(ویدیو) بچه بابون روی درخت، به سرعت به ناهار شیر تبدیل شد

(ویدیو) بچه بابون روی درخت، به سرعت به ناهار شیر تبدیل شد

پلنگ ها، شیرها و کفتارها شکارچیان اصلی بابون ها هستند. به طور مشابه، بابون‌های بالغ زمانی که بچه‌گربه‌های شیر و پلنگ را در حال پرسه زدن به تنهایی ببینند، می‌کشند.

کد خبر : ۱۴۶۲۶۷
بازدید : ۶۴۹۸۹

 

سانا نوشت: اگرچه احتمالاً هرگز چنین چیزی را ندیده‌اید، شیرها مقدار قابل توجهی از زندگی خود را در شاخه‌هایی در بالای زمین می‌گذرانند. در میان تمام موجودات وحشی آفریقایی، شیر حیوانی مورد احترام است.

این به دلیل این واقعیت است که این یک گوشتخوار مهیب است که قادر است از اکثر جانوران ساوانا تغذیه کند. شیرها خیلی بیشتر از استراحت در بالای درختان انجام می دهند. اگرچه این گربه‌های بزرگ به خاطر نحوه شکار روی زمین مشهور هستند، اما اگر طعمه نزدیک باشد، از درخت بالا می‌روند.

یک ویدیو تصاویری دیدنی از اردوگاه اشنیل سامبورو در آفریقا را نشان می دهد. راهنمای تور سافاری، “مارتین ورو”، از گروهی از بابون‌ها که از میان شیرهای گرسنه فرار می‌کردند، فیلمبرداری کرد. در حالی که دوربین مدام می چرخد، ما شاهد کنجکاوی یک شیر هستیم.

به نظر می رسد که او مجذوب اتفاقات یک درخت نزدیک شده است. با ادامه این کلیپ، بچه بابونی را می بینیم که از یک شاخه آویزان شده و به شاخه دیگر می رسد. سپس شیری استتار شده پایین می آید و بابون جوان را می گیرد.

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، بابون به سرعت به ناهار شیر تبدیل شد.

پلنگ ها، شیرها و کفتارها شکارچیان اصلی بابون ها هستند. به طور مشابه، بابون‌های بالغ زمانی که بچه‌گربه‌های شیر و پلنگ را در حال پرسه زدن به تنهایی ببینند، می‌کشند.

آنها توله شیر را از بین می برند و به این ترتیب رقبای کمتری در آینده خواهند داشت. یک شیر برای هر موجود زنده دیگری که در نزدیکی هر جایی که در محیط طبیعی خود باشد، یک خطر محسوب می شود.

بابون ها به طور طبیعی هدف این شکارچیان راس هستند زیرا در دشت های باز زندگی می کنند. هر حیوانی می تواند شام شیر باشد زیرا آنها انواع گوشت را مصرف می کنند. بابون ها اغلب توسط شیرها به عنوان بخشی از رژیم غذایی مصرف می شوند.

بابون ها معمولاً در درختان زندگی می کنند و حتی در شاخه ها می خوابند و گرفتن آنها را برای شیرها دشوار می کند. بنابراین، یک شیر ممکن است به جای آن شکار بزرگتری را در خشکی بگیرد.

اما در دشت‌های وسیع، جایی که ما اغلب بابون‌ها را می‌بینیم، وقتی روی زمین هستند و درختی برای پنهان شدن ندارند، ممکن است یک شیر آنها را تعقیب کند و آنها را شکار کند.

حجم ویدیو: ۱۰.۱۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۵۰ دانلود ویدیو
۲۹۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید