(ویدئو) گوسفندانی گران‌قیمت که زندگی تجملاتی دارند و هرگز ذبح نمی‌شوند

(ویدئو) گوسفندانی گران‌قیمت که زندگی تجملاتی دارند و هرگز ذبح نمی‌شوند

تعداد بسیار کمی در سنگال می‌توانند لادوم را بخرند. این گوسفند با ارزش تا ۷۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و نماد پرستیژ اجتماعی در کشوری است که تولید ناخالص داخلی سرانه آن از ۱۶۰۰ دلار تجاوز نمی‌کند.

کد خبر : ۱۹۳۰۴۱
بازدید : ۱۳۸

در حالی که مسلمانان در سراسر جهان برای جشن عید قربان آماده می‌شوند، و قرار است تعداد زیادی از گوسفندان قربانی شوند، در کشور سنگال، اما گوسفندانی پرورش داده می‌شوند که زندگی لوکسی دارند و خیالشان از بابت ذبح نشدن راحت است.

به گزارش فرارو، وقتی شیخ مصطفی سک، یک پرورش دهنده گوسفند ۲۴ ساله اهل سنگال، در مورد حیوانات خود صحبت می‌کند، چهره‌اش روشن می‌شود.

سک که با نوازش گردن بلند سونکو، که به نام نخست وزیر جدید سنگال نامگذاری شده، گفت: برای کار با گوسفند‌ها به عشق و صبر نیاز دارید.

سونکو یک گوسفند معمولی نیست. یک گوسفند نژاد لادووم است که با ظاهر باشکوه می‌تواند تا ۳۹۷ پوند (۱۸۰ کیلوگرم) وزن داشته باشد و این کشور ساحلی غرب آفریقا را در میان پرورش دهندگان مشهور کرده است.

سونکو سال گذشته به دنیا آمد، زمانی که هم‌نامش عثمان سونکو هنوز یک رهبر اپوزیسیون زندانی بود و ظاهراً از رهبری کشور دور بود. سک گفت، درست مانند او، گوسفندش یک جنگجو و امید ما بود.

گوسفند‌های نژاد لادوم که به دلیل خز سفید درخشان و شاخ‌های متقارنشان ارزشمند هستند، اغلب برای مسابقه‌های زیبایی خریداری می‌شود و نه برای خوردن.

تعداد بسیار کمی در سنگال می‌توانند لادوم را بخرند. این گوسفند با ارزش تا ۷۰۰۰۰ دلار قیمت دارد و نماد پرستیژ اجتماعی در کشوری است که تولید ناخالص داخلی سرانه آن از ۱۶۰۰ دلار تجاوز نمی‌کند. پس از سال‌ها تورم بی‌سابقه، بسیاری برای خرید گوسفند معمولی با قیمت‌هایی از حدود ۲۸۰ دلار تلاش می‌کنند.

لادوم روز‌های خود را با نظافت، ماساژ و تغذیه ویتامین در سالن‌های مخصوصی که با عکس‌های گوسفندان تزئین شده است، می‌گذرانند.

بالا گادیاگا، که اشتیاق به گوسفندان را از والدین خود به ارث برده است، گفت که مشتریان او از سراسر قاره آفریقا می‌آیند.

او گفت: همین دیروز، یک مشتری از ابوجا، پایتخت نیجریه تلفنی داشتم. ما به مشتریان در سنگال و همچنین در گامبیا، نیجریه، مالی و هر جای دیگر می‌فروشیم.

گوسفند مورد علاقه او به دلیل مخفف اتوبوس‌های برقی که در داکار، حرکت می‌کنند، BRT نامگذاری شده است. همچنین ارزش آن ۴۰۰۰۰ دلار است. با این حال گران‌ترین گوسفند او بیش از ۶۵۰۰۰ دلار ارزش دارد.

گادیاگا گفت که گوسفند‌ها نه تنها تجارت بزرگی هستند، بلکه منبع شادی نیز هستند.

او گفت: وقتی استرس دارید و جلوی گوسفندان می‌روید، احساس راحتی می‌کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید