(ویدئو+ عکس) گرسنگی حیوانات باغ وحش شهر جنگ‌زده غزه

(ویدئو+ عکس) گرسنگی حیوانات باغ وحش شهر جنگ‌زده غزه

جنگ در غزه نه تنها جان و ایمنی انسان‌ها را تهدید کرده است، بلکه حیوانات را نیز به خطر انداخته است، حیوانات باغ وحش رفح اکنون خانه جدیدی پیدا کرده اند.

کد خبر : ۱۹۰۰۵۱
بازدید : ۸۷

حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه منجر به تخلیه آخرین باغ وحش در این منطقه شده است. حیوانات تخلیه شده به دلیل کمبود غذا، مراقبت‌های بهداشتی و شرایط اسکان مناسب در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش فرارو، مدیران باغ وحش تخلیه شده گفتند که آن‌ها مجبور شدند شیر‌ها را به دلیل کمبود وقت و همچنین به دلیل نداشتن وسایل حمل و نقل در آنجا رها کنند. آن‌ها از سازمان ملل درخواست کردند تا به نجات حیوانات به جا مانده کمک کند.

سه شیر و چندین حیوان دیگر در باغ وحش شهر رفح در جنوب غزه باقی مانده اند، جایی که نیرو‌های ارتش اسرائیل در حال حاضر در آنجا حضور دارند.

به گفته مدیران این باغ وحش که محل زندگی شیرها، میمون‌ها و دیگر حیوانات است، این حیوانات از زمان شروع جنگ از کمبود غذا رنج می‌برند و از بمباران‌ها نیز وحشت دارند.

دختر مدیر باغ وحش، گفت که به دلیل کمبود نمی‌توانند غذای معمولی حیوانات را تهیه کنند.

احمد جمعه، مدیر باغ وحش گفت که آن‌ها حدود یک هفته پیش رفح را به سمت خان یونس ترک کردند و چند حیوان را با خود بردند، اما سه شیر را همانجا رها کردند. او گفت که به صلیب سرخ، سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین المللی برای هماهنگی عملیات تخلیه شیر‌های باقیمانده در رفح مراجعه کرده است، زیرا می‌ترسد که آن‌ها در اثر عملیات ارتش اسرائیل آسیب ببینند یا از گرسنگی بمیرند.

فتحی جمعه یکی دیگر از مالکان باغ وحش ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه برای تخلیه حیوانات باقی مانده به آن‌ها کمک کنند. او توضیح داد: این باغ وحش در سال‌های ۱۹۹۹ تاسیس شد.

وی افزود: به دلیل کمبود وقت و همچنین به دلیل نبود وسیله‌ای برای انتقال شیرها، امکان تخلیه آن‌ها وجود نداشت. او گفت: به ما کمک کنید تا شیر‌ها را به مکانی امن منتقل کنیم.

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید