(ویدئو) نجات ۶۰ سگ و گربه که قرار بود سلاخی شوند

(ویدئو) نجات ۶۰ سگ و گربه که قرار بود سلاخی شوند

ده‌ها سگ و گربه که قرار بود در جریان جشنواره سالانه گوشت سگ در یولین چین کشته شوند، توسط یک گروه حامی حیوانات نجات پیدا کرد.

کد خبر : ۱۳۹۱۸۹
بازدید : ۹۴۰

فرارو نوشت: حدود ۶۰ سگ و گربه از مرگ حتمی به دست قصابان در جشنواره گوشت سگ یولین چین نجات یافته اند، با این حال، حامیان حیوانات هشدار داده اند که این فقط یک قطره در اقیانوس است.

در جشنواره سالانه گوشت سگ یولین که از حدود سال ۲۰۱۰ آغاز شد، سگ‌ها و گربه‌ها - که اغلب حیوانات خانگی به سرقت رفته‌اند - به طرز وحشیانه‌ای شکنجه می‌شوند و در خیابان کشته می‌شوند، قبل از اینکه در غرفه‌ها و رستوران‌ها برای سرو غذا طبخ شوند.

در طول این رویداد ۱۰ روزه، که اکنون در جریان است، تصور می‌شود که تا ۱۰۰۰۰ سگ و ۵۰۰۰ گربه کشته و خورده شوند.

با این حال، برخی از حیوانات اکنون پس از نجات توسط کمپین‌های خیریه مستقر در لندن که در حال جمع آوری پول برای ادامه تلاش‌های نجات خود هستند، از این سرنوشت اجتناب خواهند کرد.

آن‌ها برای زندگی هشت سگ در یک کشتارگاه که به عنوان غیربهداشتی توصیف می‌شود، چانه‌زنی کردند و در این فرآیند متوجه شدند که سگ‌ها از گوشت مرده توله سگ تغذیه شده اند.

اکنون به مقامات در شهر نانینگ گفته شده است که روزانه حدود ۱۰۰ سگ را می‌کشند. حامیان حیوانات می‌گویند پلیس و دیگر نهاد‌ها برای جلوگیری از کشتار کم کاری انجام می‌دهند.

تجارت پررونق گوشت سگ در نانینگ وجود دارد و گوشت آن توسط مغازه‌ها و رستوران‌ها به گردشگران و مردم محلی به عنوان یک ماده مقوی سلامت فروخته می‌شود.

چن شی ژائو، که سازمان "نه به گوشت سگ" را در اداره می‌کند، گفت: در مجموع ما حدود ۶۰ حیوان، سگ، گربه و توله سگ را نجات داده ایم، اما این فقط یک قطره در اقیانوس است.

وی افزود: ما در یولین امسال روش‌های کشتار را دیده‌ایم که ۱۰ سال است ندیده‌ایم و حتی مقامات درباره حضورمان در جشنواره هشدار داده‌اند، مثل اینکه ما سرگرمی را خراب می‌کنیم. ما احساس می‌کنیم که در مبارزه شکست می‌خوریم، اما از تلاش برای پایان دادن به این ظلم دست نمی‌کشیم.

این سازمان خیریه می‌گوید حیوانات نجات‌یافته به مراقبت‌های فوری دامپزشکی و رفتاری نیاز خواهند داشت تا پس از تروما بهبود پیدا کنند.

در کنار سگ‌های نجات یافته، ۲۶ گربه نیز نجات پیدا کرده‌اند. به گفته این سازمان، قرار بود گربه‌ها را زنده با مار‌های زنده بپزند تا یک سوپ درست کنند.

جولیا د کادنت، یک وکیل اهل لندن سازمان "نه به گوشت سگ" را در سال ۲۰۱۰ تأسیس کرد، پس از اینکه خودش شاهد وحشت این تجارت بی رحمانه بود.

او گفت: امسال، اکنون که محدودیت‌های همه‌گیری کرونا برداشته شده است، مانند کشتار بیشتر از همیشه است.

جولیا افزود: این بسیار ناراحت کننده است که عموم مردم واکنشی نشان نمی‌دهند و مقامات هیچ کاری برای اجرای قوانین در این تجارت انجام نداده اند.

به گفته این موسسه خیریه، سگ‌ها در چین پس از فرمان وزارت کشاورزی در سال ۲۰۲۱ به عنوان غذا طبقه بندی نمی‌شوند. بر این اساس باید این جشنواره را غیرقانونی اعلام می‌کردند، اما مقامات محلی به دلیل پولی که به منطقه می‌آورد، تمایلی به اجرای این ممنوعیت ندارند.

جولیا ادامه داد: این ربطی به فرهنگ یا سنت ندارد، همه می‌دانند که ظلم به حیوانات اشتباه است و این جشنواره که در سال ۲۰۰۹ آغاز شد باید به پایان برسد. شرم بر مقامات و مردم یولین که کنار ایستاده اند و اجازه می‌دهند این اتفاق بیفتد.

حجم ویدیو: ۱۳.۹۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۹ دانلود ویدیو
۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید