیند تولد فرزند تبدیل شدند و حالا امروزه طرفداران زیادی دارند.

۵- ممکن بود زنی به خاطر بارداری شغلش را از دست بدهد

دهه ها قبل، از زنان باردار انتظار می رفت در خانه بمانند و به کارهای خانه رسیدگی کنند. به همین دلیل، بسیاری از زنان بعد از باردار شدن، از شغل خود اخراج می شدند.

امروزه اما زنان در صورت تمایل می توانند تصمیم بگیرند در دوران بارداری هم شغل خود را ادامه دهند و حتی در برخی کشورها به کارکنان زن، مرخصی زایمان تعلق می گیرد.

۶- زن ها باید بارداری خود را پنهان می کردند

6-bc53a057d29b9673f5d5929bb4

در گذشته به زنان توصیه می شد هر گونه نشانه ی بارداری را پنهان کنند. یکی از لباس های رایج برای دوران بارداری در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ یک پیراهن گشاد بود که به زنان باردار کمک می کرد بارداری خود را به مدت طولانی پنهان کنند. امروزه اما زن ها از اینکه شکم برآمده ی خود را در دوران بارداری نشان دهند، ابایی ندارند.

۷- پدرها اجازه ی حضور در اتاق زایمان را نداشتند

7-7b43945ccaba16069f32ea1dc1

تا پیش از دهه ی ۱۹۷۰ پدرها اجازه نداشتند در زمان زایمان همسرشان در کنار او حضور داشته باشند، چون اعتقاد بر این بود که اتاق زایمان جای مردها نیست. اما رفته رفته ایده ی حضور مردان در کنار همسران شان در زمان زایمان جا افتاد. امروزه پدرها می توانند در زمان تولد فرزندشان حضور داشته باشند.

۸- زن ها باید «به جای ۲ نفر غذا می خوردند»

8-7e5cbd5d61b612d77daaa0432f

در گذشته به زنان باردار توصیه می شد «به جای ۲ نفر غذا بخورند». حالا اما می دانیم که نیازی به تغییر انرژی دریافتی مادر در ۶ ماهه ی نخست بارداری نیست. و تنها در ۳ ماه پایانی بارداری به حدود ۲۰۰ کالری در روز نیاز است. به گفته ی متخصصان، مصرف بیش از اندازه ی غذا و افزایش وزن در دوران بارداری می تواند آسیب زا باشد، چرا که ریسک سقط جنین یا زایمان زودرس بالا می رود.

۹- سوزش معده ی دوران بارداری نشانه ی پرمویی بچه دانسته می شد

9-85c08b5ef09e6f15e1f60414af

در گذشته تصور می شد سوزش معده ی مادر در دوران بارداری به این معنی است که فرزند او با موی سر زیاد متولد خواهد شد. با این حال، کارشناسان می گویند سوزش معده در دوران بارداری احتمالاً بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی است تا موهای فرزند در راه.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید