بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی جذاب «لی یونگ آئه» (یانگوم)

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی جذاب «لی یونگ آئه» (یانگوم)

لی یونگ آئه برای مخاطبان سریال‌های کره‌ای با نقش ماندگار یانگوم در سریال «جواهری در قصر» شناخته شده است. اما این قطعا تنها نقش‌آفرینی درخشان یونگ آئه نبوده است؛ او در طی دوران فعالیت حرفه‌ای خود نقش‌های متفاوتی را در فیلم‌ها و سریال‌هایی با ژانرهای گوناگون به عهده گرفته که در اینجا به برخی از بهترین آثار او اشاره می‌کنیم.

کد خبر : ۱۹۳۳۸۰
بازدید : ۳۵۷۷۸

فرادید| لی یونگ آئه که در حال حاضر یکی از مشهورترین و پردرآمدترین بازیگران زن کره‌ای به شمار می‌رود، در سال ۱۹۹۱ کار خود را به عنوان یک مدل آغاز کرد. او پس از حضور در چندین آگهی تلویزیونی، در سال ۱۹۹۳ با بازی در سریال «حال شوهرت چطوره؟» کار بازیگری خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد؛ درخشش او در این سریال جایزه بهترین بازیگر زن تازه‌کار را نیز برایش به ارمغان آورد.

به گزارش فرادید؛ در سال ۲۰۰۰، یونگ آئه در فیلم هیجان‌انگیز و معمایی «منطقه امنیتی مشترک» بازی کرد که در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای شد. نهایتا در سال‌های 2003 و 2004 بازی در سریال «جواهری در قصر» لی یونگ آئه را به عنوان یکی از بزرگترین ستارگان صنعت سرگرمی کره، به شهرتی فراگیر در سطح بین‌المللی رساند.

در اینجا فهرستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او را در دنیای فیلم و سریال کره مرور می‌کنیم.

1. بانوی انتقام (Lady Vengeance)

انتقام

در این فیلم هیجان‌انگیز و اکشن، لی یونگ آئه را در نقش لی گوم جا می‌بینیم؛ زنی که به ناحق به قتل یک پسر بچه ۵ ساله متهم شده است. او به خاطر رفتار مناسبش قبل از موعد از زندان آزاد می‌شود و پس از آزادی برای گرفتن انتقام از کسی که او را به ناحق زندانی کرده اقدام می‌کند.

2. استاد؛ رشته‌های حقیقت (Maestra: Strings of Truth)

استاد

این یک بازسازی کره‌ای از سریال فرانسوی «فیلارمونیا» است. در این سریال که مضمون محوری‌اش موسیقی است، لی یونگ آئه نقش چا سئوم را بازی می‌کند؛ ویولونیستی که به مقام رهبری ارکستر رسیده است. او در حالی که با موفقیت‌های بی‌شمارش حسادت دیگران را برانگیخته، رازی دارد که برای همه ناشناخته است و سرانجام زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

3. سایمدانگ؛ خاطرات رنگ‌ها (Saimdang, Memoir of Colors)

سایمدانگ

لی یونگ آئه در این سریال بین خطوط زمانی مختلف در رفت و آمد است. در زمان حال، او نقش سئو جی یون، استاد تاریخ را بازی می‌کند که به طور غیرمنتظره‌ای با دفترچه خاطرات گمشده شده یک شخصیت تاریخی روبرو می‌شود. در حالی که او به دنبال اصالت یک نقاشی باستانی است، این دفترچه به او کمک می کند تا راز مرموز پشت آن را کشف کند. با تحقیق بیشتر روی این دفترچه، او از زندگی خارق العاده شین سایمدانگ، یک زن شاعر و هنرمند در دوره جوسئون مطلع می‌شود؛ زنی که نقشش را خود یونگ آئه بازی می‌کند.

4. منطقه امنیتی مشترک (Joint Security Area)

منطقه

 قبل از «بانوی انتقام»، لی یونگ آئه با کارگردان مشهور پارک چان ووک در این فیلم مهیج همکاری کرد. این فیلم حول محور تحقیقات مربوط به یک پرونده تیراندازی مرگبار در منطقه مرزی بین کره جنوبی و کره شمالی می‌چرخد. در این فیلم تحسین شده، لی یونگ آئه نقش یک سروان ارتش سوئیس با اصالت کره‌ای را بازی می‌کند که برای تحقیق در مورد مرگ یک نگهبان کره شمالی به مرز فرستاده شده است.

5. یک روز خوب بهاری (One Fine Spring Day)

یک روز

در این فیلم عاشقانه، لی یونگ آئه نقش یک مهندس صدا را بازی می‌کند که در سفری برای ضبط صداهای طبیعت، با یک دی‌جی محلی آشنا می‌شود. آن‌ها موفق می‌شوند صداهای طبیعی مختلفی را ضبط کنند و همچنین لطافت و مهربانی را در وجود یکدیگر می‌یابند. عشق آن‌ها با فرا رسیدن بهار شکوفا می‌شود، اما در عین حال، مرد جوان گذشتۀ غم‌انگیزی دارد که او را نسبت به سرنوشت هر عشقی بدبین کرده است.

6. بازرس کو (Inspector Koo)

بازرس

لی یونگ‌آئه در این سریال نقش کو کیونگ‌یی را بازی می‌کند؛ زنی که قبلا مامور پلیس بوده و حالا بعد از بیرون آمدن از این شغل زندگی‌اش غرق در بطالت و مصرف الکل شده است. اما وقتی ماجرای یک سری قتل‌های زنجیره‌ای مرموز پیش می‌آید، سابقۀ پلیسی و هوش کیونگ‌یی به او کمک می‌کنند که به عنوان یک کارآگاه خصوصی دوباره به میدان برگردد.

۱۰۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید