معمای پیدا شدن مومیایی گربه در دیوار خانه‌های قدیمی اروپایی

معمای پیدا شدن مومیایی گربه در دیوار خانه‌های قدیمی اروپایی

در نقاط مختلفی از اروپا گربه‌های خشک‌شده در دیوارهای خانه‌های قدیمی پیدا شده است. چرا مردم گربه‌ها را درون دیوارها قرار می‌دادند؟

کد خبر : ۱۷۲۵۴۰
بازدید : ۲۷

گربه‌های خشک‌شده که در طول زمان مومیایی شده بودند، در دیوارهای قرون وسطی تا قرن بیستم پیدا شده‌اند. مردم اروپای قدیم نگران بودند ارواح، اشباح، دیوها، اجنه و غیره ممکن است در شب به آن‌ها حمله کنند. مردم سراسر جهان امروزه هنوز اسیر خرافات هستند. اگرچه، عمل جا دادن گربه‌های مرده در دیوارها خوشبختانه کنار گذاشته شده است (حداقل، ما چنین فرض می‌کنیم).

رسوم بت‌پرستان پیش از مسیحیت درزمینه‌ی شکار جادوگران در قرن ۱۵ تا ۱۸ ادامه داشت و گربه‌هایی که آشنا به‌نظر می‌رسیدند را نیز هدف قرار می‌داد. اما برای مردم عادی، گربه‌ها منبع شیطانی نبودند، بلکه محافظی جادویی بودند.

گربه‌ها در فرهنگ‌های مختلف ارتباط طولانی و عجیبی با ماوراء طبیعه داشته‌اند و انسان‌ها فکر می‌کردند این حیوانات موجوداتی عرفانی و جادویی هستند که می‌توانند از قلمروهای نامرئی عبور کنند.

گربه‌ها در مصر حیوانات مقدسی بودند. مردم حتی گربه‌ها را مومیایی می‌کردند تا آن‌ها را هم به زندگی پس مرگ ببرند. اعمال مذهبی مصر تاثیر زیادی بر دنیای باستان خصوصا یونان و سپس کل اروپا داشت. اگر ۲۰۰۰ سال جلوتر برویم، در مکان‌هایی مانند لانکاشر انگلستان، گربه مومیایی‌شده‌ای را درون دیوار پیدا می‌کنیم که قدمت آن به قرن ۱۷ می‌رسد.

در برخی از فرهنگ‌های اروپایی مرسوم بود جسد خشک‌شده گربه را درون دیوارهای خانه‌های جدید قرار دهند تا ارواح شیطانی را دور کند یا برای آن‌ها خوش‌شانسی بیاورد. این باور وجود داشت که گربه‌ها حس ششم دارند و گربه را در دیوار می گذاشتند تا حیوان بتواند از توانایی‌های ماوراء طبیعی خود برای پیدا کردن و دفع ارواح مزاحم کمک کند.

5977320

البته، به طور دقیق نمی‌توان علت قرار دادن گربه‌ها در دیوارها را حدس زد و این فرضیه که گربه‌ی مرده به‌عنوان محافظی دربرابر جادوگران و شیاطین عمل می‌کند، بهترین حدس ما است.

غیر از گربه‌ها، اشیاء دیگری ازجمله بطری‌های پر از ادرار، مو و ناخن نیز در پایه‌های خانه تعبیه می‌شدند. در برخی موارد، این اقلام به شکل فریبگر طراحی می‌شدند تا ارواح سردرگم شوند و نتوانند افراد زنده را ردیابی کنند.

گربه مومیایی کشف‌شده در لانکاشر انگلستان تنها یک نمونه از چندین مورد است. در سال ۲۰۰۹، بی‌بی‌سی یافته مشابهی را در اوگبورو در انگلستان گزارش کرد که در آن افسانه‌ای محلی به وجود چنین گربه‌ای اشاره داشت.

اگرچه برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند گربه‌ها به صورت زنده در دیوار قرار داده می‌شدند، بررسی نمونه‌های بازیابی‌شده نشان می‌دهد در بیشتر موارد، گربه‌ها پس از مرگ در دیوار قرار داده می‌شدند. مردم فکر می‌کردند گربه‌ها ارواح و موجودات ماوراء طبیعی دیگر را احساس می‌کنند و گاهی گربه‌های خشک‌شده را در مکان‌هایی قرار می‌دادند که تصور می‌کردند جادوگران از آن محل می‌توانند به درون خانه نفوذ کنند.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید