حجتی؛ از طالقانی به بهشت

حجتی؛ از طالقانی به بهشت

باید منتظر ماند و دید که این مهندس عمران ۶۳ ساله نجف آبادی، اولا به طور رسمی به شهرداری تهران خواهد رسید یا نه و ثانیا اینکه در این شهر چگونه مدیریت خواهد کرد.

کد خبر : ۵۵۶۶۹
بازدید : ۲۰۷۸
حجتی؛ از طالقانی به بهشت
غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در گفت و گویی با خبرگزاری ایرنا خبر داده که مهندس محمود حجتی وزیر فعلی جهاد کشاورزی) با توجه به حساسیت امر پایتخت قانع شده اند مسئولیت خطیر وزارت کشاورزی را رها کنند و در شهرداری مشغول شوند.
نکته جالب این است که در این مصاحبه، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی از شهردار شدن یک مشارکتی سابق حمایت کرده و گفته: «حتما این اتفاق می‌تواند برای شهر مفید باشد. ایشان شخصیتی مردمی و شناخته شده و مورد اتفاق است و در بخش‌های مختلف صاحب تجربه هستند، با دولت و سایر نهاد‌های حکومت هم روابط خوبی دارند. اگر بتوانند با رأی غالب شورا شهردار شوند، ان شاء الله کارنامه خوبی خواهند داشت و گره گشا خواهند بود.»
چهار روز پیش بود که اعضای شورای ش هر تهران پس از رأی گیری از ۲۰ گزینه انتخابی برای شهرداری تهران، هفت نفر را به عنوان کاندیدای نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند.
محمد على افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، سید محمد حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، حجت الله میرزایی و پیروز حناچی شش گزینه دیگر این جمع بودند.
حالا و با حمایت کرباسچی از یک عضو جبهه مشارکت (که چند سالی است به حکم دادگاه منحل شده است) به نظر می‌رسد که راه رسیدن به ساختمان خیابان بهشت، برای حجتی از هر کس دیگری آسان‌تر باشد چرا که:
الف) او در میان کاندیدا‌های معرفی شده بیشترین نزدیکی را به دولت حسن روحانی داشته و دارد. ۵ سال وزیر حسن روحانی بوده و رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد سال گذشته او را اینچنین معرفی کرده است: «آقای حجتی فردی است که مهارت و تجربه کافی دارد و همه به ایشان اطمینان واعتماد دارند وزیری است که همه جناح‌ها قبولش دارند.
فردی متخصص است و من در اینجا شهادت می‌دهم یکی از پاک‌ترین وزرای ما آقای حجتی بوده و هست - البته همه وزرای ما اینچنین هستند نمی‌دانید چقدر ایشان آدم پاک و خوبی است؛ در مواردی از من اجازه می‌گیرد که دچار تعجب می‌شوم؛ ایشان ایک وزیر پاک دست مخلص و انقلابی است؛ جوانی که از قبل انقلاب، برای انقلاب کار کرده و بعد انقلاب مرتب در مسیر حرکت به س مت منافع ملی بوده است و ما باید از ایشان قدردانی، استفاده و بهره برداری کنیم.»
ب) در عین حال او بیش از همه کاندیدا‌های دیگر، سابقه اجرایی در سطح کلان دارد. حجتی، از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۶۸ را در جهاد سازندگی گذرانده و در طول این حدود ۱۰ سال، ۴ سال یعنی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ را در سطح عالی شورای مرکزی جهادسازندگی بوده است.
بعد از آن هم او تجربه ۵ سال استانداری سیستان و بلوچستان، ۳ سال وزارت راه و ترابری و ۹ سال سابقه وزارت جهاد کشاورزی را در کارنامه خود دارد ضمن اینکه مجری طرح سد کرخه نیز بوده است و انجام پروژه موفق خودکفایی گندم را هم در وزارت جهاد دوران اصلاحات، در کارنامه دارد.
حالا باید منتظر ماند و دید که این مهندس عمران ۶۳ ساله نجف آبادی، اولا به طور رسمی به شهرداری تهران خواهد رسید یا نه و ثانیا اینکه در این شهر چگونه مدیریت خواهد کرد.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید